Bo Bendsneyder deel 2

Als team wil je volgens mij zo hoog mogelijk eindigen met zoveel mogelijk punten. Worden de sponsoren namelijk ook erg blij van. Als dat niet lukt met een coureur uit eigen land dan is dat erg jammer en zoek je een betere, mits deze in je budget past. Heeft geen reet met bestaansrecht te maken.
De wil om te winnen en streven naar het best mogelijke resultaat, dat moet de essentie van een raceteam zijn.
Er was een tijd dat de coureurs een team hadden , tegenwoordig hebben de teams een coureur(s) . Dat is wat jij beschrijft , en wat meestal ook het geval is.
Vond het spelletje vroeger leuker. :P
 
Als team wil je volgens mij zo hoog mogelijk eindigen met zoveel mogelijk punten. Worden de sponsoren namelijk ook erg blij van. Als dat niet lukt met een coureur uit eigen land dan is dat erg jammer en zoek je een betere, mits deze in je budget past. Heeft geen reet met bestaansrecht te maken.
De wil om te winnen en streven naar het best mogelijke resultaat, dat moet de essentie van een raceteam zijn.

Zo werkthet allang niet meer 😑
Tegenwoordig is geld en politiek veel belangrijker.
 
Geld is ook gewoon heel belangrijk. Die meuk kost een bak centen daar krijg je pijn in jouw buik van.
 
Prima start vandaag, maar gewoon niet snel genoeg. Hij eindigt wel weer heel ver voor Odendaal en ik heb ook weinig vertrouwen in het hele NTS verhaal. Er is al tijden niks te horen over updates oid en met het wegvallen van KTM hadden ze een mooie kans om ook andere teams van een NTS chassis te voorzien, maar ook daar is geen sprake van.
 
Prima start vandaag, maar gewoon niet snel genoeg. Hij eindigt wel weer heel ver voor Odendaal en ik heb ook weinig vertrouwen in het hele NTS verhaal. Er is al tijden niks te horen over updates oid en met het wegvallen van KTM hadden ze een mooie kans om ook andere teams van een NTS chassis te voorzien, maar ook daar is geen sprake van.
Goed opgemerkt.
Misschien hebben ze dat wel geprobeerd.
Dat hoor je dan ook weer niet.
 
Goed opgemerkt.
Misschien hebben ze dat wel geprobeerd.
Dat hoor je dan ook weer niet.
Dat zou kunnen, maar dan wil dus niemand verder met dat spul rijden.
En dat begrijp ik ook wel als je de verhalen als buitenstaander hoort. Vooral het verhaal over het nieuwe zitje in Le Mans blijft lachwekkend. Nieuw zitje zag er mooier uit maar was niet sneller....alsof het een modeshow is. En verder hoor of zie je ook niks van updates, daar waar de rest constant nieuwe spullen aan het testen is.
 
Prima start vandaag, maar gewoon niet snel genoeg. Hij eindigt wel weer heel ver voor Odendaal en ik heb ook weinig vertrouwen in het hele NTS verhaal. Er is al tijden niks te horen over updates oid en met het wegvallen van KTM hadden ze een mooie kans om ook andere teams van een NTS chassis te voorzien, maar ook daar is geen sprake van.
Ik zeg , Bo als enige rijder want dat scheelt centjes en koop dan een kalex
 
De baas van NTS wil niet meer mensen van een NTS frame voorzien. Het Moto2 project is een speeltje voor hem, en een uithangbord voor zijn bedrijf. Ze hebben eerst met 2 rijders in cev gereden en wilden graag de wk in dat was voor dorna ook zeer welkom, maar daarmee stopte dus het cev project waar ze veel meer presentaties boekten.
Ik hoorde Patrick vd Gbergh zeggen dat het een goed idee zou zijn om Odendaal weer met een NTS frame in de cev te laten rijden.
Maar dat gaat (denk ik) niet gebeuren. Ook komen er geen meerdere frames in wk Moto2. Een team met 2 rijders op wk niveau is mooi zat voor de Japanse eigenaar van NTS.
 
Maar goeie reclame voor je frame kan je dit niet noemen.......op deze manier is het weggegooid geld.

Dat ben ik niet met je eens. Het merk wordt gezien over de hele wereld in een technische sport. En ze zijn nog niet zo lang bezig en zijn beperkt bezig. Omdat het een hobby project voor erbij is, itt Kalex bijv. die grotendeels van de motorsport moeten leven. Hebben ze simpel weg minder noodzaak en minder budget (voor dit hobby project). Ze kunnen op dit moment nog excuses genoeg aanvoeren waarom ze nog niet vooraan rijden. En dat vindt de meneer achter NTS helemaal (nog) niet erg. Zijn merk wordt gezien en er wordt gezien dat het ambitieus is. De vraag is hoe hij er over 5 jaar over denkt......
 
Ik lees dat mensen het jammer vinden dat NTS geen frames beschikbaar stelt aan meer teams, maar denken jullie nou echt dat er teams zijn geïnteresseerd om geld neer te leggen voor een frame waarmee het "fabrieksteam" nauwelijks mee in de punten kunnen rijden?
 
Ik denk dat er op dit moment ook niet meer in zit voor Bo met de NTS. Maar welke coureur die nog vrij is voor volgend seizoen zou het veel beter doen dan Bo op de NTS?
 
Ik denk dat er op dit moment ook niet meer in zit voor Bo met de NTS. Maar welke coureur die nog vrij is voor volgend seizoen zou het veel beter doen dan Bo op de NTS?

Dat denk ik ook. Kijk maar naar Folger en Smith. Toch jongens die podium hebben gereden in de motogp en er niet aan te pas komen in de moto2. Oké ze hebben niet kunnen testen of wat dan ook, maar toch.
 
Ik lees dat mensen het jammer vinden dat NTS geen frames beschikbaar stelt aan meer teams, maar denken jullie nou echt dat er teams zijn geïnteresseerd om geld neer te leggen voor een frame waarmee het "fabrieksteam" nauwelijks mee in de punten kunnen rijden?
Als je echt wat wil als NTS zijnde zul je dat financieel dan moeten compenseren en moeten investeren in de ontwikkeling van het frame. MV Augusta begint ook langzaam progressie te maken maar NTS staat gewoon stil.
 
Als je echt wat wil als NTS zijnde zul je dat financieel dan moeten compenseren en moeten investeren in de ontwikkeling van het frame. MV Augusta begint ook langzaam progressie te maken maar NTS staat gewoon stil.
Maar de grote vraag is staan ze stil om het frame of om de rijder .
 
Huh? Da's toch helemaal geen grote vraag? NTS staat stil. Klinkt ook niet alsof het meedoet om te winnen, en ik kan me prima voorstellen dat ze tevreden zijn met meedoen op internationaal topniveau.
Ben daar nog niet zo zeker van zijn we er zo van overtuigd dat Bo een rijder is die kan helpen een frame te ontwikkelen gezien zijn prestaties in trainingen of in races ?
Ben er zelfs nog niet zo zeker van dat het team daarvan overtuigd is gezien de reakties over zijn kontrakt voor 2020 voorlopig is er niets getekend en ook nog niets toegezegd en aan de voorwaarden in zijn kontrakt kwa uitslagen heeft Bo nog niet voldaan dit seizoen .
 
Het valt me elke keer weer tegen wat ie presteert ondanks de hoogopgeklopte verwachtingen elke keer.
Bij vlagen goed maar elke keer, gegeneraliseerd, weer niet.
 
Ik hoop dat Bo nog een jaartje de kans krijgt met een rijder naast zich die wel competitief is. Het is nu zo moeilijk te meten of Bo echt te kort komt of dat het voor een groot deel aan de NTS ligt.

Odendaal tijdens de kwalificatie op +1.9 van Bo
Odendaal tijdens de wedstrijd op + 24 seconden van Bo

Dat is echt een heel heel groot verschil.
 
Ik hoop dat Bo nog een jaartje de kans krijgt met een rijder naast zich die wel competitief is. Het is nu zo moeilijk te meten of Bo echt te kort komt of dat het voor een groot deel aan de NTS ligt.

Odendaal tijdens de kwalificatie op +1.9 van Bo
Odendaal tijdens de wedstrijd op + 24 seconden van Bo

Dat is echt een heel heel groot verschil.
Dat geeft in ieder geval het verschil tussen die twee rijders aan. Hoe goed Bo is tov de overige coureurs is dan weer een stuk lastiger vast te stellen omdat verder niemand met een NTS frame rijdt.
 
Ben daar nog niet zo zeker van zijn we er zo van overtuigd dat Bo een rijder is die kan helpen een frame te ontwikkelen gezien zijn prestaties in trainingen of in races ?
Ben er zelfs nog niet zo zeker van dat het team daarvan overtuigd is gezien de reakties over zijn kontrakt voor 2020 voorlopig is er niets getekend en ook nog niets toegezegd en aan de voorwaarden in zijn kontrakt kwa uitslagen heeft Bo nog niet voldaan dit seizoen .
In trainingen en races is-ie constant sneller dan de andere NTS-rijder(s). Heel veel meer kun je niet zeggen he? 't Is niet alsof hij 10 seconden achter de laatste Kalex-man zit, en dat Steven dan op +11 zit. Bo doet gewoon mee (al is het voor p15-25), en heeft niks te vrezen van Odendaal. Tijdens zijn debuutseizoen bij Tech3 deed hij qua tijden, zo las ik eens, nauwelijks onder voor de ervaren Vierge die het jaar ervoor op praktisch dezelfde (ook niet doorontwikkelde) motor zat.

Wat betreft je vraag of Bo een rijder is die ontwikkelen kan... Dan moet er wel iets te ontwikkelen zijn. Als NTS zegt, "Hier heb je een frame en we zien mekaar in Valencia wel, wij regelen de borrelhapjes", wat wil je dan dat Bo als coureur doet? Tussen FP1 en FP2 effe een schetsje maken van hoe een motorframe eruit hoort te zien?

Sorry hoor, maar de coureur is één schakel in een gigantische keten. Als de combinatie niet wint, ligt dat niet per se aan de meest opvallende schakel. Als het he-le-maal aan Bo had gelegen, hadden we dat vóór zijn GP carrière, tijdens de RBRC en in de Moto3 vast wel ergens teruggezien. Niet dat-ie op een betere fiets meteen wereldkampioen zou worden, dat zeg ik ook niet zomaar, maar het is zó makkelijk om naar het poppetje te wijzen, terwijl er zo ontzettend veel factoren zijn die je óók zou moeten onderzoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan