BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

je moet die spline-verbinding tussen prise as en koppelingsplaat goed in de staburags zetten. Anders fik je binnenkort die as er wéér uit..
1405818
 
Mij werd aangeraden van er molybdeenpasta op te doen,
En dat heeft goed gegaan, (tot de hulpjes weer brak,
Rotte bakken! (Van de 1100GS)
 
Mij werd aangeraden van er molybdeenpasta op te doen,
En dat heeft goed gegaan, (tot de hulpjes weer brak,
Rotte bakken! (Van de 1100GS)

Das minder natuurlijk.... qua bak moet ik wel zeggen dat ‘ie nog super goed schakelt na 151k, nooit gekraak of moeite om hem in de versnelling te krijgen. Koppeling zit er inmiddels alweer 90k in en ook geen manco’s aan te merken tijdens het rijden. Ik heb hiervoor een Yamaha gehad die er in z’n zes gewoon uitklapte (bij 70k) en dat was niet fijn tijdens een inhaalactie, een enorme knal, ik schrok me kapot...|(
 
Leuk rondje weer Simon! Kilometer of 5500?
Wel geluk zeg dat de bak pas bij thuiskomst begon te klooien. Anders was het wel zuur geweest.
Hopelijk motor weer snel gefixed.
 
Leuk rondje weer Simon! Kilometer of 5500?
Wel geluk zeg dat de bak pas bij thuiskomst begon te klooien. Anders was het wel zuur geweest.
Hopelijk motor weer snel gefixed.

5800 in 8 dagen8-)
Ja, dat was inderdaad mazzel!

Heb jij die plaatjes al ergens weten te bemachtigen?
 
Jep.
Jij wilde toch ook van die carbon dingen uit de VS laten meenemen.Niet meer van gekomen? Dan heb jij ze ook nog nodig ;-)
 
Klopt, maar heb er eerst vanaf gezien. Misschien in de toekomst nog, want bestem had nette carbonprijzen trouwens. Als ik een keer een tijdje in de USA ben, dan neem ik ze denk ik wel mee (scheelt porto/douane)
 
ik had ze destijds gevraagd om op te verpakking te zetten dat de waarde 25 dollar is met als resultaat geen porto/douane kosten 👍
 
Goedemiddag,

Voor de liefhebber van een mooie boxer-brom heb ik nog een zeer nette Laser sportuitlaat te koop, bedoeld voor de R1100S. Is absoluut schadevrij en heeft E-keur.
Bij interesse: graag een PB-tje.

Wubbes
 
Vraagje: Ik ben al een tijdje aan het stoeien met de loopcultuur van S-je, zeker op snelheid. zodra het blok rond de 5000 toeren gaat draaien (130-140) krijg ik een behoorlijke serie trillingen erbij, ik kom er niet achter wat het kan zijn. Wat heb ik gedaan:

Klepspelingen gecontroleerd, brandstoffilter vervangen (want dat moest toch nog), alles netjes synchroon gezet met de balancer en gekeken of ik geen gekke spelingen in wielen, lagers en aandrijflijn heb zitten.

versnellingsbak en motor schone olie en filters (ligt daar vast niet aan maar ik was toch bezig).

de banden Bt023 zijn halfweg ongeveer en de voorband is een klein beetje aan het cuppen, kan me niet voorstellen dat daar de trillingen vandaan komen.

Mijn GS is bij dit toerental vele malen rustiger in het blok.

Iemand nog goede tips :)

benno
copy paste van 3 blz terug.....
Heb gelezen wat de voorgeschiedenis is. Vraag is hoe ze de Hall Sensor erin hebben gezet. Als je die netjes afstelt, dus niet volgens de WPH methode, kan dat nog wel eens veel schelen op vermogen, motorloop en verbruik. Ik stel af met de micrometer door het bougiegat op de zuiger voor een exact BDP. De WPH methode is veel te grof. Zitten er minstens dubbel massa electroden bougies in? Dat scheelt veel met aanslaan en hoeveel choke je nodig hebt. Heb je om te beginnen de TPS afgesteld, en dan pas de gaskleppen? Dus eerst li en dan pas re op li afstellen. De TPS ze je op nul met compleet gesloten gaskleppen, dus de aanslagbout volledig los draaien. Dan de TPS op nul zetten, en vervolgens naar de opgegeven voltage opschroeven. Dan op het gehoor re opschroeven totdat de gaskleppen synchroon tikken, en afmaken met de vacuümmeters erop. Success.

En synchroon is niet zo belangrijk bij stationair maar wel bij hoger toerental.
 
Bedankt voor je reactie. De hall sensor is het enige waar ik me aan het boek heb gehouden, voor rest grotendeels zoals je beschrijft, nul is nul. Heb wel enkele bougies ngk iridium, bevalle mij het beste in de vierkleps boxers.
 
Bedankt voor je reactie. De hall sensor is het enige waar ik me aan het boek heb gehouden, voor rest grotendeels zoals je beschrijft, nul is nul. Heb wel enkele bougies ngk iridium, bevalle mij het beste in de vierkleps boxers.
Bedankt voor je reactie. De hall sensor is het enige waar ik me aan het boek heb gehouden, voor rest grotendeels zoals je beschrijft, nul is nul. Heb wel enkele bougies ngk iridium, bevalle mij het beste in de vierkleps boxers.
Ik synchroniseer rond de 3500-4000 toeren. Daar rij je het meeste.
 
Goedendag,

Toevallig iemand die nog ergens een overbodig geworden hoge kuipruit of Vario oid heeft liggen? Ter overname.
Drop begint een beetje oudbakken te worden en zoekt wat meer comfort.

Tevens zoek ik nog een knappe (originele) linker-achter pinker.
Zal ff kijken, heb een ruitje liggen. Weet niet of het groot of klein is..
-
Helaas is een kleine versie (partnummer 46632328020)
 
Laatst bewerkt:
Zal ff kijken, heb een ruitje liggen. Weet niet of het groot of klein is..
-
Helaas is een kleine versie (partnummer 46632328020)

Dank je wel !

Er is reeds een deflector onderweg (als het goed is).
Ben benieuwd of het helpt of dat het alleen maar turbulentie brengt.
 
Als je mij PM stuurt kan ik even kijken naar een pinker...heb er diverse liggen
 
Hallo allemaal,

Ik ben Tom, heel lang weg geweest van dit forum. Nu aan het oriënteren op een nieuwe motor. Hierbij liep ik tegen een R1100s aan uit 2001. Het gaat om onderstaande motor. Is deze toevallig bekend bij iemand? Of zijn er nog tips waar op te letten of onderhoud wat in ieder geval gepleegd moet zijn?

https://www.marktplaats.nl/a/motore...ial&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios
Met vriendelijke groet,

Tom
nette motor. Ik heb mijn r1100 ingeruild en zag dat ie 4400 moet opbrengen. Mocht je interesse hebben?
 
Hallo allemaal,

Ik ben Tom, heel lang weg geweest van dit forum. Nu aan het oriënteren op een nieuwe motor. Hierbij liep ik tegen een R1100s aan uit 2001. Het gaat om onderstaande motor. Is deze toevallig bekend bij iemand? Of zijn er nog tips waar op te letten of onderhoud wat in ieder geval gepleegd moet zijn?

https://www.marktplaats.nl/a/motore...ial&utm_source=ios_social&utm_content=app_ios
Met vriendelijke groet,

Tom
Voor zover ik het aan de foto's kan zien is dit wel een motor zonder ABS, ik weet niet of dat belangrijk voor je is, of dat je het zelf ook al gezien had, maar het is wel een verschilletje ... ik zeg het maar effe, want het zou vervelend zijn als je het nog niet gerealiseerd had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan