Bo Bendsneyder deel 2

Het zal een hele uitdaging worden om in de Moto2 nog een zitje af te dwingen. Maar ik weiger om erin mee te gaan dat Bo volledig afgeschreven is. Ja je bent zo goed als je laatste race, maar hij heeft teveel resultaten geboekt om helemaal niet meer aan de bak te komen. Lukt het in de Moto2 niet, dan echt wel elders! Go Bo, laat je niet gek maken!!!

Dikke vette "like"! 😊👍
 
Ik voorspel een laatste plaats !
Als die jongen er straks toch ook maar 1 x voorstaat dan is het toch wel helemaal mis he ?!

@NR34 & @g-flater : ik hoop het ook maar wat zijn reeele kansen ? ik zet zelf in op IDM of BSB supersport.
 
Jawel , kijk maar eens hoe rob hartog daar topt nu toe loopt te spartelen ( nu zit het team en de motor ook niet helemaal mee volgens mij )
 
Janssen zegt dat het doel van het team om jonge talenten een kans te geven.
Volgens mij zei hij toen Bo gecontracteerd werd, dat het doel was om Nederlandse talenten een kans te geven.
 
Janssen zegt dat het doel van het team om jonge talenten een kans te geven.
Volgens mij zei hij toen Bo gecontracteerd werd, dat het doel was om Nederlandse talenten een kans te geven.
Roelof Waninge is daar echt oprecht in, dit meent hij echt. Hij wil echt zijn nek uitsteken, maar zijn bedrijf moet ook draaiende blijven. Ditzelfde geldt ook voor de heren Ten Kate overigens. Zijn echte liefhebbers met een voorkeur voor nederlandse coureurs.
 
Als die jongen er straks toch ook maar 1 x voorstaat dan is het toch wel helemaal mis he ?!

@NR34 & @g-flater : ik hoop het ook maar wat zijn reeele kansen ? ik zet zelf in op IDM of BSB supersport.
Gaat niet gebeuren, niveau in CEV Moto2 competitie is niet zo heel hoog. Dit in combinatie met nieuw team en andere motor en gezien dat hij "nog maar" 5 jaar aan motorsport doet... Dit is voor de motorsport in Polen (nieuwe markt aanboren) en voor RW de centen die het meebrengt.., van wie dan ook maar...
 
Piotr Biesiekirski, wie kent hem niet, is de vervanger van Raffin. Staat momenteel 6e in het Ek Moto 2.
Zie net dat hij onlangs ook de motor van Gardner of Daniel (ONEXOX SAG Kalex) een aantal dagen getest heeft. Hij heeft al ervaring met de Triumph dus... Misschien nog wat goede info over de verschillen tussen de Kalex en de NTS laat maar zeggen...
 
Roelof Waninge is daar echt oprecht in, dit meent hij echt. Hij wil echt zijn nek uitsteken, maar zijn bedrijf moet ook draaiende blijven. Ditzelfde geldt ook voor de heren Ten Kate overigens. Zijn echte liefhebbers met een voorkeur voor nederlandse coureurs.

Zeker Roelof Waninge is een sponsor/team eigenaar omdat hij dat leuk vind, gelukkig voor ons Nederlanders zijn er dit soort liefhebbers met geld. Jong talent en dan met voorkeur Nederlands.
Maar TenKate is anders hoor, niks mis mee. Maar die zijn een bedrijf die moet verdienen of iig geld moet genereren uit de wegrace. Daar loopt aardig wat personeel rond, en ze hebben een grote race afdeling (werkplaats en machines end) dit moet allemaal betaald worden. En dat geld moet niet uit de winkel/motorzaak komen, maar uit de racerij zelf. Die gaan er zelf geen geld in stoppen, geen stuiver. Ze zijn heus bereid te helpen, maar niet om te sponsoren.
 
Zeker Roelof Waninge is een sponsor/team eigenaar omdat hij dat leuk vind, gelukkig voor ons Nederlanders zijn er dit soort liefhebbers met geld. Jong talent en dan met voorkeur Nederlands.
Maar TenKate is anders hoor, niks mis mee. Maar die zijn een bedrijf die moet verdienen of iig geld moet genereren uit de wegrace. Daar loopt aardig wat personeel rond, en ze hebben een grote race afdeling (werkplaats en machines end) dit moet allemaal betaald worden. En dat geld moet niet uit de winkel/motorzaak komen, maar uit de racerij zelf. Die gaan er zelf geen geld in stoppen, geen stuiver. Ze zijn heus bereid te helpen, maar niet om te sponsoren.
Mee eens, daarom ook mijn opmerking over het bedrijf draaiende houden. Ten Kate draait inderdaad op de race activiteiten en in mindere mate op de "gewone" zaak.
 
Mee eens, daarom ook mijn opmerking over het bedrijf draaiende houden. Ten Kate draait inderdaad op de race activiteiten en in mindere mate op de "gewone" zaak.
Bij Gerrit ten Kate staat alles los van elkaar , tijd geleden sprak ik met hem daarover en zei tegen mij.....als het me ook maar 1 dubbeltje gaat kosten dan stoppen we ermee.
 
Het zal een hele uitdaging worden om in de Moto2 nog een zitje af te dwingen. Maar ik weiger om erin mee te gaan dat Bo volledig afgeschreven is. Ja je bent zo goed als je laatste race, maar hij heeft teveel resultaten geboekt om helemaal niet meer aan de bak te komen. Lukt het in de Moto2 niet, dan echt wel elders! Go Bo, laat je niet gek maken!!!
Natuurlijk de hoop sterft als laatste....maar objectief gezien, als teammanager in de Moto2/WSS600 zou je dan snel voor Bo kiezen?
Ik zie ook heel graag Nederlanders meerijden in om het even welke klasse dan ook MotoGP/SBK/Cross maakt me niet uit, maar behalve Qatar vallen de resultaten tegen en zie ik weinig/geen progressie. De 12e plek voor Aegeter was een lichtpuntje voor het team maar heeft helaas voorlopig weinig vervolg.
 
Hmm heb net even naar de eerste vrije training gekeken en ook de resultaten van afgelopen weekend. Lijkt erop dat Bo toch wat heeft gevonden of zich gewoon wat beter voelt. Ben benieuwd of hij nog wat tienden eraf kan snoepen. Bo nu 18de op 1.013 van Bastianini

Die Piotr heb het lastig, 5,7 seconden achter Bastianini en 4 seconden achter de man voor hem, Dixon.

2 jaar geleden op Misano werd Rabat vervangen door Ponsson die toen ook 5+ seconden langzamer was, daar werd toen nogal lastig over gedaan door de overige coureurs dat dat erg gevaarlijk zou zijn. Denk dat Piotr in de 2de training heel wat sneller moet gaan zijn....
 
Natuurlijk de hoop sterft als laatste....maar objectief gezien, als teammanager in de Moto2/WSS600 zou je dan snel voor Bo kiezen?
Ik zie ook heel graag Nederlanders meerijden in om het even welke klasse dan ook MotoGP/SBK/Cross maakt me niet uit, maar behalve Qatar vallen de resultaten tegen en zie ik weinig/geen progressie. De 12e plek voor Aegeter was een lichtpuntje voor het team maar heeft helaas voorlopig weinig vervolg.

Ik denk dat 'objectief' niet bestaat in dit geval. Een teammanager zit veel dichter bij het vuur en zal dus ook veel beter op de hoogte zijn van de huidige situatie waar een rijder in zit; hoe het team functioneert; met welk materiaal ze rijden; enz. Ik denk dat voor alle rijders geldt dat zij gekozen worden op basis van marktwaarde. Voor maar enkele rijders in de moto2 wordt die marktwaarde bepaalt door hun snelheid alleen, voor alle andere rijders geldt dat zij iets extra's moeten brengen in de vorm van financiering. Laatste voorbeeld is de Poolse rijder als vervanger van Raffin. Dat Bo niet enkel op zijn recente resultaten kan bouwen moge duidelijk zijn, dan blijft over wat hij mee kan brengen naar een team en hoe dit dan gefinanciert wordt en ik denk dat daar een probleem zit.
 
Laatst bewerkt:
Motorische sporten kosten nu eenmaal veel geld en dat geld moet ergens vandaan komen.
Dus een coureur moet zelf genoeg geld hebben of iemand vinden die hem genoeg geld geeft.
Dat werkt zo al op amateurbasis n hoe hoger je gaat rijden, hoe meer geld je nodig het.

Dat is nooit anders geweest en zal ook nooit veranderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan