BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Goedemiddag,

Ik heb recent een R1100S gekocht van 1ste eigenaar, aankoopfactuur en bestelbon erbij 😀. BJ 2002 en 29.000 km.

Opties 5,5 J achtervelg, lazer uitlaat (zonder cat) K&N luchtfilter en chip.

Leuk om op dit forum te lezen over sport boxer en wie weet tot ziens bij boxerrit in 2019.

grt. Mark
Gefeliciteerd met je S! Ziet er goed uit... Maar dat doen ze natuurlijk allemaal. :)
 
Als dit niet mooi is...
 

Bijlagen

  • 001[1].JPG
    001[1].JPG
    221,6 KB · Weergaven: 20
Dat ook, maar zonder doe ik graag af en toe een korte stukje om weer eens even lekker te luisteren,daarna op een S in ieder geval de oordopjes weer in!
 
tja, en toch gaat ie wellicht weer de verkoop in..ik rij er echt nog geen tank mee leeg per jaar...maar bedankt voor het compliment, ik zal stoppen met posten van teasers :)
 
Dit statieportret wilde ik jullie toch niet onthouden, lichtinval. hoek vd camera, dat achterwiel mooi wit in de zon, ik vind dit gewoon een hele mooie foto :+
Geniet komend weekend van het mooie weer! ga ik ook zeker even proberen
 

Bijlagen

  • 176574042_1_big.jpg
    176574042_1_big.jpg
    123,2 KB · Weergaven: 20
Ik zou best een superbike stuur willen proberen op m'n 1100S. Heb het op mijn ZZR span ook en dat zit toch wel fijn.
Nu heb ik al gezocht of een andere kroonplaat van een ander type BMW past, maar volgens mij is de manier waarop de poten erin zitten anders? Iemand hier ervaring mee?

Wat zijn verder de opties, setje van LSL? ABM? Er zijn er die complete kroonplaat aanbieden, maar ook adapters. Wat is het verschil?
 
Even wat anders. Ikvind mijn r1100s niet helemaal lekker/rauw lopen. Net of ik wat power mis. Op deellast ene keer wat KFR andere keer niet. Open uitlaat. (De inserts liggen op de werkbank) en ondanks rustig rijden wil hij niet zuiniger dan 1:15. Heb hem vorig jaar gekocht bij motorplaza. Die hebben brandstoffilter, luchtfilter, bougies, olie, hal-sensor, en bougiekabels vervangen, kleppen gesteld en gasklephuizen gesynchroniseerd..... is dit ‘karakter’ of moet het beter kunnen? Mijn r1100r liep 1:19 en veel mooier
Tips/ideeën?
 
Standaard lopen de motoren al wat arm, heb je geen catelisator meer, een open uitlaat en evt een k&n luchtfilter (of SanJosé) dan lopen ze nog armer. Dat lijkt het idd wat rauw te lopen.
De originele eprom kan dit niet aanpassen... Dus heb je een andere nodig, bijv. een van John Gemi, of een Powercommander o.i.d.
Nieuwe chip is het minst duur, $99 (€87 incl verzendkosten)
Ik denk dat dit het is...
 
Even wat anders. Ikvind mijn r1100s niet helemaal lekker/rauw lopen. Net of ik wat power mis. Op deellast ene keer wat KFR andere keer niet. Open uitlaat. (De inserts liggen op de werkbank) en ondanks rustig rijden wil hij niet zuiniger dan 1:15. Heb hem vorig jaar gekocht bij motorplaza. Die hebben brandstoffilter, luchtfilter, bougies, olie, hal-sensor, en bougiekabels vervangen, kleppen gesteld en gasklephuizen gesynchroniseerd..... is dit ‘karakter’ of moet het beter kunnen? Mijn r1100r liep 1:19 en veel mooier
Tips/ideeën?
Hoeveel heeft ie gelopen inmiddels...
 
Terug
Bovenaan Onderaan