BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Bouwjaar Ron? Deze de mijne..Bekijk bijlage 1777228
1e eigenaar (heeft m 18 jaar gehad)
Org NL fiets
4300 km (ja..., dat staat er !) op de klok.
Nog de originele banden zelfs
Geproduceerd eind 2003, op NL kenteken begin 2004

TSS slipper clutch
Rizoma open koppelingsdeksel
Rizoma doorkijk afdekkingen van de riemen.
Open BOS carbon dempers
Rizoma open voortandwieldeksel
Carbon zijschildjes
Carbon achterspatbord

Alle org. onderdelen er bij.

Conditie : gewoon HELEMAAL nieuw !


RV A.jpg




SCHOON6.jpg




LV A.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jullie enig idee of de Laser uitlaten die voor de R1100s gemaakt zijn (volgens mij zijn dit een aantal verschillende!?) alle over een e4 keurmerk beschikken en waar dit op de demper af te lezen is?:)
 
Originele banden van 20 jaar bijna? Ik zou liever Gardena Groen nemen dan B|
Die van mij staat in ruststand ivm teveel leuk spul onderhanden momenteel.
Al 10 x overwogen te verkopen, maar kan t -nog- niet
 
Ik dacht dat dat op de "tips" van de dempers stond als ik het mij goed herinner.

Op die uiteinden staat aan de bovenkant van die 'tutjes' alleen LASER Exhaust

Op onderstaand 2 plaatjes is het nog net iets zichtbaar.

black hole left.JPG
black hole right.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: CK.
Dachten wij 2 jaar geleden ook,
Maar als die heren hun R1200 RT de sporen geven zul je van goeden huize mogen komen om (zelfs met je "sportmotor") uit 't zicht van zijn camera te blijven, en reken maar; hij komt langszij!
Nog nooit gebeurd. 😇
 
Bedankt voor de reacties, zelf een R1100s op het oog maar zie geen E-keur op de laser uitlaat zitten. Zie ook nergens gaten zitten waar eventuele DB-killers in gezeten zouden hebben. Houd me toch een beetje tegen, ook i.v.m. tochtjes naar de buurlanden. 2ehands laser dempers zijn behoorlijk schaars heb ik ontdekt. Of hier toevallig nog iemand die ze in de schuur heeft liggen?
 
Bedankt voor de reacties, zelf een R1100s op het oog maar zie geen E-keur op de laser uitlaat zitten. Zie ook nergens gaten zitten waar eventuele DB-killers in gezeten zouden hebben. Houd me toch een beetje tegen, ook i.v.m. tochtjes naar de buurlanden. 2ehands laser dempers zijn behoorlijk schaars heb ik ontdekt. Of hier toevallig nog iemand die ze in de schuur heeft liggen?
Er zijn meerdere soorten Laser dempers. De 'eenvoudige' dempers hebben een enkele buis van de kat(-vervanger) naar de dempers en die is er in 2 uitvoeringen gemaakt. De ene had db-killers er met een puntlas inzitten (die heb ik ook op mijn fiets zitten). De andere had de killers met een boutje vastzitten. Van deze tweede zijn/waren de killers los te kopen. Bij de eerste was dat niet het geval en de diameter van de uitlaat (waar de killer in moet) is 1 mm kleiner dan van de tweede. Hierdoor passen de losse db-killers van de tweede versie niet in de eerste. Van de eerste versie (die ik dus zelf heb) staat het E-keur onderop de uitlaat zelf, maar dat kan dus behoorlijk vies worden door viezigheid van de weg etc. Van de tweede versie vermoed ik dat het E-keur op dezelfde plek staat, maar dat weet ik niet zeker omdat ik ze zelf niet heb.

Als laatste zijn er ook nog 2-in-2 Laser uitlaten te krijgen waarbij er dus een dubbele pijp van de cilinders tot aan de demper lopen. Van deze set weet ik niet of die een E-keur heeft, maar het zou mij niet verbazen als deze for race use only zijn.
 
Er zijn meerdere soorten Laser dempers. De 'eenvoudige' dempers hebben een enkele buis van de kat(-vervanger) naar de dempers en die is er in 2 uitvoeringen gemaakt. De ene had db-killers er met een puntlas inzitten (die heb ik ook op mijn fiets zitten). De andere had de killers met een boutje vastzitten. Van deze tweede zijn/waren de killers los te kopen. Bij de eerste was dat niet het geval en de diameter van de uitlaat (waar de killer in moet) is 1 mm kleiner dan van de tweede. Hierdoor passen de losse db-killers van de tweede versie niet in de eerste. Van de eerste versie (die ik dus zelf heb) staat het E-keur onderop de uitlaat zelf, maar dat kan dus behoorlijk vies worden door viezigheid van de weg etc. Van de tweede versie vermoed ik dat het E-keur op dezelfde plek staat, maar dat weet ik niet zeker omdat ik ze zelf niet heb.

Als laatste zijn er ook nog 2-in-2 Laser uitlaten te krijgen waarbij er dus een dubbele pijp van de cilinders tot aan de demper lopen. Van deze set weet ik niet of die een E-keur heeft, maar het zou mij niet verbazen als deze for race use only zijn.
Er loopt een enkele pijp van de cilinder naar de demper. Er is dus een mogelijkheid dat dit wel een e-keur pijp is waarbij de db-killer met een puntlas vast heeft gezeten... hmmm...

Wat ik uit bovenstaande berichten begrijp is dat, of het nu een legale of race pijp is, er onderop de uitlaat iets gegraveerd moet zijn.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220705-094944_Gallery.jpg
    Screenshot_20220705-094944_Gallery.jpg
    132,8 KB · Weergaven: 18
  • Screenshot_20220705-094927_Gallery.jpg
    Screenshot_20220705-094927_Gallery.jpg
    145,8 KB · Weergaven: 20
Er loopt een enkele pijp van de cilinder naar de demper. Er is dus een mogelijkheid dat dit wel een e-keur pijp is waarbij de db-killer met een puntlas vast heeft gezeten... hmmm...

Wat ik uit bovenstaande berichten begrijp is dat, of het nu een legale of race pijp is, er onderop de uitlaat iets gegraveerd moet zijn.
Je hebt in ieder geval geen katalysator. Daarmee krijg je al weer wat meer geluid en officieel zal er dus ook geen e-keur op de y-pijp zitten
Een legale demper heeft een E-keurmerk
Een ''illegale'' demper heeft een ander soort tekst, zoals ik meldde.
Je heb met Laser een 2e type, waarbij de Db killers er vast in zitten.
En je kunt er ook zelf een setje voor maken of laten maken.
Daarnaast heb je nog een optie de standaard uitlaat te plaatsen, die zijn nog wel eens te koop voor 50 tot 100 euro.
Denk dat veel S rijders die standaard buizen wel ergens hebben liggen.
Overigens, als je sommige ducati,s hoort met originele uitlaten, dan is de S, ook met mijn Laserset fluisterstil.
Als je een beetje normaal doet op de obw zal zelden een motormuis jou aanhouden op basis van achterlijk lawaai
 
Laatst bewerkt:
Dit is de Laser Boxercup set zonder E-keur
Diverse CRT dagen gedaan zonder geluidsproblemen; wel met de db killers er in
Onderin de buis zie je de schroef zitten voor uitnemen killers
 

Bijlagen

  • bb.jpg
    bb.jpg
    139,5 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
En voor de fijnproevers is er Staintune. (heb ooit 6 sets geimporteerd voor mede MF leden)
Een geweldige pasvorm en een mooi donker geluid.
Zelf heb ik toch gekozen voor de 2-1-2 Laser set vanwege de BCR en haar geschiedenis
 

Bijlagen

  • staintune.jpg
    staintune.jpg
    4,5 KB · Weergaven: 8
Laser loopt iets anders onder het zadel dan de australische variant.
 

Bijlagen

  • grint of gips.jpg
    grint of gips.jpg
    280,4 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Thanks @motor-boot voor de info. Mooi speelgoed allemaal :9, Heb zelf al wel eens wat zoekslagen gemaakt op de Staintune. Ook echt een mooie pijp maar ook weer zeer schaars op het moment...
 
.

Ja, zeker als de originele knipperlichten aanwezig zijn.
Die dingen steken tenslotte nogal uit..., ze zijn ook niet voor niets bij menigeen al een keer afgebroken... :+

Op de foto : de originele knippers, in combinatie met (hier nog) de enkelpijps LASER's (de versie voor de losse dB-killers)


knippers.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan