Bo Bendsneyder deel 2

Bij NTS komt hij waarschijnlijk van de regen in de drup, duimen maar dat het niet zo is......
Op dit moment geldt nog: zolang-ie maar niet de paraplu vast hoeft te houden op de grid, en in plaats daarvan op de motor zit, ben ik tevreden. Bo en co hadden een jaar geleden ongetwijfeld gerekend op twee jaar onder de vlag van Tech3, en zullen verrast zijn door het hele verhaal met KTM. Ook qua sponsoring zoeken en geld meenemen.

We zien volgend jaar wel weer. Flink wat ervaring rijker, maar ook een compleet nieuwe start - voor iedereen. Snel aanpassen en verder maar vertrouwen op NTS en RW. Odendaal het snot voor de ogen rijden, dat is waar het nieuwe doel moet liggen denk ik.
 
Bo rijdt op een fiets waarvan er maar 2 rondrijden en waar weinig punten mee zijn behaald, zet hem op een Kalex of KTM om een goed vergelijk te hebben, dan weet je pas wat hij echt kan.

En zo zijn er altijd omstandigheden aan te dragen als het niet lukt met Nederlandse coureurs. Vorig jaar en het jaar dasrvoor reed hij in een top team maar in de verkeerde klasse. Bo moest naar de moto2 dan zou het allemaal goed komen. Nu rijdt hij dan in de moto2 maar weer in het verkeerde team. Tja.

Niemand had verwacht dat Bo wel even podiumplaats na podiumplaats zou scoren, ook Poncheral niet. Maar zoals het nu gaat, compleet als figurant rond rijden, dat is het andere uiterste. Ik kan me wel voorstellen dat Tech3 en KTM niet zoiets hadden van, Yes met die jongen moeten we hoe dan ook door. Als Bo af en toe eens een leuk resultaatje had laten zien had de wereld er totaal anders uitgezien.

En dat met de Mistral punten te scoren zijn dat heeft zijn teamgenoot al meerdere keren bewezen. Die teamgenoot waarvan de teneur hier vorig jaar was dat hij een mindere coureur was dan Bo. Ik lan me nog herinneren dat iemand hier zei: jammer dat Bo Gardner als teamgenoot heeft want daar zal hij zich niet aan op kunnen trekken. Tja.

Sowieso snap ik niet waarom er steeds maar gezegd wordt dat het niet reeel is om Bo te vergelijken met z’n teamgenoot, dat het niet reeel is om hem te vergelijken met Italiaanse of Spaanse rookies of met wie dan ook maar die op ander materiaal rijdt. Leuk dat voor ons Bo een klasse apart is, voor de rest van de wereld is dat helaas niet zo.
 
De actie voor Bo is ten einde. 513 mensen hebben iets gedoneerd. 19.707,23 is er opgehaald, 39% van het gewenste bedrag.
 
Toch een kleine 40 euro p.p.

Had dit persoonlijk nooit verwacht, maar vind het mooi dat het zo uitgepakt heeft.

Straks de prestaties laten spreken zodat dit niet weer nodig is !! Oftewel knokken voor elke cm
 
Het valt me op dat bij Bo de topsnelheden vaak een stuk lager zijn dan bij de meeste andere coureurs. Reden???
 
Bo Bendsneyder: “Ik denk dat we een goede stap hebben weten te maken tijdens de kwalificatie, vooral het racetempo dat we hadden was goed. Ook met gebruikte banden kon ik rondetijden van in de 37 rijden, en daar ben ik erg blij mee. Plus, ik heb het alleen gedaan met een goed tempo. Het is nog steeds moeilijk om deze ene goede ronde te rijden, want voor mijn gevoel had ik niet de perfecte ronde en heb ik hierin een aantal kleine fouten gemaakt. In de laatste ronde probeerde ik me nog een keer te verbeteren; de eerste sector was beter, de tweede sector was vergelijkbaar met de ronde ervoor en in de derde sector probeerde ik naar de derde versnelling te schakelen, maar daarbij ging iets fout. Ik geloof dan ook dat ik 0,1 of 0,2 seconden sneller had kunnen zijn, maar over het algemeen ben ik tevreden, dus ik kijk uit naar de race, een wedstrijd die lang zal duren. Laten we eens kijken of we morgen voor een goede plek kunnen strijden.”
 
  • Leuk
Waarderingen: Qken
Bo snoert alle critici keihard de mond! Maar die hoor of zie je nu natuurlijk niet meer.

De eerste Nederlander die punten scoort in de moto2. Dus er is vandaag historie geschreven. Hopelijk pakken de landelijke media dit ook op.
 
Bo snoert alle critici keihard de mond! Maar die hoor of zie je nu natuurlijk niet meer.

De eerste Nederlander die punten scoort in de moto2. Dus er is vandaag historie geschreven. Hopelijk pakken de landelijke media dit ook op.
Tet , dacht je nou werkelijk dat 2 puntjes halen genoeg is om de landelijke media wakker te schudden. _O-
 
Ja zeker, erg sterke race van Bo! Zijn start leek als vanouds matig maar kwam gaandeweg de race goed op gang! *O*

Tet , dacht je nou werkelijk dat 2 puntjes halen genoeg is om de landelijke media wakker te schudden. _O-
Het NOS journaal zal er vast niet mee openen (;)), maar Bo's prestatie vindt nog best wat tractie:

Eerste punten voor Bendsneyder in Moto2

Márquez wint MotoGP-race in Thailand, eerste punten voor Bendsneyder | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Cookies op AD.nl | AD.nl
 
Bo snoert alle critici keihard de mond! Maar die hoor of zie je nu natuurlijk niet meer.

De eerste Nederlander die punten scoort in de moto2. Dus er is vandaag historie geschreven. Hopelijk pakken de landelijke media dit ook op.
Snoert keihard de mond? Nou dat valt ook wel mee. Wel een paar uitvallers die normaal gesproken voor hem eindigen. Maar goed de eerste punten zijn binnen. Hopelijk volgen er nog meer.
 
Bo snoert alle critici keihard de mond! Maar die hoor of zie je nu natuurlijk niet meer.

De eerste Nederlander die punten scoort in de moto2. Dus er is vandaag historie geschreven. Hopelijk pakken de landelijke media dit ook op.
Je doet net of hij op het podium stond. Hij was 14e. Ik doe hem niet na maar dit is toch wel het minste wat we van hem mogen verwachten. Ik hoop dat dit nu een begin is dat hij door kan zetten en zo mogelijk verbeteren
 
Bo snoert alle critici keihard de mond! Maar die hoor of zie je nu natuurlijk niet meer.

De eerste Nederlander die punten scoort in de moto2. Dus er is vandaag historie geschreven. Hopelijk pakken de landelijke media dit ook op.

Welke critici?

Ik heb vanochtend alleen de MotoGP gekeken, maar ik haal de Moto2 en Moto3 vanavond zeker nog wel even in. Ik ben opgelucht dat het Bo gelukt is om met de Tech3 motor punten te pakken, heel fijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan