Bo Bendsneyder deel 2

Nu maar afwachten of het RW hok volgend jaar beter is ;) maar ik verwacht meer een regen in de drup verhaal ......komt in ieder geval een blok van het goede merk in met een veul mooier gehuil *O*:Y
 
Laatst bewerkt:
Zolang ze er geen rijder op zetten die zich heeft bewezen kunnen we daar alleen maar naar gissen.

Ja en zo kun je eindeloos discussieren over dit onderwerp. Op een instapteam zal men niet snel een zichzelf bewezen coureur zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Qken
Blijkbaar is iedereen vergeten dat Vierge op deze machine vorig jaar gewoon op het podium stond en ook een paar keer op zeer kansrijke positie reed maar dan door wat ongeluk de finish niet haalde. "Dat hok" is echt niet zo enorm onding als sommigen hier willen doen geloven. Er is heel goed mee in de punten te rijden.
 
Ja en zo kun je eindeloos discussieren over dit onderwerp. Op een instapteam zal men niet snel een zichzelf bewezen coureur zetten.
Er is niks mis met discussiëren. Hier (waan)ideeën plaatsen als feiten is een ander verhaal.
 
Blijkbaar is iedereen vergeten dat Vierge op deze machine vorig jaar gewoon op het podium stond en ook een paar keer op zeer kansrijke positie reed maar dan door wat ongeluk de finish niet haalde. "Dat hok" is echt niet zo enorm onding als sommigen hier willen doen geloven. Er is heel goed mee in de punten te rijden.
En dat was dan wel in zijn 3e jaar in de Moto2....
 
Omdat het al jarenlang niet echt een succes is, alleen Vierge deed het goed in zijn 3e jaar.........en nu trekken ze de stekker er uit.
Gardner was trouwens leuk bezig tot zijn crash
 
Vierge heeft dit jaar met de Kalex niet veel meer punten behaald dan het jaar ervoor met de Tech3.
Zijn die extra punten te wijden aan zijn ervaring af aan die motor?
 
Weet ik het.....de Mistral valt gewoon tegen, Tech3 vindt dat zelf ook, met een KTM zal het vast beter gaan.
 
Laatst bewerkt:
Het is in de Moto2 de laatste jaren Kalex wat de klok slaat. Toen Marquez op de Suter reed ging het geweldig, nu is het ook voor de Suter armoe troef.
Ook de Mistral heeft het lastig, waarbij Tech3 ook nog eens kiest voor andere vering/remmen dus alle afstellings zaken komen op maar 2 man terecht. Pas met de komst van KTM is de zaak opgeschud, met volgend jaar 4 teams. En Poncheral kiest gewoon eieren voor z'n geld, hoeft zelf niet meer te investeren in de ontwikkeling van de Moto2 fiets. En KTM heeft er met Tech3 een heel ervaren team bij wat zeker ook gaat helpen met de ontwikkeling van de Moto2.
 
Inderdaad waarom zelf een niet zo succesvol project verder ontwikkelen als je volgend jaar in een redelijk gespreid bedje terechtkomt.
Wel erg jammer dat Bo dat niet mee mag maken.....
 
Laatst bewerkt:
De topteams vinden ook veel sneller een goede basisafstelling. Daar wordt ook het verschil gemaakt. Bo bwgon dit jaar erg goed in de wintertesten en in Qatar had hij na een slechte beginfase dezelfde pace als de top 10. Vervolgens is er helaas geen progressie meer gemaakt.
 
Het is in de Moto2 de laatste jaren Kalex wat de klok slaat. Toen Marquez op de Suter reed ging het geweldig, nu is het ook voor de Suter armoe troef.
Ook de Mistral heeft het lastig, waarbij Tech3 ook nog eens kiest voor andere vering/remmen dus alle afstellings zaken komen op maar 2 man terecht. Pas met de komst van KTM is de zaak opgeschud, met volgend jaar 4 teams. En Poncheral kiest gewoon eieren voor z'n geld, hoeft zelf niet meer te investeren in de ontwikkeling van de Moto2 fiets. En KTM heeft er met Tech3 een heel ervaren team bij wat zeker ook gaat helpen met de ontwikkeling van de Moto2.

Investeren heeft hij een broertje dood , weet nog wel dat Call Crutchlow zelf carbonschijven wou kopen voor zijn Tech3 Yamaha ,....nou toen brak daar de 3e wereldoorlog uit want als Call dat flikte waren de rapen gaar .
 
Investeren heeft hij een broertje dood , weet nog wel dat Call Crutchlow zelf carbonschijven wou kopen voor zijn Tech3 Yamaha ,....nou toen brak daar de 3e wereldoorlog uit want als Call dat flikte waren de rapen gaar .

Herve kon/wilde toen alleen een setje betalen voor Dovi:+
 
Blijkbaar is iedereen vergeten dat Vierge op deze machine vorig jaar gewoon op het podium stond en ook een paar keer op zeer kansrijke positie reed maar dan door wat ongeluk de finish niet haalde. "Dat hok" is echt niet zo enorm onding als sommigen hier willen doen geloven. Er is heel goed mee in de punten te rijden.

Inderdaad. Mijn punt exact. niks ten nadele van Bo maar zo slecht als die fiets hier neergezet word. Dat is ook gewoon onzin!
 
Ja hoor jongens, hele goeie machine die Tech3. Wie gelooft die onzin? Julie denken dat Bo voor de lol zulke slechte resultaten rijdt?
Is dit serieus:?
Dus iedereen die geen of weinig punten behaald rijd op een slechte motor? Wie probeer je nou voor de gek te houden?
Met welke motor reed Bo wel in de punten?
 
De combinatie van een Tech3 en een leerjaar is heel moeilijk. Bo reed dit seizoen heel vaak op slechts een seconde of halve seconde van zijn teamgenoot of zelfs pole position. Als alles zo dicht bij elkaar ligt, sta je met een kleine achterstand al gauw ver buiten de punten. En dat terwijl je het eigenlijk prima doet. Zie ook hoe de andere rookies wisselvallig presteren, en dat op beter materiaal bij betere teams. Remy Gardner, Iker Lecuona en Xavi Vierge haalden in hun eerste Moto2-seizoenen samen 10 punten, op verschillende motoren bij verschillende teams.

Er zijn er niet zoveel die binnenkomen, en meteen elk weekend voor punten meevechten in de Moto2. Dat vraagt om praktisch wereldkampioenniveau van zowel rijder als fiets. Bo is geen wereldkampioen, en de Tech3 ook niet; dan kun je een seizoen krijgen dat er ongeveer zo uitziet als dit seizoen.

Beter had gemogen, en ook gekund (bv. punten op Assen, het scheelde weinig), maar als je goed kijkt zie je dat het niet zo zwart/wit is dat je kunt zeggen dat alles aan de motor ligt, of alles aan Bo, of alles aan de klasse.
 
Terug
Bovenaan Onderaan