Bo Bendsneyder deel 2

Joh doe nou niet zo raar.
Dat heeft te maken met bo zijn rijstijl.
Als je je eigen daar nou is in verdiept.
Dan kan je misschien iets nuttigs bijdragen hier in plaats van bijdehand te lopen doen.
Misschien moet hij die rijstijl dan toch eens aanpassen want nu rijden ze hem het snot voor zijn ogen.
Ik zou het ook mooi vinden als hij vooraan mee kon doen maar we mogen toch wel reëel zijn nu hij na al die tijd nog geen punt heeft weten te behalen?
Of vind jij dat hij het wel goed doet met zijn 25ste plaats?
 
Misschien moet hij die rijstijl dan toch eens aanpassen want nu rijden ze hem het snot voor zijn ogen.
Ik zou het ook mooi vinden als hij vooraan mee kon doen maar we mogen toch wel reëel zijn nu hij na al die tijd nog geen punt heeft weten te behalen?
Of vind jij dat hij het wel goed doet met zijn 25ste plaats?
Nee natuurlijk is p25 niet goed.
Maar hij doet het niet eens zo gek.
Als je kijkt naar zijn voorganger.
De rest is natuurlijk veel sneller.
Maar die ontwikkelen ook door.
Terwijl de mistral helemaal stil staat
 
Het is natuurlijk niet helemaal zijn eigen schuld.
het ligt voornamelijk aan die andere die steeds weer voor hem gaan rijden.
 
Nee natuurlijk is p25 niet goed.
Maar hij doet het niet eens zo gek.
Als je kijkt naar zijn voorganger.
De rest is natuurlijk veel sneller.
Maar die ontwikkelen ook door.
Terwijl de mistral helemaal stil staat

Wat bedoel je precies met dat ontwikkelen ?
De afstelling van het rijwielgedeelte ? het blok krijgen ze aan geleverd , leg me eens uit.
Dat hij het niet eens zo gek doet klopt maar punten halen op Phillip Island lijkt me helaas onwaarschijnlijk.
En dat het aan zijn rijstijl zou liggen die dan beter zou zijn op P.I. , tja dat zou kunnen . Maar dat betekend niet veel goeds voor volgend jaar.
 
Laatst bewerkt:
En hoeveel anders is die motor van zijn maat Gardner dan?
Die heeft al diverse punten binnen gesleept en hij heeft meerder keren vanaf de eerste rij gestart.
 
En hoeveel anders is die motor van zijn maat Gardner dan?
Die heeft al diverse punten binnen gesleept en hij heeft meerder keren vanaf de eerste rij gestart.
Het is Gardner's derde seizoen in de Moto2, en Bo zit over het algemeen wel binnen een halve seconde van z'n teamgenoot na de kwalificaties. In de wedstrijd maakt Gardner's ervaring het grote verschil, wat in de Moto2 wel bekend is.

Gardner heeft in zijn carrière trouwens nog nooit vanaf de eerste rij gestart, dat was z'n pa. ;-)
 
Je hebt gelijk, dat was fp3
Daar was Garner de snelste en Bo 23ste
Gardner leidt regenachtige FP3 in Oostenrijk, Bendsneyder 23e
Natuurlijk speelt ervaring een grote rol maar ik mag toch wel aannemen dat wanneer iemand als Gardner zo'n snelle tijd weet te zetten die motor nooit slecht kan zijn.
In de regen is ervaring belangrijker dan de motor. Al met al is p25 gewoon kut. Wil niet zeggen dat Bo een slechte coureur is. Gelukkig is hij er volgend seizoen wel weer bij (toch?).
 
Het is leuk dat hij er bij zit maar nog leuker zou zijn als we hem ook zo nu en dan te zien krijgen en niet alleen als hij op een ronde gezet wordt.
 
Ik zit ook altijd links onderaan het scherm te kijken of er misschien BEN opduikt op plek 20. Natuurlijk allemaal mooi en wel een Hollander erbij, maar inderdaad wil je op een gegeven moment progressie zien. Heel jammer, maar in de moto3 reed Bo toch ook diverse keren vooraan? Of het met de NTS wel uitpakt moet je inderdaad nog maar zien, het maakt echt wel verschil wat voor rijwielgedeelte je hebt en wat voor team eraan schroeft ondanks dat alle blokken identiek zijn.

In ieder geval mooi een zitje voor de komende twee jaar, en volgend jaar begint iedereen weer op nul met afstelling rijwielgedeelte etc, of heb ik dat mis??

Zarco zat in de moto2 ook niet vooraan het eerste jaar of zelfs de eerste 2, was dat niet omdat ie toen op de speed up zat? ik weet het ff niet meer?

Gewoon ervaring op doen en doorzetten, Bo is nog piepjong, en het is een mega competetief veld.
 
Het blijft dubbel. Ben ook voorzichtiger geworden met de verwachtingen. Maar het is inderdaad net hoe je het bekijkt: Glas half leeg of half vol. Het blijft gewoon verdomd moeilijk om een plekje te bemachtigen in het MotoGP veld. Dus mag je al blij zijn dat er een landgenoot mee rijd. En natuurlijk willen we als fans ook meer dan dat. Bo en zijn team willen dat vanzelfsprekend ook. Of het erin zit? Het gaat niet alleen om talent, maar om zoveel meer factoren. We zullen het de komende 2 seizoenen zien, of zijn nieuwe team samen met hem vorderingen kan maken. Dit jaar verwacht ik er niet veel meer van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Qken
Ik zit ook altijd links onderaan het scherm te kijken of er misschien BEN opduikt op plek 20. Natuurlijk allemaal mooi en wel een Hollander erbij, maar inderdaad wil je op een gegeven moment progressie zien. Heel jammer, maar in de moto3 reed Bo toch ook diverse keren vooraan? Of het met de NTS wel uitpakt moet je inderdaad nog maar zien, het maakt echt wel verschil wat voor rijwielgedeelte je hebt en wat voor team eraan schroeft ondanks dat alle blokken identiek zijn.

In ieder geval mooi een zitje voor de komende twee jaar, en volgend jaar begint iedereen weer op nul met afstelling rijwielgedeelte etc, of heb ik dat mis??

Zarco zat in de moto2 ook niet vooraan het eerste jaar of zelfs de eerste 2, was dat niet omdat ie toen op de speed up zat? ik weet het ff niet meer?

Gewoon ervaring op doen en doorzetten, Bo is nog piepjong, en het is een mega competetief veld.
Zarco deed het niet slecht in de moto2. 1e Jaar 10e in de eindstand.
 
Het is leuk dat hij er bij zit maar nog leuker zou zijn als we hem ook zo nu en dan te zien krijgen en niet alleen als hij op een ronde gezet wordt.
Kan me niet herinneren dat Bo ooit op een ronde is gezet. Maar misschien heb jij dat wel gezien.
 
Het blijft dubbel. Ben ook voorzichtiger geworden met de verwachtingen. Maar het is inderdaad net hoe je het bekijkt: Glas half leeg of half vol. Het blijft gewoon verdomd moeilijk om een plekje te bemachtigen in het MotoGP veld. Dus mag je al blij zijn dat er een landgenoot mee rijd. En natuurlijk willen we als fans ook meer dan dat. Bo en zijn team willen dat vanzelfsprekend ook. Of het erin zit? Het gaat niet alleen om talent, maar om zoveel meer factoren. We zullen het de komende 2 seizoenen zien, of zijn nieuwe team samen met hem vorderingen kan maken. Dit jaar verwacht ik er niet veel meer van.
Met betrekking tot die overeenkomst van twee jaar wil ik eind 2019 eerst nog maar eens zien dat men in 2020 ook echt bij elkaar blijft. Als het budget gedurende 2019 toch niet gevonden zou worden of de resultaten uitblijven, zeker in vergelijking tot Odendaal, dan zet RW Racing GP natuurlijk ook ergens een keer de streep erdoor.
Carrasco is in de Moto3 in 2014 ook opzij geschoven nadat ze het team een bedrag verschuldigd bleef. Nu zijn ze met een Nederlandse coureur in een Nederlands team misschien (hopelijk?) iets geduldiger, maar het blijft een keiharde business voor alle partijen.

Al met al is het gewoon balen hoe het seizoen verloopt voor Bendsneyder en is het moeilijk om aan ieders verwachtingen te voldoen, Bo's eigen verwachtingen op de eerste plaats natuurlijk. Daarnaast kan in 2019 zoveel gebeuren (ten goede of ten kwade), dat ik geen houvast zie in het contract voor 2020 en ik er op de eerste plaats al blij mee ben dat hij er in 2019 'gewoon' weer bij is.

Stel dat de combinatie NTS/Triumph/Bendsneyder niet goed uitpakt, dan kan ik mij voorstellen dat RW hem best het voordeel van de twijfel gunt en een extra jaar aanbiedt in 2020 (zoals nu lijkt afgesproken), zolang de centen maar gevonden kunnen worden. En het lijkt mij dat als de resultaten ook in 2019 tegenvallen, het een heel pak moeilijker gaat worden om de begroting voor 2020 sluitend te krijgen. Eerlijk gezegd valt het valt mij namelijk nu al tegen hoe met nog vijf dagen te gaan, er nog maar 36% van het streefbedrag is opgehaald in een crowdfundingsactie voor Bo voor 2019. Hoe bereidwillig zal motorsportminnend Nederland zijn om hem eind 2019 zonder goede resultaten nog eens financieel te ondersteunen? Zeker als volgend jaar niet lekker uitpakt dan zal het vooral voor Bendsneyder zelf belangrijk zijn om vast te houden aan dat NTS zitje dan voor RW Racing GP om Bendsneyder te behouden.

Anderzijds, mocht het wel goed uitpakken en ontstaat het gevoel dat Bendsneyder veel meer in zich heeft dan hij bij dit team kan laten zien, dan moet ook nog maar gehoopt worden dat RW Racing GP vervolgens Bendsneyder niet een jaar in zijn ontwikkeling remt, en hem de mogelijkheid biedt (c.q. de vrijheid verschaft) om bij een ander team door te groeien in 2020 via een andere structuur. Puur speculatief allemaal natuurlijk en ik loop veel te ver op de zaken vooruit, maar ik kan mij inbeelden dat dergelijke punten contractueel gezien worden meegenomen in de onderhandelingen, waardoor 2020 mij eerder een "ja, tenzij..." lijkt dan een "zeker weten!".

Voor nu is het gewoon blijven concentreren binnen het Tech 3 team, goed afscheid nemen van elkaar (je weet maar nooit wanneer je weer met iemand in dat paddock komt samen te werken), en de pijlen mentaal alvast maar op 2019 richten. Ik hoop van ganser harte dat het klikt tussen Bendsneyder en de Triumph/NTS, en dat de werkwijze van Janssen en Spaan goed aansluit op de behoeften van Bendsneyder om goed in dat team te functioneren, en hoop ik dat teamgenoten Odendaal en Bendsneyder elkaar naar grotere hoogten kunnen rijden. Wat er daarna gebeurt met het oog op 2020 is (wat mij betreft) een latere zorg.
 
Waarom denk je dat? Is dan de grootste helft op vakantie?
Omdat hij op snelle banen wel de snelheid had om richting de punten te rijden (Assen,Qatar,Mugello bijv). Langzame bochten is de zwakte van Bo en dan is Aragon een lastig verhaal. Helaas is er op dit gebied ook weinig progressie te zien. Een man als Balda laat zien dat je ook met een groot postuur prima op zulke banen uit de voeten kan, dus Bo zal toch echt wat moeten vinden.
 
Bo rijdt op een fiets waarvan er maar 2 rondrijden en waar weinig punten mee zijn behaald, zet hem op een Kalex of KTM om een goed vergelijk te hebben, dan weet je pas wat hij echt kan.
 
Bo rijdt op een fiets waarvan er maar 2 rondrijden en waar weinig punten mee zijn behaald, zet hem op een Kalex of KTM om een goed vergelijk te hebben, dan weet je pas wat hij echt kan.
Tenzij NTS haar deelname uitbreidt in 2019, is dat volgend jaar net zo goed het geval en zijn hij en Odendaal de enige NTS coureurs in het veld.
 
Tenzij NTS haar deelname uitbreidt in 2019, is dat volgend jaar net zo goed het geval en zijn hij en Odendaal de enige NTS coureurs in het veld.

Jup. Niet teveel over nadenken. Anders wordt het er niet leuker op. Bo aanmoedigen is het enige wat we kunnen plus nog een beetje positief blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan