BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Zaterdag om 6.00 uur opgestapt voor een verplicht toertje richting Achterhoek: 8.00 uur afspraak bij lasmeester ‘Pajic’. Lekker binnendoor slingeren over lege wegen :)

Vóór:
full

full



Daarna:
full

full





Die man regelt zo ff wat ‘op maat’, een echte vakman!
Leuke ontmoetingsplek ook voor andere rijders, aanrader!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit. Was je Y-stuk zo roestig geworden?
Afgezien dat het leuk is om zo vroeg ergens heen te gaan, is het ook voordeliger dan gewoon zelf een nieuw Y-stuk te kopen?
 
Het is de linkpijp.
Bochten/Y-stuk/einddemper bestonden al uit RVS. Behalve de linkpijp, die begon wat te oxideren. Omdat de ophangbeugel rot was, meteen de linkpijp natuurlijk ff vervangen voor RVS. Wordt vanzelf mooi goudkleurig, hoeft alleen maar ‘n beetje heet te worden ;)
 
Hé Simon, goed om te lezen dat je weer up-and-running bent! Helemaal stempeltje okay? Mijn Sje staat er nog steeds zo bij als sinds ons laatste kontakt ergens vorig jaar....schiet niet op ;-)
Heb je inmiddels de carbon onderdelen uit de V.S?
 
Wobbert :W Hier de goede kant op, werk nu inmiddels 50%. Rijden lukt redelijk, wel ieder half uurtje even afstappen ;)

Carbondelen heb ik vanaf gezien, eerst ff ander zadel laten maken bij Vikingseats en nu bezig met verstelbare voetsteunen van Hornig.de.

Jouw Hartenjager: ook niet meer op gereden dan? Ik hoop dat hij de liefde en aandacht nog gaat krijgen, want je hebt me daar ‘n zeldzaam exemplaar! Gelukkig heb je nog een fijne boxert in de schuur staan :]
 
Dag boxers...
Vraagje.... wie van jullie heeft een Bagster tankhoes gemonteerd?
Ik heb er onlangs één gescoord, en vraag me af hoe ik het best de onderste haak kan bevestigen.
Bij een 'oldskool' tank, met een metalen rand is het geen probleem, maar de S heeft een soort rand van ca. 1CM, omgevouwen, onderaan de 'tankkap'... Moet die haak daar onderdoor, of moet ik een stukje van die rand vd kap weghalen? Lijkt me zo zonde....

3024but.jpg

2ewjkld.jpg
 
Mooi dat het de goede kant op gaat. Ben erg benieuwd naar het zadel wat je wil laten maken. De rode S die tijdje geleden hier stond had een corbin zadel. Zo'n zadel heb ik ook op de RT en is een dikke prima!
Had zelf aan tiger letters zitten denken maar er zijn meer goede adresjes.
Om precies te zijn: 0km. Echt schandalig. Komt bijna niet meer buiten. Heb wel het plan om in juni met de S paar dagen de Dolemieten in te duiken om ff flink wat km's te maken. Hoop dat het gaat lukken. Maar eerst weer opbouwen ;-)
 
Laten de Dolomieten dan de stok-achter-de-deur zijn om dat ding op te knappen, want het is mooi sturen daar :P Al DB-killers in je uitlaat? Wel ‘n dikke sound, dat wel O-)

Corbin is goed, heb zelf een Wunderlich sportzadel, is ook goed. Maar wil nu wat hoger zitten. Dus een gescheurd zadel via MP gehaald. Daarna heeft Mr. Viking hem naar wens opgebouwd:

full

full


Bevalt prima voor mijn lange stelten...
 
Dag boxers...
Vraagje.... wie van jullie heeft een Bagster tankhoes gemonteerd?
Ik heb er onlangs één gescoord, en vraag me af hoe ik het best de onderste haak kan bevestigen.
Bij een 'oldskool' tank, met een metalen rand is het geen probleem, maar de S heeft een soort rand van ca. 1CM, omgevouwen, onderaan de 'tankkap'... Moet die haak daar onderdoor, of moet ik een stukje van die rand vd kap weghalen? Lijkt me zo zonde....
Hey SoeF!, ik heb ook zo'n Bagster tankcover. Heb die "gewoon" kunnen vastmaken zonder iets te hoeven weghalen o.i.d. Ging redelijk vanzelf, zal kijken of ik een fotootje kan maken 1 dezer dagen.
 
Hee Foxman,
Dank voor je reactie.
Ik heb 'm uiteindelijk ook er onderdoor gehaakt. Voor m'n gevoel trekt die haak nu aan de rand, maar misschien ben ik ook wel te voorzichtig... ;)
Toch best wel makkelijk, zo'n tanktas. Al vind ik die hoes niet super mooi staan... ach... ;) :]
En de wind komt er wat in, aan de voorkant, waardoor de hoes tegen je been aandrukt... Maar wél weer lekker zacht! _O-
 
Laatst bewerkt:
De verstelbare stepjes van Hornig gemonteerd.
Knieën en rug zijn weer blij...

Nice! Een paar cm scheelt best veel hè! :]
Ik maakte vroegah schetsplaten voor de voetsteunen voor m'n Bandit. Voor meer grondspeling en sportievere zit.
3cm naar boven en 3cm naar achteren. Scheelde veel... Nu heb ik niet meer zoveel behoefte aan een sportieve zit.

Vandaar dus ook dat ik m'n clip-ons boven de kroonplaat heb geplaatst. Vindt m'n rug een stuk fijner!!!
Maar dan blijf je dus zitten met die lelijke 'oortjes'....
Aangezien ik binnenkort met navigatie van m'n telefoon wil gaan rijden, heb ik die oortjes maar nuttig gebruikt.
En het zal altijd een stukje stevigheid meebrengen, hoewel een collega van me, monteur in de racerij, me verzekerde dat clip-ons niet zo belachelijk vast aangedraaid hoeven te worden...
Voordeel als je iets kunt maken op je werk... ;)

9Ro9D5B.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zelf rijd ik ook op de Randy Mamola, wat een mooie en fijne motor! Vandaag ook even gereden op een 'gewone' S... Dat rijd echt anders! Gaat veel zwaarder de bocht in... Waar komt dat grote verschil door? Is dat vanwege de kortere reactie stang of door het superbike stuur dat ik heb?
Gewoon benieuwd, maar ik ben er blij mee!
 
Zelf rijd ik ook op de Randy Mamola, wat een mooie en fijne motor! Vandaag ook even gereden op een 'gewone' S... Dat rijd echt anders! Gaat veel zwaarder de bocht in... Waar komt dat grote verschil door? Is dat vanwege de kortere reactie stang of door het superbike stuur dat ik heb?
Gewoon benieuwd, maar ik ben er blij mee!

Reactiestang kan indeed ‘n hoop schelen. Ik vond dit de betere goedkope upgrade destijds! Maar de staat/spanning van de banden doet ook een beste duit in de zak natuurlijk.
 
Zelf rijd ik ook op de Randy Mamola, wat een mooie en fijne motor! Vandaag ook even gereden op een 'gewone' S... Dat rijd echt anders! Gaat veel zwaarder de bocht in... Waar komt dat grote verschil door? Is dat vanwege de kortere reactie stang of door het superbike stuur dat ik heb?
Gewoon benieuwd, maar ik ben er blij mee!

Komt door allebei :+

SBK stuur maakt de Boxer wat speelser, je hebt gewoon meer momentum dan als je kortere stuurhelften hebt en dat vertaalt zich in een gevoel van onschendbaarheid :)

En sportvering icm een wat kortere trekstang doet de rest.

Als je dan nog eens gaat uitkijken naar nog betere vering en sportbandjes maak je minimaal nog eens zo,n stap.
 
Even een vraagje, ik ben door de post van soef! Even goed op gaan letten op clipons, op mijn r1100s zitten de clipons ook bovenop de kroonplaat, maar eigenlijk nooit opgelet, nooit bij stil gestaan dat dat niet standaard is.....

Als de clipons bovenop de kroonplaat zit ipv eronder tast dat ook je rijgedrag aan, want de poten moeten verder door de kroonplaat naar boven steken, dus staat de motor in verhouding hoger achter, doordat de voorkant zakt, en zou je dus verwachten dat de fiets scherper stuurt.

Heb ik een misrekening gemaakt, of klopt dit ook echt?
 
Even een vraagje, ik ben door de post van soef! Even goed op gaan letten op clipons, op mijn r1100s zitten de clipons ook bovenop de kroonplaat, maar eigenlijk nooit opgelet, nooit bij stil gestaan dat dat niet standaard is.....

Als de clipons bovenop de kroonplaat zit ipv eronder tast dat ook je rijgedrag aan, want de poten moeten verder door de kroonplaat naar boven steken, dus staat de motor in verhouding hoger achter, doordat de voorkant zakt, en zou je dus verwachten dat de fiets scherper stuurt.

Heb ik een misrekening gemaakt, of klopt dit ook echt?
Je trekt de binnenpoten iets omhoog, de buitenpoten blijven op hun plaats zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan