BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Beste Kenners, Ik heb een vraag in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Enkele dagen geleden heb ik op een R1100s proef gereden. Het enige wat mij opviel is dat de motor naar links werd getrokken als ik in een keer veel gas gaf. Hierdoor had ik het gevoel dat de motor een soort van schuin kwam te staan. Alsof het voorwiel zich links van mij begaf en het achterwiel rechts. Als ik geleidelijk gas gaf voelde ik dit ook maar veel minder.

Ik weet dat er een kleine kanteling plaats vind door het boxerblok maar dit heb ik eerder nooit zo ervaren bij het besturen van een R1100s. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Gemakkelijk op te lossen of toch verder gaan kijken? 🧐
 
Laatst bewerkt:
Beste Kenners, Ik heb een vraag in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Enkele dagen geleden heb ik op een R1100s proef gereden. Het enige wat mij opviel is dat de motor naar links werd getrokken als ik in een keer veel gas gaf. Hierdoor had ik het gevoel dat de motor een soort van schuin kwam te staan. Alsof het voorwiel zich links van mij begaf en het achterwiel rechts. Als ik geleidelijk gas gaf voelde ik dit ook maar veel minder.

Ik weet dat er een kleine kanteling plaats vind door het boxerblok maar dit heb ik eerder nooit zo ervaren bij het besturen van een R1100s. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Gemakkelijk op te lossen of toch verder gaan kijken? 🧐
Als je handig bent zelf doen.
Ben je dat niet verder kijken
 
Ik ben van de week met de R1100S over een langs zeilend disselslot gereden op de snelweg.
Zootje schade....
Zo als hij nu is rolt hij niet de velg komt tegen de achtebrug aan.
Wie heeft er nog een achterwiel 5,5x17 non ABS in de aanbieding?

IMG_20220603_132732~2.jpg

Seconds from desaster...

IMG_20220604_004011.jpg

2 uur later :(
 
Oei das minder. Maar gelukkig kun je nog typen en ben je er nog.

Er staat een Achtervelg op MP te koop. Is alleen niet de bredere variant.
Ja gelukkig ging de boel na de knal keurig recht uit, stukje door de lucht, maar rechtuit.
Staat voorlopig even in de hoek, ben wel van plan om hem weer te maken. Eerst tzt eens kijken waarom die versnellingsbak niet meer in zijn neutraal wil.
 
Binnenkort te koop, mijn goed onderhouden R1100S, bouwjaar 2000, met goede spullen.

Belangstelling? Laat maar weten.
05BC313B-015A-4CE9-911E-C5D2A7E3D830.jpeg
 
Het Sportboxer-topic loopt niet meer zo snel, zo te merken...

Ik heb de mijne inmiddels ingeruild. Tien jaar lang heb ik er met heel veel plezier op gereden en hij heeft nooit een klap verkeerd gegeven. De meest probleemloze motor die ik tot nu toe heb gehad. Voor de opvolging blijf ik bij drie letters en Duitstalig, maar een klein stukje verder naar het zuiden, het wordt een KTM 1290 Super Duke GT uit 2017. Ook leuk! :Y

Hou de sportboxers op de weg en post vooral ook je avonturen hier. Ik heb altijd veel aan het forum gehad. :W
 
Volgens mij is iedereen aan het rijden met dit mooie weer:-) Ik zag je advertentie en deze rode zag er mooi uit. Ben benieuwd of straks de nieuwe eigenaar zich hier gaat melden. Succes op die raket-van-een-kanon, hou je rijbewijs goed vast ;) Wel opnieuw een ‘karakterfiets’:W
 
...ben helemaal niet aan het rijden.

Afgelopen zondag voor het laatst.
Was de 2e dit jaar.

Deze samen met Zoontje.
Hij : Kawa Z1000

Na 16 jaar de(ze) Sportyboxer staat de teller op een geweldige (...) 20.660 km...😑
 
Gister een Duc Monster 1000 i.e. in huis gehaald.

En dan durven er mensen te zeggen dat een boxer geen manieren kent..., nou geloof mij..., een boxer is een ernstige braverik in vergelijking met zo'n lucht-olie gekoelde, en machtig luid blaffende Italiaan...😬

...onvoorstelbaar hoe alles onder je bij zo'n 2 kleps Desmo z'n best doet om je zo snel mogelijk weer van die fiets af te krijgen...😅
 
Gister een Duc Monster 1000 i.e. in huis gehaald.

En dan durven er mensen te zeggen dat een boxer geen manieren kent..., nou geloof mij..., een boxer is een ernstige braverik in vergelijking met zo'n lucht-olie gekoelde, en machtig luid blaffende Italiaan...😬

...onvoorstelbaar hoe alles onder je bij zo'n 2 kleps Desmo z'n best doet om je zo snel mogelijk weer van die fiets af te krijgen...😅
Bouwjaar Ron? Deze de mijne..
IMG_20220629_142752.jpg
 
En na 130 kilometer, en met een dove rechterhand + onderarm, toch met een glimlach afgestapt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan