BMW wat moeilijk in zijn 1 te krijgen

Jeroen1969

MF veteraan
2 sep 2012
4.534
427
Lage Vuursche
Sinds minder dan een week rijdt ik op een BMW R1150RS (2001, 79.000 km). Aanvankelijk wat probleempjes in het ABS systeem (waarbij men hier op het forum men mij het nodige aan informatie kon geven) maar die zijn keurig verholpen door Motoport Veldhoven.

Inmiddels ben ik een kleine 600 km verder en merk dat ik de motor soms lastig in zijn 1 krijg, koppeling ingedrukt en het versnellingspedaal gaat zonder enige vorm van weerstand helemaal naar beneden. Groene neutraal lampje blijft branden, 0 in het VDO versnellingsschermpje. Motor wat naar voren of achteren duwen, nog eens en nog eens schakelen en hop, daar gaat ie!
Soms zet ik de motor bij het stoplicht op rood ook in zijn vrij. Nu zou ik dat bijna niet meer durven... Beetje genant als ik bij groenlicht niet op kan trekken.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Moet ik me zorgen gaan maken?
 
Laatst bewerkt:
Als eerst zou ik kijken hoe het staan met de staat van de vloeistof van de hydraulische bediening. Als die erg vies is (erggg vies), dan zou het goed kunnen zijn dat je drukcilinder van de koppelingsbediening overleden is. Komt geregeld voor de de R1150XX-en.

Hier is daar bc wat over te vinden. Sowieso een erg nuttige stie wanneer je op een 4v boxer rijdt:
Senseo vervangt koppelingcylinder en koppeling (1150gs)
 
Pietel, bedankt! Zal dat R1100RS topic goed doorspitten. Omdat het probleem met de ABS "echt" was, werd ik wat paranoia. Net weer heerlijk gereden en geen centje pijn. Had van Motoport Veldhoven ook al begrepen dat dit een BMW Boxer dingetje is (droge koppeling). Verwacht veel te leren van het R110RS topic, bedankt voor de tip!
 
Pietel, bedankt! Zal dat R1100RS topic goed doorspitten. Omdat het probleem met de ABS "echt" was, werd ik wat paranoia. Net weer heerlijk gereden en geen centje pijn. Had van Motoport Veldhoven ook al begrepen dat dit een BMW Boxer dingetje is (droge koppeling). Verwacht veel te leren van het R110RS topic, bedankt voor de tip!
Zit hem niet in de koppeling. Zit hem in de starre overbrenging. Een ketting en alle rubber dempers daartussen geven allemaal speling op de aandrijflijn. Dat heb je met een boxer niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan