bmw1150rt

full


Kijkt makkelijker, maar aan je interpunctie etc. zal ik geen woorden vuil maken... :? :Z :W
 
hoi slowrider

'k wil ervaringen met je delen en zal proberen zo positief mogelijk te blijven.
met 48000 km op de klok in 20 maanden lijkt 't me dat ik de 1150rt redelijk heb laten zwoegen. een en ander niet geheel probleemloos. hoofdzakelijk v.w.b. de electronica.
vooropgesteld moet ik zeggen dat alle problemen perfect en onder garantie zijn verholpen!!
wat "ongemakjes" : herhaaldeijk niet willen starten, herhaaldelijk niet willen aanpakken, zeer beroerd stationair lopen, te pas en te onpas afslaan; lekker handig midden op een kruispunt wachtend op tegemoet komend verkeer.
één keer moest de motor op een trailer van huis opgehaald worden en naar de dealer afgevoerd. de dealer mocht alleen 'uitlezen' en Rijswijk cq. de fabriek gaven instructies wat te doen!
maar ook: zuinig in verbruik, nagenoeg geen olieverbruik, sterke en comfortable reismotor.

heb nu een 1200rt met alweer 20k op de teller. is echt een heel ander type motor, zeker geen 'upgrade' van de 1150rt. ben zer tevreden !!

mvrgr.

paul
 
Hey Oneeye
Ik vind hem in het zilver ook het mooist,ik denk dat er tussen een 1100rt en een 1150 geen verschil zit enkel de koplamp. Een ding weet ik zeker dat ze allebij zeer goede baanliging hebben dat heb ik kunnen ervaren in het Massif Central in de omgeving van Millau .

groeten slowrider
 
Hoi Paul

Het zal wel zijn dat je tevreden bent met de 1200rt,ik persoonlijk vind hem te hoekig van uitvoering maar aan de andere kant vind ik de neus prachtig stoer en een beetje agresief.Ik moet zeggen na 53000 nog geen enkel probleem gehad,ik gebruik de motor elke dag winter en zomer behalve als er gestrooid is dan komt hij niet buiten.
een minpunt en dat is het stationair draaien bij koude motor niet mooi om te horen
is wel gedaan na een korte rit als de motor goed is opgewarmd.Voor de rest goed starten afslaan van de motor nog niet voorgehad.ik ben er deze zomer mee naar spanje gereden zonder een enkel probleem bijna geen olie verbruik en heel zuinig 6 liter op 100km

greets slowrider

ps hoe krijg ik die plaatjes zo groot vind het niet het zal wel aan mij liggen zeker :?
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Ben nu exact een jaar eigenaar van een zilvergrijze r1150rt uit 2001. In deze tijd dik 9000 km gereden. Het is een heerlijke motor maar heb er een groot probleem mee gehad. :( :( Het ABS systeem heeft van begin tot einde storingen gegeven. :? :? En dat is uiteindelijk ook de reden geweest om hem in te ruilen. (ook last gehad van een lekke cardan maar met 45000 km achter de rug mag dat ook toch? :X )

Ben nu de trotse eigenaar van een :} zwarte :} r1150rt uit 2004. Die mag ik volgende week ophalen... *O* *O* *O* *O*

Kan niet wachten..

Martijn
 
Hey,

Ben nu exact een jaar eigenaar van een zilvergrijze r1150rt uit 2001. In deze tijd dik 9000 km gereden. Het is een heerlijke motor maar heb er een groot probleem mee gehad. :( :( Het ABS systeem heeft van begin tot einde storingen gegeven. :? :? En dat is uiteindelijk ook de reden geweest om hem in te ruilen. (ook last gehad van een lekke cardan maar met 45000 km achter de rug mag dat ook toch? :X )

Ben nu de trotse eigenaar van een :} zwarte :} r1150rt uit 2004. Die mag ik volgende week ophalen... *O* *O* *O* *O*

Kan niet wachten..

Martijn

Gefeliciteerd alvast
:Y :Y

Ik weet hoe het is, had een zwarte 1100Rt en van t begin vaf problemen gehad met vocht, tot ie ook me vakantie verkl*%te heb k m bij de dealer neergezet binnen de garantie en een andere geeist ben nu de trotse eigenaar van deze RT wel uit '96 ipv '99 (de zwarte) maar een ton minder gelopen en beter onderhouden en rij nu vrolijk een maand rond zonder ook maar een probs...... *O*

full
 
Misschien een domme opmerking van mij, maar waarom is er een 2e topic geopend voor de R1150RT??

Persoonlijk vind ik het ook lastig om allebei bij te houden. Is het niet mogelijk om alle antwoorden van dit topic in die andere te zetten en dan door te gaan met een??
 
Hey Lady BMW

foutje van mij twee topic van 1150rt
ik weet niet welke olie jullie gebruiken maar ik ben overgestapt van 10w50 vol-synthetishe naar 5w40 superbike vol synth van castrol.En ik moet zeggen gaat veel vlotter ok het stationair draaien is beter en olie verbruik is nu ook gevoelig minder

greets slowrider
 
hoi slowrider

'k wil ervaringen met je delen en zal proberen zo positief mogelijk te blijven.
met 48000 km op de klok in 20 maanden lijkt 't me dat ik de 1150rt redelijk heb laten zwoegen. een en ander niet geheel probleemloos. hoofdzakelijk v.w.b. de electronica.
vooropgesteld moet ik zeggen dat alle problemen perfect en onder garantie zijn verholpen!!
wat "ongemakjes" : herhaaldeijk niet willen starten, herhaaldelijk niet willen aanpakken, zeer beroerd stationair lopen, te pas en te onpas afslaan; lekker handig midden op een kruispunt wachtend op tegemoet komend verkeer.


mvrgr.

paul

Dat is de belangrijkste reden waarom ik BMW gedag zeg.
 
Vorig jaar, op twee verschillende R1150RT's een proefrit gemaakt. Waren beide géén twinspark. Ik vond dat hikken ( fahrrückeln als ik het goed schrijf ) echt vreselijk. Met name bij snelheden rond de 70 á 80 km/u. Zeer positief vond ik het stuurgedrag. Misschien nog wel makkelijker te rijden dan een bromfiets. Hoewel dát voor mij al meer dan 25 jaar terug is, dus ik weet het niet helemaal zeker. Ik vind de motor uiterlijk schitterend om te zien. Remmen zijn formidabel. In allerlei topics op div. forums werd gezegd dat je dáár zo enorm aan moest wennen, maar dat vond ik erg meevallen. Omdat ik dagelijks tussen de files door manouvreer vond ik het "hikken" te vervelend om er één aan te schaffen. De 1200 was toen nog niet zo lang op de markt, maar de dealer gaf evenals één van de vorige schrijvers, al aan dat deze totaal anders rijdt. Misschien dat ik mijn Honda ( dat is het uiteindelijk geworden ) dus ooit inruil voor de 1.200.
 
Niks van gemerkt op 70 of 80 km per uur, draaid mooi rond ik rij dan ook maar in 4de versnelling ga pas naar 5 boven de 90km. Heb het eens geprobeerd tegen 70 km per uur en dan is het nog te doen wat ook verhelpt zijn 3weg bougies.Zoals ik al zij voor mij is het een pracht van een motor de 1200 heeft enkel meer power het stuurgedrag geen verschil met de 1150.En persoonlijk vind ik de 1150rt veel mooier dan de 1200, maar smaken verschillen hé gelukkig maar

slowrider
 
Ik heb een R1150RT met enkele bougies gehad, nadien een twin spark en nu een R1200RT.
Wat betreft het 'stotteren' is de 1150 met twin spark al veel beter. Hij is ook een stuk zuiniger.
Maar de 1200 is een heel ander verhaal:
Nog zuiniger dan de 1150, geen 'stotteren' en in tegenstelling tot wat TS beweert, veel makkelijker een bocht in te sturen, vooral haarspeld en kortere bochten :}
Echt een pracht motor :]
 
Daar is geen twijfel over dat het een prachtmotor is, heb er ook mee gereden maar ik vind hem te hoekig en achter het stuur een te grote opening maar voor de rest rijd hij als de beste geen twijfel aan

slowrider
 
Heeft iemand suggesties voor windschermverhogingen R1150RT?
Ben 1.94m, zadel middenstand, word gek van turbulentie geklapper met ruit in hoge stand en vind windgeruis met ruit in lage tot midden stand ook niet prettig.

Heb ook een bericht geplaats in andere R1150RT topic.
 
Ik weet niet of er een hogere ruit te verkrijgen is voor een 1150 RT.Ik ben 1.83m
en ik rij ook op zadel middenstand, op de hoogste stand een klein beetje turbulentie.ik denk dat je eens bij een bmw dealer moet gaan kijken voor een verhoging van je windscherm, of een verlenging maar of dat je motor er mooier van gaat worden??

slowrider
 
De GIVI ruit is veruit het goedkoopste alternatief voor de standaardruit als je iets hogers zoekt. Voor 95 euro ben je klaar en als je daarna je oude ruit nog voor een paar tientjes verkoopt (bij mij heeft ie nog 50 euro opgeleverd) is het echt een koopje.

Verder bevalt de GIVI ruit in alle gevallen die ik ken goed, zeker beter dan de door BMW aangeboden, veel duurdere, verhoogde ruit. Daarnaast zijn er natuurlijk nog veel meer alternatieven zoals Cee Baileys, Wunderlich, Secdem enz. Kijk maar eens op het BMW-forum bij onze zuiderburen: Verhoogde ruit R1150RT; 12 pagina's met info *O*

Tom.
 
Nieuw op dit forum.

Goedemorgen,
Na een aantal Yamaha´s gehad te hebben ben ik sinds een maand of 8 de trotse eigenaar van een R1150RT Limited edition black met 29.000 km op de klok.
Ik heb er wel even aan moeten wennen maar het is een geweldig comfortabele motor.

vr.groeten John
 
Terug
Bovenaan Onderaan