BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Zou je willen Worldbeater, zou je willen....

Dit is een van de eerste modellen waar de Duitsers de rechte lineaal hebben gedumpt, en van het nieuwe 'design team'
(Lees: ge-importeerde Italianen) de opdracht hadden gekregen alles meer organisch / asymmetrisch te maken.

Geweldige mooi ontwerp, in mijn ogen nog steeds ! Alleen die accu onder de tank.... B|
R1100S-4.JPG
 
Dit was die van mij zestien jaar geleden. :)

R1100Sonderkuip.jpg


Zelfde design maar andere cilinderkoppen. Had dan ook +130 pk op de bank. 8)7
 
Idd ik zie verschillen, maar meer overeenkomsten *O*.

130pk,
Ach ik vind standaard goed genoeg....
In de bergen kan ik in de bocht eerder op het gas...!

Om een verhaal te benoemen:
De Duke-GT man die de 'rain' stand (met maar 100pk) nodig heeft anders kan hij de GS-en niet bijbenen, bij het uitaccelereren !
Mhoehahaha, daar sta rijd je dan met 175pk en 141Nm koppel......
 
Idd ik zie verschillen, maar meer overeenkomsten *O*.

130pk,
Ach ik vind standaard goed genoeg....
In de bergen kan ik in de bocht eerder op het gas...!

Om een verhaal te benoemen:
De Duke-GT man die de 'rain' stand (met maar 100pk) nodig heeft anders kan hij de GS-en niet bijbenen, bij het uitaccelereren !
Mhoehahaha, daar sta rijd je dan met 175pk en 141Nm koppel......
Dus het had toch mijn motor kunnen zijn qua uiterlijk. ;)

Op de openbare weg rijd ik het meeste met mijn 34 pk G310GS.
Bij het stoplicht alle koekblikken voor en op secundaire wegen wel de meeste motorfietsen. :]

Op het circuit met de S1000RR en volgende week eindelijk kans op een rit met de HP2 Sport. *O*

 
Ik heb vorige maand mijn 1100s verkocht/ingeruild.
Nog een paar zwarte BMW koffers over. Iemand interesse. 150 euro In prima staat
 
Ah Stampertje....
Ik heb er serieus eens naar gekeken zo'n HP2, wat een mooie bike !
Veel plezier ermee !
Ja, die ken ik ook nog van vroeger. _O-

Volgende eerst ff alle vloeistoffen vervangen. Na 2014 is de onderhoudshistorie onbekend op wat vage krabbels aan de achterzijde van het serviceboekje na.
Die moet ik nog eens ontcijferen. Herken wel iets van 10W60 en 15W50. :)
 
Zou ik zeker zsm doen, bij twijfel...

Ik heb mijn eerste golfje 1 vernaggelt door te wachten met de beurt, dat zou eind van de week wel plaats vinden.
Maar dat heeft die auto niet gehaald. de dag na de aankoop ! lag er een krukas lager uit.
Ik vervang sinds die tijd altijd zsm de vloeistoffen en filters. Tzijn de kosten niet vergeleken met de spullen die we kopen.

Veel leuke kilometers toegewenst met je 'fun' bike !
Word een verzamel object !
 
Zou ik zeker zsm doen, bij twijfel...

Ik heb mijn eerste golfje 1 vernaggelt door te wachten met de beurt, dat zou eind van de week wel plaats vinden.
Maar dat heeft die auto niet gehaald. de dag na de aankoop ! lag er een krukas lager uit.
Ik vervang sinds die tijd altijd zsm de vloeistoffen en filters. Tzijn de kosten niet vergeleken met de spullen die we kopen.

Veel leuke kilometers toegewenst met je 'fun' bike !
Word een verzamel object !
Ik geloof dat het in dit soort gevallen niet om een dag, week of maanden draait, maar ben wel benieuwd hoe e.a eruit gaat komen. :9

Heb wel ooit een Jawa 350 gehad die de week na aankoop inelkaar draaide door een te hete bougie.. gat in de zuiger.
En net bij een ritje met mijn schoonzus achterop. Dat kwam nooit meer goed. :+

Had daar wel de olie van ververst, bougie wilde ik later doen. :Y :')
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de olie even koud ververst, meer omdat ik de laatste beurt niet vertrouwde.
Geen idee wanneer ze die gedaan hadden.

De handelaar had hem zelf al tien maanden staan, dus vast iets van 2018 of eerder. :X

DSC_2251.jpg
 
En vanochtend voor de eerste keer gestart en direct 95 kilometer gereden naar een afspraak. :)

IMG_20191010_152945.jpg


De engineers hebben goed hun best gedaan met deze versie.
Trilt niet als een dolle zoals mijn eerste R1100S en schakelt nog lichter dan mijn S1000RR. :? :}

Onderweg ook overal net even te hard.
De snelheidsbeleving is laag en het blok loopt zo lekker soepel en met plezier rond. :9 :]

Alleen nog even kijken naar het snelgas systeem, dat is nu wel erg kritisch i.c.m. die dikke klappen.
De richtingaanwijzers is uiteraard ook ff wennen met die knoppen.
Was er zo mee weggereden, en moest weer even goed kijken. Zie de linker niet zitten vanuit het stuur. _O-
En uitzetten vind ik erg lastig. Alleen uiterst links op die lange toets gaat ze uit. :P

Verder een genot om mee te rijden.
De volgende keer wat meer secundair en bochtjes maken.
Ik kijk er naar uit. :]

Laat de zomer maar komen!!
 
BMW 1100 sportboxer van 2002 met 122.000 km is dat nog vertrouwd of teveel kilometers?

als je de geschiedenis er bij krijgt, en de staat is redelijk, voor niet teveel geld, en het boxerblok spreekt je aan, gewoon doen...
 
Die van mij is uit 2004 en is nog als nieuw, en dan kun je er nog wel 5-5,5 voor vangen.
Kijk goed welk blok je mee te maken hebt, een mono of twinspark...
..
 

Bijlagen

  • DSC_0283.jpg
    DSC_0283.jpg
    88,6 KB · Weergaven: 15
Mijn ingeruilde blauwe s staat te koop bij MP Almere.

Km 33k. Onberispelijke staat. Een van de laatste die is gemaakt.
Stevige prijs, maar is het waard
 
Met een S , of andere motor, kun je beter iets meer betalen als hij goed onderhouden is.
Want qua afschrijving heb je vrijwel geen kosten.
Structureel slecht onderhouden motoren kosten je een veelvoud van je afschrijving.
 
Met standaard uitlaten en géén ABS is dat wel gewaagd. Pfff wát een bedrag. Ook een foto van een andere cockpit ertussen... Verder ziet het geheel er wel uit om door ‘n ringetje te halen.
mijn oude motor staat voor 4400. Met een laser uitlaat, donker windscherm, superbike stuurtje, carbon spatborden....
 
Maar die bij MP staat is echt fantastisch. Betreft mijn oude motor.
6jr op gereden. Gekocht met 12k op de teller en nu op 33. Perfect onderhouden. Nooit pekel of regen gezien. Wielen ooit blauw laten spuiten.
Ik kocht deze destijds bewust.abs loos...kan het ook niet kapot...

Dus uiterlijk super. Maar technisch ook. Ging mij aan mn hart om hem in te ruilen.......
 
Maar die bij MP staat is echt fantastisch. Betreft mijn oude motor.
6jr op gereden. Gekocht met 12k op de teller en nu op 33. Perfect onderhouden. Nooit pekel of regen gezien. Wielen ooit blauw laten spuiten.
Ik kocht deze destijds bewust.abs loos...kan het ook niet kapot...

Dus uiterlijk super. Maar technisch ook. Ging mij aan mn hart om hem in te ruilen.......
6 jaar? Ik 1 jaar en werd verleid met een GS 1200...Wel door de r1100 boxer liefhebber geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan