Bo Bendsneyder deel 2

Het team zegt alles. Het is een teamsport.

RW Racing is geen top team. Verre van.
Dat is geen schande. Het is een super jong team. Nog geen eens 10 jaren oud. Nederlands ook en wij blinken niet uit in de racerij. Wij kunnen goed voetballen en schaatsen, maar racen is niet iets waar wij bekend om staan.

Waar zij staan is naar mijn inziens heel normaal. Zou vreemd zijn wanneer je ff een team opricht en zo hoppa naar of richting de top rijdt in een GP klasse binnen 10 jaar.
Ik begin dan morgen.
Wie wilt het ding besturen binnen mijn team. MF-GP Racing46 8-)

Misschien kan ik Bo strikken :o
Zeker weten ! Maar ook bij de "goede" teams gaat het wel eens raar, kijk eens naar dynavolt wat ik al aanhaalde.. Of marcvds. Beide teams hebben toch een enorme reputatie maar ook daar komt het er soms niet uit.. misschien een verkeerde richting gekozen qua set up? Banen die de coureurs minder liggen ? Het is allemaal afhankelijk van vele factoren.
 
Inderdaad! Wat is het toch dat keer op keer Nederlandse coureurs zo schofterig worden behandeld op motor-forum? Zullen wel dezelfde mensen zijn die stemmen op Baudet en Wilders, alles moet kapot en moet worden afgezeken. Ik ben blij dat meer mensen nu gaan inzien dat het niet aan Bo ligt maar dat het ligt aan het team in geheel.
Volgens mij zijn het juist mensen met een linkse inslag die alles (eigen cultuur) in Nederland kapot willen maken. ( Gouden eeuw, Zwarte Piet o.a.)
 

:X Dat is idd een masterclass moddergooien erg volwassen.:N

Maar mijn vermoeden bevestigt hij zelf. Hij is niet geschikt ondanks al zijn ervaring om binnen een huidig (modern) Moto2 team als Crewchief te functioneren. De tijd van lichte 2tacten ligt al lang achter ons. Daar zal hij vast heer en meester zijn, maar er is een hoop verandert ondertussen ook qua coureurs.....
 
Begin ineens de positie van Bo toch anders te zien.

Het duurde natuurlijk even voordat zijn aanblijven voor 2020 duidelijk werd. Maar dit heeft waarschijnlijk met alle ontwikkelingen en onenigheid rond Spaan te maken. Als Janssen en Waninge dan toch voor Bo kiezen en Spaan zo weinig vertrouwen/steun te geven dat Spaan zelf opstapt. Dan hebben de heren leiders toch wel erg veel vertrouwen in Bo.

Is mijn zelf getrokken conclusie, gebaseerd op een setje feiten (lees: geruchten) en aannames op basis van de afgelopen weken en alle informatie vanuit verschillende hoeken.
 
Ok, nu weet ik het 100% zeker.. Jhonnow is Hans Spaan! :+
Misschien heb ik wel net zoveel verstand er van lol.
Maar laten we niet vergeten dat zonder het RW Team er geen Bo Bendsneyder in de Moto2 zou rijden dit jaar .
Misschien is Hans Spaan niet de meest tactvolle man om mee samen te werken maar misschien kunnen sommigen van jullie nog herinneren hoe het in de tijd van Boet van Dulmen en Jack Middelburg ging in de motorsport .
In ieder geval heeft Spaan 100 % gelijk als ie zegt dat er als rijder totaal geen vooruitgang in zit bij Bo .
Je kunt de motor de schuld geven of het team of de tegenwind op de baan maar feit is gewoon in deze sport dat niemand een kans krijgt bij een beter team zonder zich te onderscheiden bij zijn huidige team !!
Het is geen sport voor zachtmoedig gedoe en tegen iemand roepen dat ie moet ophouden met ouwehoeren en eens gas moet geven is niet zo verkeerd af en toe .
Als je dit weekend naar Assen gaat en BSB de ss600 bekijkt dan rijden daar een aantal Ieren in die misschien een beetje talent missen maar vol zitten van inzet en de vellen eraf rijden en dat is nu excact wat mist bij Bo die tomeloze inzet en drive dat hij zich bewijzen moet omdat het RW team hem die kans heeft geboden .

Misschien is het wel iets waar je als team gestoord van wordt een coureur die keer op keer na de outlap binnenkomt omdat het "niet goed aanvoelt" er is een soort gelatenheid bij Bo die voorkomt dat hij echt boven het gemiddelde uit gaat steken .
 
Laatst bewerkt:
Steunen is prima , met oogkleppen iemand volgen is gewoon dom .
Nogmaals als je kijkt eens naar zijn stats van de laatste 3 jaar dan moet je wel iemand zijn die totaal geen verstand heeft van motorsport als je enige vorm van vooruitgang ziet .
Iedereen kan tegen mij beginnen ik heb daar geen problemen mee ga gerust je gang .
Wat ik doe is even naar de feiten kijken en als ik die zie dan is er zero vooruitgang in Bo Bendsneyder als rijder dat zou zelfs Stevie Wonder zien !

Ach ja, volgens jou is Lorenzo toch ook een prutser, afgaande op het laatste jaar. Die 5 wereldtitels zijn geen fluit waard.

Bo presteert inderdaad niet voldoende voor het kampioenschap waar hij in rondrijdt. Van de andere kant rijdt hij wel rond op wereldniveau, wat een prestatie op zich is.
Daarnaast is het vrij logisch dat mensen optimistisch blijven waneer het om een landgenoot gaat waar er maar en van rondrijdt in het kampioenschap.

Zie hoe de F1 is opgeleeft in NL door Max Verstappen. Ja, dat was ook minder geweest als hij steeds achteraan rijdt, maar dan nog zouden er meer kijkers en fans zijn dan in de seizoenen zonder Nederlander.
 
Bo over Hans, in de Kicxstart van een paar maanden terug;

9E7C6FA3-8986-4717-9E42-3D23A847CCFA.jpeg
 
Precies, en daarom is dit bericht niet serieus te nemen.

Tuurlijk, de Telegraaf is een sensatiekrant. Maar het is geen Harry Potter boek.

Er zit altijd een kern van waarheid in, en de Telegraaf wist een paar weken geleden ook als eerste te melden dat Bo in 2020 actief zou zijn voor RW racing waar toen nog geen motorsport medium over had gerept.
 
"Omdat ik het vertrouwen in het presteren van Bendsneyder ben verloren. Ik zag dat het niet goed zou komen met hem"
Hier begint het mee.

"Maar hoe moet je samenwerken met iemand die geen vertrouwen in je heeft?"
Dit staat stukje verder.

Beetje vreemde redenatie van Spaan. Hij heeft geen vertrouwen in Bo en vindt het vreemd dat Bo daarom geen vertrouwen meer in hem heeft. (hu???! Lijkt mijn leidinggevende wel. Die heeft ook alleen de logica tot het bord voor z'n kop en verder gaat het niet).

Of de meneer is nogal vol van zichzelf of de Telegraaf is weer op en top Televaag.

"
Er valt jou helemaal niets te verwijten?

„Ik heb mijn best gedaan voor hem, tot het laatst toe."

Dat is geen antwoord op de vraag.
Bo is alles behalve perfect bezig, maar deze meneer heb ik nooit veel van gelezen of gehoord. Als dit daadwerkelijk zijn uitspraken zijn dan begrijp ik dat ze hem eruit geschopt hebben.
Het komt erg zelfingenomen op mij over.

Ikzelf denk dan, hoe kan een coureur goed presteren wanneer er zo'n stoorfactor in jouw team zit? Dan heb je spanningen. Rijden op de baan is al genoeg spanning. Alles daar omheen moet ontspanning brengen. Dat is nodig voor in je kop.

Goede beslissing van het management.
Nu hopen dat er iemand terugkomt die vertrouwen kweekt ipv afneemt.
 
Laatst bewerkt:
Het is een serieus artikel en de uitspraak dat er totaal geen vooruitgang in Bo als rijder zit is gedaan en geheel terecht .

De uitspraak dat Spaan amper invloed kan uitoefenen op het presteren van de motor is ook gedaan.. dan snap ik dat er eens gekeken gaat worden voor een andere crew chief die wel het vertrouwen kan geven dat hij iets weet te betekenen voor het team. Het falen op de rijder afwentelen en vervolgens pochen met een 8e startplek slaat natuurlijk helemaal nergens op.
 
De uitspraak dat Spaan amper invloed kan uitoefenen op het presteren van de motor is ook gedaan.. dan snap ik dat er eens gekeken gaat worden voor een andere crew chief die wel het vertrouwen kan geven dat hij iets weet te betekenen voor het team. Het falen op de rijder afwentelen en vervolgens pochen met een 8e startplek slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Je hebt gelijk de ervaring en prestaties van Bo bendsneyder als rijder stijgen ver uit boven wat andere mensen in het RW team hebben gepresteerd de afgelopen jaren in de motorsport .
Behalve de redbull rookies is er geen enkele prestatie meer geleverd waar iemand tevreden over kan zijn .
Een rijder steunen is normaal maar erkennen dat er geen shit vooruitgang zit in de rijder zelf moet je ook durven en in het geval van Bo kan niemand ontkennen dat er de afgelopen jaren zero vooruitgang is op verschillende motoren en verschillende teams !

Maar we gaan het weer zien zondag na de race als Bo komt vertellen dat het niet best was en hij in Chang het beter moet doen .
Gelukkig ga ik naar Assen nu om met echte rijders te praten die wel degelijk inzet en lef hebben ik zie wel weer hoe de race zondag afloopt maar zal vast en zeker niet beter zijn dan anders !
 
in een incognito venster open en je kunt het wel lezen

Dank je. Niet dat ik veel wijzer van ben geworden.
Het lijkt me stug dat 't alleen maar aan Hans Spaan heeft gelegen, een teamsport is teveel afhankelijk van meerdere factoren.
Niet alleen Hans, of Bo of de man die de ventieldopjes controleerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan