BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Wordt volgende week onder garantie afgesteld en nagelopen. Dat zou met de afleverbeurt toch gedaan zijn? Euh... ze hebben de v-snaar vervangen.
Oke dan mogen de kleppen en de synchronisatie nu.
 
In een ouder bericht lees ik dat ene Freeez (Johan) de originele dempers van de S heeft 'leeggeruimd'...

Nope, heeft de vorige eigenaar gedaan, en klinkt nog steeds goed :)
+100dB vandaar ik altijd achteraan moet rijden....

In de Eifel zijn we als groep door een motor agent staande gehouden,
iedereen (met de slip-on dempers) kreeg een reprimande, en mijnheer de agent vernoemde mijn motor als 'school' voorbeeld "
völlig original ! waarop de rest moest lachen...... Ik ben rustig weggereden.... :]


BroemBroem.jpg
 
Afgelopen week de remvloeistof vervangen, meteen de remblokjes achter. Was wel nodig;)
IMG_20180920_095925.jpg

Verder de bak en cardan olie vervangen.
IMG_20180920_091306.jpg

Dacht hem nog even synchroon te stellen,meters eraan, maar stond keurig. Niets aan te verbeteren. Dopjes van meetpunten zijn wel verdroogd/gescheurd. Iemand hier een huis-tuin-keuken tip voor of nieuwe bestellen?
 
die sensorkabel hoort vast te liggen aan een steuntje en met een kabelbandje aan de remslang.. :o

En die dopjes gewoon bij de dealer halen. kosten bijna niks.
 
Afgelopen week de remvloeistof vervangen, meteen de remblokjes achter. Was wel nodig;)
Bekijk bijlage 1329843
Verder de bak en cardan olie vervangen.
Bekijk bijlage 1329844
Dacht hem nog even synchroon te stellen,meters eraan, maar stond keurig. Niets aan te verbeteren. Dopjes van meetpunten zijn wel verdroogd/gescheurd. Iemand hier een huis-tuin-keuken tip voor of nieuwe bestellen?
Tjoh dat blokkie is ook niet helemaal zuiver meer zeg...
DIe doppies kun je bij hobbyist bijvoorbeeld bestellen.. eurotje per stuk ofzo bestel er gelijk paar reserve zou ik zeggen :)
 
Niet dat ik weet. Eigenlijk geen waarschuwingen op voorhand gehad.
Maar denk dat reparatie sowieso niet uit kan. 171k op de teller.
 
Rijd ik gisteren na mijn werk naar huis, stopt mijn S-je er zo maar mee terwijl ik afrem en stil ga staan voor een kruispunt.
Motor de stoep op gerold en verder zo dood als een pier. Ik dacht dat de accu leeg was, doordat de opladerij het niet meer deed.
Had net een krap half uurtje met de handvatverwarming op standje 2 gereden en vermoedde dat dit mede de reden was.

Anyway, motor laten staan en later op de avond extra kettingslot en afdekhoes gebracht. Ook even de bewoners geïnformeerd.
Mijn plan was om de volgende ochtend (vanmorgen dus) de ANWB te bellen.

Zo gezegd, zo gedaan, vanmorgen op de fiets weer naar dat kruispunt en onderwijl de ANWB gebeld. Al wachtende nog 1 keer geprobeerd of er al wat leven in de brouwerij zat. En wat bleek, de motor startte zelfs zonder choke redelijk soepeltjes .... Uiteindelijk ANWB afgebeld en naar mijn werk gereden.

Iemand een idee? Vochtprobleem? Ik had wel een paar minuten door een redelijke bui gereden vantevoren. Moet ik er nog verder naar (laten) kijken of kan het ook een eenmalig iets zijn geweest?
 
Rijd ik gisteren na mijn werk naar huis, stopt mijn S-je er zo maar mee terwijl ik afrem en stil ga staan voor een kruispunt.
Motor de stoep op gerold en verder zo dood als een pier. Ik dacht dat de accu leeg was, doordat de opladerij het niet meer deed.
Had net een krap half uurtje met de handvatverwarming op standje 2 gereden en vermoedde dat dit mede de reden was.

Anyway, motor laten staan en later op de avond extra kettingslot en afdekhoes gebracht. Ook even de bewoners geïnformeerd.
Mijn plan was om de volgende ochtend (vanmorgen dus) de ANWB te bellen.

Zo gezegd, zo gedaan, vanmorgen op de fiets weer naar dat kruispunt en onderwijl de ANWB gebeld. Al wachtende nog 1 keer geprobeerd of er al wat leven in de brouwerij zat. En wat bleek, de motor startte zelfs zonder choke redelijk soepeltjes .... Uiteindelijk ANWB afgebeld en naar mijn werk gereden.

Iemand een idee? Vochtprobleem? Ik had wel een paar minuten door een redelijke bui gereden vantevoren. Moet ik er nog verder naar (laten) kijken of kan het ook een eenmalig iets zijn geweest?
Echt helemaal niets? Geen knipperlichten licht oid?
Dan zou ik zeggen accu aansluitingen even checken en contact slotkabels.
 
Rijd ik gisteren na mijn werk naar huis, stopt mijn S-je er zo maar mee terwijl ik afrem en stil ga staan voor een kruispunt.
Motor de stoep op gerold en verder zo dood als een pier. Ik dacht dat de accu leeg was, doordat de opladerij het niet meer deed.
Had net een krap half uurtje met de handvatverwarming op standje 2 gereden en vermoedde dat dit mede de reden was.

Anyway, motor laten staan en later op de avond extra kettingslot en afdekhoes gebracht. Ook even de bewoners geïnformeerd.
Mijn plan was om de volgende ochtend (vanmorgen dus) de ANWB te bellen.

Zo gezegd, zo gedaan, vanmorgen op de fiets weer naar dat kruispunt en onderwijl de ANWB gebeld. Al wachtende nog 1 keer geprobeerd of er al wat leven in de brouwerij zat. En wat bleek, de motor startte zelfs zonder choke redelijk soepeltjes .... Uiteindelijk ANWB afgebeld en naar mijn werk gereden.

Iemand een idee? Vochtprobleem? Ik had wel een paar minuten door een redelijke bui gereden vantevoren. Moet ik er nog verder naar (laten) kijken of kan het ook een eenmalig iets zijn geweest?

accupool los.
 
De sportboxer is verkocht, wel nog een Corbin in de aanbieding.
De motor zal door de nieuwe eigenaar voorzien gaan worden van een monoseat, erg gaaf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan