Worldbeater
Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
- 10 okt 2002
- 66.697
- 16.463
Wel apart dat rechtop zetten niet in het boekje staat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
omdat het een algemeen stukje in elk bmw werkplaatsboek is dat er vanuit gaat dat de middenbok gemonteerd is. dat sommigen hem weghalen of dat er bij een paar versies geen onder zat houd daar geen rekening mee.Wel apart dat rechtop zetten niet in het boekje staat.
Ze kauwen vrij veel voor, maar niet dat je hem op de middenbok zou moeten zetten.omdat het een algemeen stukje in elk bmw werkplaatsboek is dat er vanuit gaat dat de middenbok gemonteerd is. dat sommigen hem weghalen of dat er bij een paar versies geen onder zat houd daar geen rekening mee.
Tovenarij Catweazle.5 minuten zijstandaard, oliekoeler leeg laten lopen, 10 minuten middenbok heeft deze forum lezer ooit geschreven....
Het verschil in meting zit 'm in de oliekoeler. Is de thermostaat nog niet open geweest, dan is het verschil aanzienlijk. En anders probeer het zelf...Wie kan mij vertellen hoe je precies het oliepeil controleert van een 1100S. Ik heb geen boekje en lees en hoor verschillende meningen. Na een rit 15 min op zijstandaard en dan 15 min op de middenbok ( die ik niet heb ) olie tot midden peilglas of driekwart ? Anderen zeggen weer 10 min zijstandaard en 10 min middenbok en geen minuut langer.
Wie het weet mag het zeggen
Meet je dan warm of koud?Ik vul hem altijd bij tussen bolletje en max. Gebruik Repsol 20w50Bekijk bijlage 1500778
Na een flinke rit laat ik hem een kwartiertje staan, dan recht houden en peilen.Meet je dan warm of koud?
Gelukkig wel nieuw spul.
Ik heb nu 10W50 volsyntheet.
En van november tot maart had ik 5W40.
Ook geen druppel verbruikt.
10 minuten volgens de eerdere beschrijving rechtop dus.Na een flinke rit laat ik hem een kwartiertje staan, dan recht houden en peilen.
Nee, hoor meneer.Jongens toch!
Denk je nu echt dat het op een millimeter hoger of lager aankomt?
Zelfs als 't niveau helemaal onder aan 't kijkglaasje staat kan je nog zonder gevaar naar Cochem en terug rijden, olie genoeg in die blok hoor!
Tenzij je niks meer van 't verkeer achter je ziet van de blauwe rook, maar dan moet je anders ingrijpen.
Ik vind het maar een partij mierenneuken zonder dat de wereld vergaat.
Dus ik peil gewoon koud en hou de motor even rechtop.
Zo lang die even boven het minimum staat is het goed.
Warm is het peil wat hoger, maar geen dag en nacht. Vind ik.
Werkt goed hè dat 'tooltje' inderdaad jammer dat de plug dan niet precies op moment kan maarja. Al het andere wel netjes op moment en deze een tikkeltje op gevoel kan niet al te veel kwaad. Is ook niet de meest gevoelige bout op de hele motor .Vandaag onderhoud gedaan.
Olie en oliefilter, bougies, cardanolie, Versnellingsbakolie, luchtfilter, kabelboom gerepareerd, stekkers losgehaald en ingesprayed met contactspray en scharnierpunten ingevet. Remsysteem verversen laat ik doen, maar toch al wat bereikt vandaag.
Met name voor het luchtfilter vervangen kun je aardig aan de bak:
Bekijk bijlage 1501312Bekijk bijlage 1501313
Kappen eraf, tank liften: en dan kom je eindelijk bij het luchtfilter.....
@Kansloos: dank voor de waardevolle tip voor de versnellingsbakaftapplug:
Bekijk bijlage 1501314
Stukje van de 14mm. inbus afslijpen en in combi met de ringsleutel ging prima. Kun je de uitlaat laten zitten. Een nadeel: je kunt het aanhaalmoment niet toepassen. Er is simpelweg geen plaats voor de dop en momentsleutel. Dus maar ‘n beetje op gevoel gedaan...
Wat mij trouwens goed beviel voor de oliewissel was het gebruik van een injectiespuit met schaalverdeling. Werkt lekker schoon en precies:
Bekijk bijlage 1501315
Ik kan er weer een seizoen tegenaan
Lekker bezig geweest.Vandaag onderhoud gedaan.
Olie en oliefilter, bougies, cardanolie, Versnellingsbakolie, luchtfilter, kabelboom gerepareerd, stekkers losgehaald en ingesprayed met contactspray en scharnierpunten ingevet. Remsysteem verversen laat ik doen, maar toch al wat bereikt vandaag.
Met name voor het luchtfilter vervangen kun je aardig aan de bak:
Bekijk bijlage 1501312Bekijk bijlage 1501313
Kappen eraf, tank liften: en dan kom je eindelijk bij het luchtfilter.....
@Kansloos: dank voor de waardevolle tip voor de versnellingsbakaftapplug:
Bekijk bijlage 1501314
Stukje van de 14mm. inbus afslijpen en in combi met de ringsleutel ging prima. Kun je de uitlaat laten zitten. Een nadeel: je kunt het aanhaalmoment niet toepassen. Er is simpelweg geen plaats voor de dop en momentsleutel. Dus maar ‘n beetje op gevoel gedaan...
Wat mij trouwens goed beviel voor de oliewissel was het gebruik van een injectiespuit met schaalverdeling. Werkt lekker schoon en precies:
Bekijk bijlage 1501315
Ik kan er weer een seizoen tegenaan
Bij mijn R1100S ging het prima.Bij mijn vriendin begint het motorrijden toch ook steeds meer te kriebelen. Waarschijnlijk gaat ze volgend jaar voor haar rijbewijs op. Echter rijst bij mij nu de vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met een passagier achterop een 1200. .Bekijk bijlage 1501749
Ik heb bij de RR ook ram-air.Luchtfilter RR: stukken beter indeed! Die clipjes herken ik ook vanuit de e46, werkt prima Tjonge wat is dit een gepiel zeg bij de boxer....en even een beurtje het luchtfilter overslaan is er niet bij, op een of andere manier is die altijd toch weer vies. Zou dat komen doordat de aanzuig vooraan misschien opstuivend stof bij ‘t voorwiel meepakt?
Oh ja, dat systeem was ik even vergeten. Heb ik zelf niet meer.En remvloeistof verversen (hele systeem+ABS-pomp) van het bekrachtigd remsysteem laat ik jaarlijks doen. Zijn er hier mensen die dat zelf aandurven? Waar moet je dan op letten? Remsysteem verversen/ontluchten bij de auto ben ik bekend mee. Maar het horror-verhaal van dit kwetsbare remsysteem met dito kosten weerhoudt me er wel van tot nog toe