BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Heeft iemand toevallig een foto van de zithouding op een r1100s met superbikestuur?
Ik denk erover pm er een op te zetten ipv een andere motor te kopen.
Hou er wel rekening mee dat sommige kabels ook bij de set horen. Die originele zijn dan te kort. Al met al moet je denk ik reknenen op 400-500 euro. Maar dan heb je wel 2 motoren in 1 model. Is goedkoper dan een GS er naast :)
 
Remt t licht uit je ogen.🦾 met uiteraard de rode Brembo blokjes er in. Een wereld van verschil in gevoel en drukpunt. Je kunt met 2 vingers al veel stopkracht maken
Dat is bij een telelever sowieso de algehele indruk. :9
Ik heb er dan nog een paar radiale monoblock klauwen bovenop.
En vorig jaar ene keer redelijk lekker op Zandvoort gereden met de HP2 Sport.
Op driekwart van Het Scheivlak snij ik de baan wat af. O-)
Met de telelever gewoon sneller dan met de S1000RR die daar veel onrust in het rijwielgedeelte heeft. 8)7 :}

Afgelopen dinsdag was er daar wel een rijder die vermoedelijk de bandenstapel is ingereden.
Hij lag honderd meter van de kant en allemaal onderdelen tussen hem en de muur. -O-
 
Goedendag Allen!

Ik speur al een tijdje rond op dit forum zonder mijzelf te registreren. Nu toch de stap genomen.

Interessant om te lezen wat jullie ervaringen zijn m.b.t. de sportboxer! Zelf ben ik op zoek naar een R1100s. Naast dat ik Marktplaats en motoroccasions in de gaten houd vroeg ik mij af of hier toevallig nog leden zijn die er aan denken om hun R1100s te verkopen (kan het me bijna niet voorstellen.... ;) ), maar dan hoor ik het graag.
 
Goedendag Allen!

Ik speur al een tijdje rond op dit forum zonder mijzelf te registreren. Nu toch de stap genomen.

Interessant om te lezen wat jullie ervaringen zijn m.b.t. de sportboxer! Zelf ben ik op zoek naar een R1100s. Naast dat ik Marktplaats en motoroccasions in de gaten houd vroeg ik mij af of hier toevallig nog leden zijn die er aan denken om hun R1100s te verkopen (kan het me bijna niet voorstellen.... ;) ), maar dan hoor ik het graag.
Alles is te koop. De vraag is voor welk bedrag 😊 Wat is je budget en welk type heeft je voorkeur...
 
Haha, daar zit een kern van waarheid in. Mijn budget is max 3250 en ben opzoek naar een uitvoering met ABS en Handvatverwarming.:t owja, en een sportuitlaat zou leuk zijn!
 
Laatst bewerkt:
Haha, daar zit een kern van waarheid in. Mijn budget is max 3250 en ben opzoek naar een uitvoering met ABS en Handvatverwarming.:t
Dan is er genoeg te vinden. Blijf ver weg van ABS met servobekrachtiging. Verder een prima budget voor een nette fiets. Een Boxercup ga je er niet voor vinden 😉
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220513-205407_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220513-205407_Samsung Internet.jpg
    106,2 KB · Weergaven: 18
  • Leuk
Waarderingen: CK.
Voor mij is een harken poppetje tekenen al een uitdaging.
Zou best kunnen dat het een Fransman is ja.
Ook erg onder de indruk van de kwaliteit van alles.
 
Hij Heeft geen website.
op youtube opereert hij onder de naam Buzzzisbuzzz

Verder zit hij op pelican parts forums in een topic over de gear indicator:

Mocht iemand voor deze ombouw dus een gearbox sensor nodig hebben, roep ff....

Prijs valt me trouwens best mee, de sensor alleen kost met geluk al een tientje of 4 (2dehands)
 
Goedemorgen allemaal,

Wellicht kunnen jullie mij helpen.
Mijn naam is Tinus, ik bezit een BMW R1100s uit 1999 met ongeveer 50.000 km op de teller. Gister reed ik na het tanken naar huis en toen ik de straat in reed (een kleine 2 km verderop) verloor ik mijn gas reactie en spoot er benzine “ergens” uit.

Ik heb het contact uit gezet, en ben de laatste paar honderd meter gaan lopen.
Eenmaal thuis ben ik opzoek gegaan naar de lekkage en het blijkt uit de brandstof distributeur te komen. (zie #1 op het bijgevoegde plaatje).
Bekijk bijlage 1762016

Nu lijkt me dit niet de oorzaak, maar eerder de druk regelaar (#2). (Of zit ik misschien helemaal in de verkeerde richting te zoeken?). Het feit is, de benzine komt, zodra de brandstofpomp begint te werken, met grote hoeveelheden uit het gaatje onderin de brandstof distributeur.

Wie kan mij hiermee verder opweg helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes, Tinus
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan