Bo Bendsneyder deel 2

Je hebt gelijk de ervaring en prestaties van Bo bendsneyder als rijder stijgen ver uit boven wat andere mensen in het RW team hebben gepresteerd de afgelopen jaren in de motorsport .
Behalve de redbull rookies is er geen enkele prestatie meer geleverd waar iemand tevreden over kan zijn .
Een rijder steunen is normaal maar erkennen dat er geen shit vooruitgang zit in de rijder zelf moet je ook durven en in het geval van Bo kan niemand ontkennen dat er de afgelopen jaren zero vooruitgang is op verschillende motoren en verschillende teams !

Maar we gaan het weer zien zondag na de race als Bo komt vertellen dat het niet best was en hij in Chang het beter moet doen .
Gelukkig ga ik naar Assen nu om met echte rijders te praten die wel degelijk inzet en lef hebben ik zie wel weer hoe de race zondag afloopt maar zal vast en zeker niet beter zijn dan anders !

Ik hoop dat je ernaast zit, maar dat doe je zelf misschien ook wel een beetje?
 
Je hebt gelijk de ervaring en prestaties van Bo bendsneyder als rijder stijgen ver uit boven wat andere mensen in het RW team hebben gepresteerd de afgelopen jaren in de motorsport .
Behalve de redbull rookies is er geen enkele prestatie meer geleverd waar iemand tevreden over kan zijn .
Een rijder steunen is normaal maar erkennen dat er geen shit vooruitgang zit in de rijder zelf moet je ook durven en in het geval van Bo kan niemand ontkennen dat er de afgelopen jaren zero vooruitgang is op verschillende motoren en verschillende teams !

Maar we gaan het weer zien zondag na de race als Bo komt vertellen dat het niet best was en hij in Chang het beter moet doen .
Gelukkig ga ik naar Assen nu om met echte rijders te praten die wel degelijk inzet en lef hebben ik zie wel weer hoe de race zondag afloopt maar zal vast en zeker niet beter zijn dan anders !

Je hebt voor een deel wel gelijk hoor. Bo toont weinig progressie.

Echter met die laatste alinea sneer je ook dat Bo een volledige pannekoek is die er niets van kan en dat is natuurlijk dikke vette onzin.

Sturen kan de beste jonge wel, en hij zit vaak op ongeveer +1.000 van de snelsten. Dat is best heel goed in mijn ogen. Alleen wat er in het stukje van Hans staat is natuurlijk ook waar. In de race gaat het telkens mis, en dat ligt aan Bo zelf.
 
Je hebt gelijk de ervaring en prestaties van Bo bendsneyder als rijder stijgen ver uit boven wat andere mensen in het RW team hebben gepresteerd de afgelopen jaren in de motorsport .
Behalve de redbull rookies is er geen enkele prestatie meer geleverd waar iemand tevreden over kan zijn .
Een rijder steunen is normaal maar erkennen dat er geen shit vooruitgang zit in de rijder zelf moet je ook durven en in het geval van Bo kan niemand ontkennen dat er de afgelopen jaren zero vooruitgang is op verschillende motoren en verschillende teams !

Maar we gaan het weer zien zondag na de race als Bo komt vertellen dat het niet best was en hij in Chang het beter moet doen .
Gelukkig ga ik naar Assen nu om met echte rijders te praten die wel degelijk inzet en lef hebben ik zie wel weer hoe de race zondag afloopt maar zal vast en zeker niet beter zijn dan anders !

We lijken nu twee uitersten waar jij denkt dat ik Bo ophemel door Spaan af te kraken en dat jij Spaan ophemelt door Bo af te kraken?

Ik denk namelijk dat beide kampen niet presteren zoals het zou moeten, RW heeft het succes met Salom hebben ze nooit weten uit te bouwen naar een topteam, denken misschien dat ze daar al zijn, blijven teren op het succes van jaren geleden en houden krampachtig vast aan een kern van mensen die dat succes ooit hebben gebracht en verslijten ondertussen rijder na rijder waarvan het niveau ook niet omhoog gaat, inclusief Bo, die ook niet kan blijven teren op het succes van de RedBull rookies.

Bo rijd daar niet voor Spaan, Jansen Waninge of ons als fans, hij rijd daar voor zichzelf. Moet zelf beslissen of hij door moet gaan, moet zelf beslissen welke team hij om zich heen wil hebben. Als hij nog vertrouwen heeft in zichzelf moet hij daar aan werken, mentaal en fysiek, vasthouden aan een crew chief omdat die een naam heeft maar die je niets weet te brengen en de band ook niet is zoals die zou moeten zijn zou geen goede keuze zijn van Bo, dat heeft niets te maken met arrogantie. Ik zie in Bo geen toekomstig MotoGP wereldkampioen, maar hij rijd wel op Moto2 niveau en heeft kansen daar nog beter te worden en het zou mooi zijn als dat lukt met een nederlands team als RW.
 
Spaan komt over als een man die nu even keihard dingen wil roepen en overal de schuld bij legt behalve bij hem zelf..
Hij zal niet blij zijn met de progressie van Bo, voorzover we het progressie mogen noemen, en daar heeft hij zeker een punt ! Maar als ze die jongen dan toch aanhouden en het gaat niet volgens je zin neem dan aub ontslag ipv gewoon niet af te reizen en het dan raar vinden dat RW geen contact met je opneemt.. alsof het om jou draait ??! team draaide afgelopen weekend ook gewoon zonder dhr. spaan
 
Spaan komt over als een man die nu even keihard dingen wil roepen en overal de schuld bij legt behalve bij hem zelf..
Hij zal niet blij zijn met de progressie van Bo, voorzover we het progressie mogen noemen, en daar heeft hij zeker een punt ! Maar als ze die jongen dan toch aanhouden en het gaat niet volgens je zin neem dan aub ontslag ipv gewoon niet af te reizen en het dan raar vinden dat RW geen contact met je opneemt.. alsof het om jou draait ??! team draaide afgelopen weekend ook gewoon zonder dhr. spaan
Ik denk dat het team ook "gewoon" had verwacht dat Hans Spaan naar Misano zou afreizen, zoals zijn contract dat verplicht.
Laten we wel wezen, het interview komt eerlijk over. Maar ik heb wel met mijn oren zitten klapperen dat Bo niets zou willen aannemen van Alex De Angelis.
En als je naar de tijden kijkt (gat naar de snelste) blijft dat het zelfde gedurende het seizoen met uitschieters beiden kanten op.
Persoonlijk lijkt het mij minder zwart/wit zoals Hans Spaan doet voorkomen.
Ja Bo mag idd meer progressie tonen, maar het team moet daar ook alles aan doen om het beste materiaal te geven wat ze kunnen.
Ik prijs Bo dat hij aan de slag gaat met een mental coach.
 
Je hebt gelijk de ervaring en prestaties van Bo bendsneyder als rijder stijgen ver uit boven wat andere mensen in het RW team hebben gepresteerd de afgelopen jaren in de motorsport .
Behalve de redbull rookies is er geen enkele prestatie meer geleverd waar iemand tevreden over kan zijn .
Een rijder steunen is normaal maar erkennen dat er geen shit vooruitgang zit in de rijder zelf moet je ook durven en in het geval van Bo kan niemand ontkennen dat er de afgelopen jaren zero vooruitgang is op verschillende motoren en verschillende teams !

Maar we gaan het weer zien zondag na de race als Bo komt vertellen dat het niet best was en hij in Chang het beter moet doen .
Gelukkig ga ik naar Assen nu om met echte rijders te praten die wel degelijk inzet en lef hebben ik zie wel weer hoe de race zondag afloopt maar zal vast en zeker niet beter zijn dan anders !
Je klinkt alsof je connecties binnen het team hebt of in ieder geval in de racewereld, is dat ook zo?
 
Ik prijs Bo dat hij aan de slag gaat met een mental coach.
:^ zeker. Hij zal de eerste zijn die progressie wil boeken!

Zo'n verhaal over het niks aan willen nemen van De Angelis, is ook maar een eenzijdig verhaal. Misschien is De Angelis wel een goede coureur (geweest), maar helemaal geen goede coach....
 
Kijk eens naar de enorme groep mensen die rond de succesvolle coureurs zitten. Ze hebben allemaal een groep mensen rond zich heen verzameld die ze vertrouwen en waar ze steun van krijgen. Rea, Rossi, Marquez en Micheal Dunlop om er een paar te noemen. Ze zorgen voor de juiste sfeer, begrijpen wat er nodig etc. Die doen het niet alleen.

Bo heeft in het verleden dingen laten zien dat hij naar mijn mening echt wel snel kan zijn. Alle puzzelstukjes moeten gewoon kloppen. En waar gaat hij trainen? In Italië en Spanje trainen ze veel en samen. Niet met amateurs maar met andere top rijders. Ik hoop dat hij de juiste mensen rond zich krijgt en dat het vanaf nu een stijgende lijn wordt.
 
Bo rijd/reed wel eens op de junior track met boerboom e.d.
En daar had hij geen overmacht.. niet dat dat iets zegt maar ik denk dat de meesten niet eens weten wie boerboom is en wat ie doet.
 
Bo rijd/reed wel eens op de junior track met boerboom e.d.
En daar had hij geen overmacht.. niet dat dat iets zegt maar ik denk dat de meesten niet eens weten wie boerboom is en wat ie doet.

Ik zeker wel, ik zat vorig jaar nog op de boot met oa Jorel. Richting Silverstone, over een goed nationaal kampioenschap gesproken. :} :]
 
Er zit een hoop frustratie bij Spaan. Niet chic om dat via de pers te spelen. dat zegt ook wel weer wat over de persoon Spaan. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar een werkbare situatie was het blijkbaar al lang niet meer. Ik begrijp beide partijen, als je er niet meer in gelooft moet je ermee stoppen.
 
Er zit een hoop frustratie bij Spaan. Niet chic om dat via de pers te spelen. dat zegt ook wel weer wat over de persoon Spaan. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar een werkbare situatie was het blijkbaar al lang niet meer. Ik begrijp beide partijen, als je er niet meer in gelooft moet je ermee stoppen.
Ik vind dit een beetje stemmingmakerij.
 
Ik zeker wel, ik zat vorig jaar nog op de boot met oa Jorel. Richting Silverstone, over een goed nationaal kampioenschap gesproken. :} :]

Van jou en een paar anderen verwachtte ik inderdaad dat je de naam kent, maar ik blijf erbij dat het gros niet weet wie het is.
Iwema weten ze omdat ie ooit wat gp heeft gereden maar er zijn weinig mensen die zich wat verdiepen in de nivo's eronder.. niet dat het een verplichting is want zoveel is er hier niet in NL maar het geeft wel heel mooi aan dat het in NL niet zo leeft.
Zie bij de junior track voornamelijk familie van deelnemers en een verdwaalde toerrijder, zelfde geldt als er evenmenten op de baan zijn die niet landelijk bekend zijn
 
Bo rijd/reed wel eens op de junior track met boerboom e.d.
En daar had hij geen overmacht.. niet dat dat iets zegt maar ik denk dat de meesten niet eens weten wie boerboom is en wat ie doet.

Jorel Boerboom is natuurlijk ook nog niet helemaal een succesverhaal(zou hem graag eens op een normale supersport zien ipv die Moto2 machine), maar los daarvan denk ik dat het niet vreemd is dat Bo geen overmacht hierop heeft.

Rossi traint ook heel vaak op de kartbaan met een RMU mini GP, en natuurlijk heel veel op de Ranch. Daar stijgt hij ook niet boven de anderen uit. Sterker nog, op de RMU is vaak Migno het snelste en met Flattrack zijn Bulega, Balda en Morbidelli erg sterk.

Al denk ik wel dat het erg belangrijk is om op de goede elementen te trainen. Bo traint veel met de R6 op kartbanen, ook in Spanje. Terwijl de bochtige secties zeker geen zwak punt is. Het trainen van situaties waarin Bo "te kort" komt is erg lastig. Zoek maar eens een groep met 30 rijders die allemaal naast elkaar door de eerste 2 rondes willen.

Ik zou zeggen lekker veel wedstrijden rijden, en vooral achter aan starten zodat ie leert er doorheen boenderen. Maar hij zal wel niet in andere kampioenschappen uit mogen komen.
 
Spaan wil zijn gram halen want wordt niet gehoord. Spaan belt de Telegraaf, die zijn altijd wel in voor een relletje ook al is het nog zo klein....immers veel anders is er niet te melden wat betreft Moto2 racend Nederland. Dus die plaatsen dat interview. Spaan blij, Telegraaf blij team wat minder blij.

Hierna horen we nooit meer iets van Spaan vermoed ik, goeie coureur, misschien niet zo'n goede crewchief.
En hopelijk vind Bo hierin motivatie om komend weekend eens flink gas te geven
 
Wat ik in de meeste bovenstaande berichten lees, is dat er maar weinig mensen het verhaal van Spaan geloven (of met een korrel zout nemen) en dus Bo het voordeel van de twijfel geven.
Terwijl ik toch redelijk wat punten van Spaan lees, die we ook allemaal op het circuit terug zien.

En er zijn altijd excuses, maar dat geldt voor de meeste coureurs.
 
Zoals al eerder is opgemerkt ligt de waarheid waarschijnlijk wel ergens in het midden....Ik vind alleen, als ik de volgorde van gebeurtenissen lees, het niet erg kies van Spaan dat hij naar de Telegraaf stapt op het moment dat hij vind dat hij niet gehoord wordt. Van iemand van 60 verwacht je meer levenservaring/dikkere huid enz. Enige zelfkritiek lijkt hem te ontberen
 
Wat ik in de meeste bovenstaande berichten lees, is dat er maar weinig mensen het verhaal van Spaan geloven (of met een korrel zout nemen) en dus Bo het voordeel van de twijfel geven.
Terwijl ik toch redelijk wat punten van Spaan lees, die we ook allemaal op het circuit terug zien.

En er zijn altijd excuses, maar dat geldt voor de meeste coureurs.

Niet chique om het zo naar buiten te brengen. Maar ik kies nog geen partij. Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld en de tijd zal uitwijzen wie gelijk krijgt. Sta er wel van te kijken dat de teamleiding nu voor de rijder kiest. Want in het recente verleden hebben ze nogal eens afscheid van coureurs genomen met een soort van vechtscheiding als resultaat. Herinner me nog dat er in de media gemeld werd dat zowel Scott Deroue als zijn teammaatje toen geld verschuldigd zouden zijn aan RW. Vandaar dat ik er nu van op kijk dat ze afscheid nemen van Hans na al die jaren. Dat zag niemand aan komen gok ik.
 
Onderstaand verhaal kreeg ik van iemand toegestuurd.
Moet ergens op Facebook staan...


Zal ik hier ook mijn verhaaltje maar plaatsen?
Beste Hans, wat laat je je hier kennen, wat vreselijk laf om zo je ongenoegen te uiten en je gerief te halen. Ik was er persoonlijk bij toen Bo in Le mans op de NTS machine voor het eerst een natte baan op ging. Er was geen regen afstelling bekend en ook was niet bekend wat Bo zijn voorkeuren zijn in de regen, zelfs de bandenspanning was maar wat proberen...
Ik weet nog zo goed dat Bo in zijn 1e vliegende ronde direct openbaar door jou in het team de grond in werd getrapt met de opmerking: " Nou we hebben weer geen regenrijder te pakken, dit wordt niets!" Beste Hans, heb je enig idee wat zo een opmerking doet binnen een Team? Denk je niet dat je hier direct 2 kampen mee creëert?
Ik bewonder u als 2 takt technicus, ik ben alleen bang dat u te weinig kennis heeft van het afstellen van rijwielgedeeltes. Waar u refereert naar dat het bij de tests wel lukte voor Bo en in de wedstrijden niet meer en hierbij compleet de schuld bij de rijder neerlegt vind ik dit enorm laf. Misschien bent u met uw team gewoon niet ter machten om een fiets te ontwikkelen. Toen ik Assen kwam kijken en vooraf uw interview op RTV drenthe bekeek waarin u flink opgehemeld werd als rijder gaf u aan dat alle motoren gelijk zijn en dat de rijder het verschil moet maken. Kom op Hans ook jij weet dat de verschillen enorm klein zijn en dat een fiets gewoon goed moet staan om mee te kunnen op dit niveau. Later zag ik van dichtbij wat u aan het proberen was. Het leek het wel of u met hagel de lucht in aan het schieten was in de hoop dat u een goede richting op ging. Kom op, er is data er zijn boeken vol waar in staat wat je kunt doen. Je moet alleen willen...
Beste Hans ik begrijp dat dit zeer doet en dat je belangrijk gevonden wil worden. Maar asjeblieft sloop niet nog meer carrières van jonge talenten en geef gewoon toe dat je zelf ook fouten heb gemaakt... Ik zou dan ook nog maar 1 ding tegen u willen zeggen: kijk eens wat vaker in de spiegel...
Wil je dit niet, blijf dan lekker hobbyen aan je 2 takt blokken, daar ligt je interesse...
 
Nou weet ik natuurlijk helemaal niks van jou, maar ik weet wél dat jij altijd erg goed bent in rellen en trollen...
Ik heb weinig moeite met het besef dat er een stuk of 20 coureurs op de wereld in de Moto 2 beter zijn dan Bo. Waarom zou dat niet zo zijn? Waarom moet hij de beste zijn? Omdat hij een Nederlander is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan