BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

2021.... en nog steeds mijn eerste R1100S in bezit... maar staat wel heeeeel vaak ongebruikt in de garage.... af en toe lees ik mee, zo ook vandaag...
Het begint wel weer te kriebelen, maar gezien leeftijd en kilo's _O- ben ik ook wel een beetje aan het speuren naar een Harley, fatbob achtig...
 
Gisteren op circuit Zandvoort gereden.
De hele dag met een gigantische grijns op m'n wafel, wat heb ik genoten zeg !
Ik zat in een vrij snelle groep met vooral ook snelle motors.
Echt heerlijk kunnen rijden.
Had wel het idee dat een echte sportmotor wat geschikter is maar dat deed niks af aan het plezier.
Snelste tijd iets van 2.31.

Er komt alleen wat veel lawaai vanuit de versnellingsbak.
Ik vermoed de prise-as en hoop een druklager...
Weer wat te klussen dus.
Lijkt na olie verversen erger geworden te zijn, oude olie zag er niet fraai uit.
Niet buitensporig slijpsel op de plug.
 
Hier ook op Zandvoort gereden gisteren.
Wel met de S1000RR, de HP2 ben ik vandaag mee 'gewoon' onderweg.
Vorig jaar 1.56 gereden en constant binnen 1.6 seconden daar omheen de overige ronden, kwam nu niet verder dan 2.01.
Het was verder vanaf dat de wekker ging de eerste vijf keer al mijn dag niet.
Maar ja, zo'n evenement kost al genoeg om te skippen. ;)
De eerste sessie wel voorbij laten gaan.
Was er ook nog niet. :+
 
Da's zonde !
Aan de omstandigheden lag het niet denk.
Hoe lang doe je er met de boxer over ?
 
Da's zonde !
Aan de omstandigheden lag het niet denk.
Hoe lang doe je er met de boxer over ?
Nog nooit gedaan, maar misschien wel een keer binnenkort.
De HP2 weegt droog 179 kilo, dus helemaal te vergelijken met een andere boxer is het niet.

Mijn maten in 2004 merkten wel dat ik indertijd op de openbare weg constant met een driftend achterwiel reed.
Toen op de R1100S.
Meer onhandig dan deskundig. _O-

Terugschakelen zal een groot verschil zijn op het circuit. :o
Ik vertrouw nu op de techniek..
 
Het is weer tijd voor het elite dealer onderhoud. :+

PSX_20210420_145705.jpg

Derde wissel, nog geen 2.000 km in twee jaar. O-)
Nu wel ff het oliefilter meepakken i.p.v. leeggooien.
 
Zijn hier nog mensen die een LSL steering bar op hun R1200S hebben gemonteerd? Ik ben erg benieuwd of ik het red met de originele leidingen voor rem, koppeling en gas.

Het overzetten van de kroonplaat is voor de thuis sleutelaar overigens wel echt een &^%$# klus..
R1200S LSL steering bar.jpg
 
FF naar boven scrollen. De geposte rood/grijze staat op de nominatie geadverteerd te worden. Ik wil je met alle plezier de lijst met zichtbare en onzichtbare wijzigingen toe zenden.
Ha die Ron, long time, no see ...Toch nog steeds de 12 in bezit !?
Blijft een plaatje van een fiets :9~
Ook ik loop er over te denken om de HP de deur uit te doen mits hij genoeg opbrengt anders blijft ie lekker onder een dekentje in de garage staan.
De foto's die jij gemaakt hebt van de 12, zoiets zou ik ook wel willen hebben van de HP (voor mezelf en de advertentie ???)
 
Laatst bewerkt:
2021.... en nog steeds mijn eerste R1100S in bezit... maar staat wel heeeeel vaak ongebruikt in de garage.... af en toe lees ik mee, zo ook vandaag...
Het begint wel weer te kriebelen, maar gezien leeftijd en kilo's _O- ben ik ook wel een beetje aan het speuren naar een Harley, fatbob achtig...
Charley ... ook nog steeds hier en in het bezit van de originele S :]
 
Hier staat ie ook nog steeds (vooral) in de garage. Met twee van die koters (1 en 4 jaar) heb ik er wat minder tijd voor
 
Van mijn S is het lager van de middelste as van de versnellingsbak kapot.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan ?
 
Hangt van het bouwjaar af,
Bij den1100 was van bepaalde jaargangen de tussenas van de versnellingsbak het zwakke punt, door de manier van lagering kon er vibratie ontstaan die metaalmoeheid veroorzaakte, hier zijn vervang-versnellingsbakken voor te koop, dat is misschien de beste oplossing, want herstellen kan na verloop 't zelfde probleem geven (ook 2 x voorgehad met mijn GS1100
 
Ha die Ron, long time, no see ...Toch nog steeds de 12 in bezit !?

:W :W ...yep..., het karretje staat er nog steeds...


Blijft een plaatje van een fiets :9~

Ooooh, jawel. Ook niet heel veel mis mee (in mijn ogen dan).

Ook ik loop er over te denken om de HP de deur uit te doen mits hij genoeg opbrengt anders blijft ie lekker onder een dekentje in de garage staan.

...ho, ho, ho..., straks op die mega-truck-wereld-camper van jullie een 'fietsendrager' achterop maken, en het ding gewoon mee nemen op reis... :+

De foto's die jij gemaakt hebt van de 12, zoiets zou ik ook wel willen hebben van de HP (voor mezelf en de advertentie ???)

Is niet zo moeilijk hoor..., gewoon iets met een camera, en op het 'foto-maak' knopje van die camera drukken... ;)
 
1) :W :W ...yep..., het karretje staat er nog steeds...



2) Ooooh, jawel. Ook niet heel veel mis mee (in mijn ogen dan).



3) ...ho, ho, ho..., straks op die mega-truck-wereld-camper van jullie een 'fietsendrager' achterop maken, en het ding gewoon mee nemen op reis... :+



4) Is niet zo moeilijk hoor..., gewoon iets met een camera, en op het 'foto-maak' knopje van die camera drukken... ;)
1) Ook hier nog steeds ...

2) Er is niets mis met de HP, behalve dat er nauwelijks mee gereden wordt ...

3) Nope, d'r gaat een quad mee.

4) Na het afstoffen, eens de camera op dat ding richten en op het 'maak' knopje drukken ..._O-
 
Zijn hier nog mensen die een LSL steering bar op hun R1200S hebben gemonteerd? Ik ben erg benieuwd of ik het red met de originele leidingen voor rem, koppeling en gas.

Het overzetten van de kroonplaat is voor de thuis sleutelaar overigens wel echt een &^%$# klus..Bekijk bijlage 1622552
Lang verhaal kort; NEE.

De remleiding is helaas te kort.
 
Na wat knoeien met de hand en wat metal polish toch eens geprobeerd of het machinaal beter ging. En of dat beter ging!

De linker bocht met 3 stappen zo goed als nieuw gekregen. Binnenkort de rest afmaken.
765f8d86-2b8d-4475-81bf-6be1ebdb778a.jpg
 

Bijlagen

  • db98588f-61fa-4fe1-99c3-ec3423b3cdb1.jpg
    db98588f-61fa-4fe1-99c3-ec3423b3cdb1.jpg
    162,7 KB · Weergaven: 19
  • c63ab592-d126-47fc-93ee-bb02485aed64.jpg
    c63ab592-d126-47fc-93ee-bb02485aed64.jpg
    168,4 KB · Weergaven: 18
  • 1e5c4d6c-1740-48da-9d6e-ed2974ba1633.jpg
    1e5c4d6c-1740-48da-9d6e-ed2974ba1633.jpg
    191,2 KB · Weergaven: 18
Hier lekker aan het klussen.
Versnellingsbak gereviseerd, nieuwe koppelingsplaat, nieuwe krukaskeerring en dan de bedrading opnieuw in tapen.

En dan zeggen sommige BMW rijders dat Japanse fietsen van inferieure kwaliteit zijn :')
 

Bijlagen

  • 20210430_143116.jpg
    20210430_143116.jpg
    151,2 KB · Weergaven: 25
  • 20210430_162127.jpg
    20210430_162127.jpg
    255,4 KB · Weergaven: 24
Na wat knoeien met de hand en wat metal polish toch eens geprobeerd of het machinaal beter ging. En of dat beter ging!

De linker bocht met 3 stappen zo goed als nieuw gekregen. Binnenkort de rest afmaken.
Wow, nice. De bochten op mijn RT zijn nog stukkie erger,soort van ingevreten. Kreeg ik zelfs machinaal niet helemaal glimmend.
Wat heb jij gebruikt icm met de polijstmachine?
 
Ik heb een leuke plot twist.
De beste mix van mijn huidige twee motoren heb ik gevonden door 2x proef te rijden op dezelfde r1200rt. Had niet verwacht zo snel al iets anders in huis te halen: een 2011 rt :+

IMG-20210504-WA0011.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan