BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Hoi, ik ben van plan bij onderstaande motor te gaan kijken. Er zit een MF sticker op het kenteken. Iemand die deze motor kent? Bekende problemen, ervaringen met deze motor?

Zo op de foto’s lijkt het een prima motor die aan de buitenkant een neetje aandacht nodig heeft. Km stand valt ook nog wel mee gezien de prijs. Nog tips?


 
Ik heb vorige week via MF een tweedehands ReCyclizer op de kop getikt (voor de gene die niet weten wat het is, een 'slim' verbindingsstuk die je motronic het idee geeft dat het koud is buiten waardoor hij de motor rijker afstelt).
Ik sta echt te kijken van het verschil. Ik had er niet hele hoge verwachtingen van (ook omdat de verkoper aangaf dat hij eigenlijk niet heel veel verschil merkte nu zijn motor goed was afgesteld).
Ik heb een R1100S uit 2004 met een K&N filter, voor de rest standaard. Wellicht dat het K&N filter het 'probleem' van de standaard te arme afstelling nog eens heeft versterkt waardoor nu de ReCyclizer (wat een kut naam trouwens) nog meer verschil maakt.
De motor hangt veel beter aan het gas vanuit lage toeren en de flinke dip die ik had rond 4-5k RPM is bijna helemaal weg.

Wat mij betreft dus echt een aanrader, ik herken de motor amper terug.
Paar weken geleden ook nieuwe banden gemonteerd (Conti Roadattack 3 GT) en nieuwe remblokken gemonteerd dus hij gaat, stuurt en stopt weer perfect!
 
Ik heb vorige week via MF een tweedehands ReCyclizer op de kop getikt (voor de gene die niet weten wat het is, een 'slim' verbindingsstuk die je motronic het idee geeft dat het koud is buiten waardoor hij de motor rijker afstelt).
Ik sta echt te kijken van het verschil. Ik had er niet hele hoge verwachtingen van (ook omdat de verkoper aangaf dat hij eigenlijk niet heel veel verschil merkte nu zijn motor goed was afgesteld).
Ik heb een R1100S uit 2004 met een K&N filter, voor de rest standaard. Wellicht dat het K&N filter het 'probleem' van de standaard te arme afstelling nog eens heeft versterkt waardoor nu de ReCyclizer (wat een kut naam trouwens) nog meer verschil maakt.
De motor hangt veel beter aan het gas vanuit lage toeren en de flinke dip die ik had rond 4-5k RPM is bijna helemaal weg.

Wat mij betreft dus echt een aanrader, ik herken de motor amper terug.
Paar weken geleden ook nieuwe banden gemonteerd (Conti Roadattack 3 GT) en nieuwe remblokken gemonteerd dus hij gaat, stuurt en stopt weer perfect!
Ik zag hem inderdaad op MF te koop staan.
Fijn dat je voor je werkt. :t
 
Hier gisteren op Zandvoort gereden.
Twee korte sessies.

PSX_20210702_182806.jpg

Het was even aanpassen geblazen, vooral snel terugschakelen vereist aandacht.
Normaal rij ik daar met een S1000RR.
Dan kan je wat ruwer rijden.
Maar het viel niet tegen.
Bepaalde stukken gaan zelfs beter met de HP2 Sport, 180 km/u bovenin het Scheivlak en je voelt de hobbel waar je normaal rodeo rijdt helemaal niet. _O-

Met betere bandjes dan de Pilot Power 3 is er nog wel wat mogelijk. :]

PSX_20210702_190714.jpg

We stonden hier nog op de grid, en de vrachtwagens reden al op en af voor het volgende evenement. We moesten snel weg. :P

Voor een eerste keer met deze lekker gereden. Naar verwachting. :]
 
Ben je de 26e toevallig ook op Zandvoort worldbeater ?
Ik heb heel veel vragen hoe jij dat met zo'n ding doet.
 
Ben je de 26e toevallig ook op Zandvoort worldbeater ?
Ik heb heel veel vragen hoe jij dat met zo'n ding doet.
Ja, de 26e ben ik er ook.
Dus een praatje is altijd leuk. :t

Die dag rij ik met de S1000RR in groep vier.
De bedoeling is dan om de pr op 1.50 of beter te zetten. :)
 
Ik heb vorige week via MF een tweedehands ReCyclizer op de kop getikt (voor de gene die niet weten wat het is, een 'slim' verbindingsstuk die je motronic het idee geeft dat het koud is buiten waardoor hij de motor rijker afstelt).
Ik sta echt te kijken van het verschil. Ik had er niet hele hoge verwachtingen van (ook omdat de verkoper aangaf dat hij eigenlijk niet heel veel verschil merkte nu zijn motor goed was afgesteld).
Ik heb een R1100S uit 2004 met een K&N filter, voor de rest standaard. Wellicht dat het K&N filter het 'probleem' van de standaard te arme afstelling nog eens heeft versterkt waardoor nu de ReCyclizer (wat een kut naam trouwens) nog meer verschil maakt.
De motor hangt veel beter aan het gas vanuit lage toeren en de flinke dip die ik had rond 4-5k RPM is bijna helemaal weg.

Wat mij betreft dus echt een aanrader, ik herken de motor amper terug.
Paar weken geleden ook nieuwe banden gemonteerd (Conti Roadattack 3 GT) en nieuwe remblokken gemonteerd dus hij gaat, stuurt en stopt weer perfect!
Ik heb er ook nog 1 liggen.
Mijn 1100 met standaard luchtfilter gaat er enorm van verzuipen.
 
Ik heb er ook nog 1 liggen.
Mijn 1100 met standaard luchtfilter gaat er enorm van verzuipen.
Daar had ik eigenlijk totaal geen last van, heb ook een standaard luchtfilter. Ik merkte wel dat ie een flink stuk meer ging verbruiken. Ik zit nu weer rond 1:18.
 
Klopt, maar de kogel is door de kerk. Afgelopen weekeinde afscheid genomen van de S, en een 2e hands Dyna Fat Bob. Misschien dat ik nu wat meer ga rijden, want met 1000km per jaar hield het op. ik heb hem 17 jaar gehad. Nooit problemen mee. Zal je net zien, vlak na het zetten handtekening ridj ik weg en de koppeling stop ermee. Niet meer van zijn plek te krijgen. En toen was hij nog geen 2500 maar nog maar 1500 waard... best dure 500 meter... maar goed......
 
Vandaag weer op Zandvoort wezen sturen.
Best nog wat S-jes gezien, nog van hier ?
En World-beater gesproken, heb jij nog wat kunnen rijden ?
Wij hebben zelfs nog 5 sessies gehad, waarvan 1 in de stromende regen.
Snelste tijd nu 2.24, we komen er wel.
 

Bijlagen

  • IMG_20210726_200858_504.jpg
    IMG_20210726_200858_504.jpg
    281,6 KB · Weergaven: 15
Klopt, maar de kogel is door de kerk. Afgelopen weekeinde afscheid genomen van de S, en een 2e hands Dyna Fat Bob. Misschien dat ik nu wat meer ga rijden, want met 1000km per jaar hield het op. ik heb hem 17 jaar gehad. Nooit problemen mee. Zal je net zien, vlak na het zetten handtekening ridj ik weg en de koppeling stop ermee. Niet meer van zijn plek te krijgen. En toen was hij nog geen 2500 maar nog maar 1500 waard... best dure 500 meter... maar goed......
Hmm..
 

Is deze hier bekend?
Akkoord dat het een overspoten Boxercup zal zijn, maar voor dat geld vind je ze nauwelijks bij ons in BE naar mijn gevoel (als de km-stand klopt).

Ik overweeg sterk om te gaan kijken, alleen ligt mijn wederhelft alweer dwars.
 
Het is een Replika van een Replika, dus geen originele Replika. ;) Of bedoelde je dat niet?
 

Is deze hier bekend?
Akkoord dat het een overspoten Boxercup zal zijn, maar voor dat geld vind je ze nauwelijks bij ons in BE naar mijn gevoel (als de km-stand klopt).

Ik overweeg sterk om te gaan kijken, alleen ligt mijn wederhelft alweer dwars.
Ik zou maar snel kijken en geld meenemen. Hij is zo weg denk ik. :)
 
Het is een Replika van een Replika, dus geen originele Replika. ;) Of bedoelde je dat niet?
Klopt, daarin ben ik mee. Vind ik ook niet erg.

Ik zou maar snel kijken en geld meenemen. Hij is zo weg denk ik. :)
Mijn gedacht.
Hij heeft iemand die dinsdag komt kijken. Heb gevraagd of we nu kunnen afronden, dat ik een aanzienlijk voorschot overmaak, en dat ik hem volgende zondag ga halen.
Benieuwd! Mogelijks een R1100S gekocht zonder te kijken :+
 
Wilt het niet doen, heeft een afspraak met iemand dinsdag, en die krijgt voorrang, ook al als ik zeg dat ik het onmiddellijk overschrijf |(

Hij laat het me dinsdag weten. Zet hem dan wel niet in een goeie onderhandelingspositie.
 
Jaja, mooi principe, maar vanuit mijn standput lekker kut. Komaan, zonder gedoe geld op de rekening en volgende week oppikken. Soit, dat hij maar doet.
 
mooi ding wel, leuke opties.

voor dat geld niet verkeerd denk ik.

En dat hij de afspraak voor laat gaan vind ik niet meer dan normaal en gewoon netjes.
Als ik heel veel interesse heb in iets, ik reageer als eerste of maak als eerste een concrete afspraak dan lijkt het me ook eerlijk dat ik dan "eerste keus" heb ;)
Ik doe het zo ook als ik iets verkoop, eerste die een afspraak maakt is de eerste die een beslissing mag nemen. Als er dan nog mensen na reageren, dan maak ik een lijstje.

Gewoon even rustig afwachten, als die kijker niet direct beslist, dan kan hij altijd nog ervoor kiezen om hem aan jou direct te verkopen! :)
 
mooi ding wel, leuke opties.

voor dat geld niet verkeerd denk ik.

En dat hij de afspraak voor laat gaan vind ik niet meer dan normaal en gewoon netjes.
Als ik heel veel interesse heb in iets, ik reageer als eerste of maak als eerste een concrete afspraak dan lijkt het me ook eerlijk dat ik dan "eerste keus" heb ;)
Ik doe het zo ook als ik iets verkoop, eerste die een afspraak maakt is de eerste die een beslissing mag nemen. Als er dan nog mensen na reageren, dan maak ik een lijstje.

Gewoon even rustig afwachten, als die kijker niet direct beslist, dan kan hij altijd nog ervoor kiezen om hem aan jou direct te verkopen! :)
Ik ga mezelf niet blijven herhalen. Dat de meesten mijn mening niet delen is ook oké hoor, 't is hier een forum voor iets hè :+


 
Persoonlijk zou ik een volledig origineel exemplaar willen. Dus met grotere voorremschijven, de bekende blauwe veerpoten, de 2-spark , de dunnere handvatten zonder vinger bbq optie en uiteraard de witte tellers. Maar ja, wie ben ik ...
 
Ik ga mezelf niet blijven herhalen. Dat de meesten mijn mening niet delen is ook oké hoor, 't is hier een forum voor iets hè :+


Ik verkoop inderdaad aan de eerste die betaald.
En als iemand (zonder aanbetaling) met een week afspreekt en iemand anders dezelfde of de volgende dag, dan gaat die ook gelijk door.
Er zijn hier al genoeg kopers op het laatste moment - of iets later - afgehaakt waar je dan speciaal voor thuis bleef.
En daarna hadden derden van de lijst ook geen zin meer.
En dan begint de hele rataplan weer van voren af aan, advertentie zetten, vragen beantwoorden, slecht slapen. :+

Het is een snelle wereld.
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
In de financiële markten is de definitie van een klant dan ook 'degene die betaald'.
De enige sluitende overeenkomst waar je van op aan kan is het geld op de rekening en de motor overgeschreven. :)
 
Persoonlijk zou ik een volledig origineel exemplaar willen. Dus met grotere voorremschijven, de bekende blauwe veerpoten, de 2-spark , de dunnere handvatten zonder vinger bbq optie en uiteraard de witte tellers. Maar ja, wie ben ik ...
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Maar eigenlijk staat in die prijsklasse een facelift Ducati 999S ietsje hoger op mijn wishlist.
Ik zag deze neppe passeren, maar voor dat geld kon ik het eigenlijk niet laten omdat ik er een zwak voor heb. Je moet weten dat ze bij ons in BE minstens even veel kosten (of vaak meer) en dan hebben ze stuk voor stuk zeker het dubbele van de kilometers.

Ik verkoop inderdaad aan de eerste die betaald.
En als iemand (zonder aanbetaling) met een week afspreekt en iemand anders dezelfde of de volgende dag, dan gaat die ook gelijk door.
Er zijn hier al genoeg kopers op het laatste moment - of iets later - afgehaakt waar je dan speciaal voor thuis bleef.
En daarna hadden derden van de lijst ook geen zin meer.
En dan begint de hele rataplan weer van voren af aan, advertentie zetten, vragen beantwoorden, slecht slapen. :+

Het is een snelle wereld.
Wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
In de financiële markten is de definitie van een klant dan ook 'degene die betaald'.
De enige sluitende overeenkomst waar je van op aan kan is het geld op de rekening en de motor overgeschreven. :)
Amen.
 
Ik verkoop inderdaad aan de eerste die betaald.
En als iemand (zonder aanbetaling) met een week afspreekt en iemand anders dezelfde of de volgende dag, dan gaat die ook gelijk door.
Er zijn hier al genoeg kopers op het laatste moment - of iets later - afgehaakt waar je dan speciaal voor thuis bleef.
En daarna hadden derden van de lijst ook geen zin meer.
En dan begint de hele rataplan weer van voren af aan, advertentie zetten, vragen beantwoorden, slecht slapen. :+
In jouw geval snap ik het, snel afhandelen voordat de koper al dat Ali spul ontdekt _O-

O-)

Maar de goede lijden dus onder de kwaden? Afspraak=afspraak, simpel. Dat niet iedereen dat aanhoudt is jammer, ik wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan