Bo Bendsneyder deel 2

Vandaag weer opvallend dat hij pas in ronde 17 zijn snelste ronde weet te rijden. Er is geen rijder in het veld die zo laat in de race nog een personal best laat zien. Probleem blijft het rijden met een volle tank en nieuwe banden, waardoor het er niet sterk uit ziet.
 
Vandaag weer opvallend dat hij pas in ronde 17 zijn snelste ronde weet te rijden. Er is geen rijder in het veld die zo laat in de race nog een personal best laat zien. Probleem blijft het rijden met een volle tank en nieuwe banden, waardoor het er niet sterk uit ziet.
Zijn team baas is ook niet zo blij met hem wat ik las op race sport.
Is wel jammer.
Want volgens mij zit er wel een stijgende lijn in
 
Zijn team baas is ook niet zo blij met hem wat ik las op race sport.
Is wel jammer.
Want volgens mij zit er wel een stijgende lijn in

Die stijgende lijn zal progressiever omhoog moeten gaan. Het is gewoon een keihard wereldje met veel concurrentie. Als ze iemand kunnen krijgen die wel meteen snel is, wel snel is op overzeese circuits, etc, etc, dan is de keuze niet moeilijk. Hoe graag ik het ook anders zie en besef dat je niet direct snel bent in een nieuwe klasse. En dat het vanaf de bank makkelijk lullen is. Men wil toch een keer resultaten zien.
 
Maar we hebben slechts een paar races gehad! En hij hangt tegen de punten aan.
Het is wel zo dat er wat druk op hem mag komen. Hij zegt ook altijd "small steps", maar als de stapjes te "small" zijn zit je er volgend jaar niet meer bij,

Volgens mij is hij nu al de meest succesvolle Nederlandse Moto2 coureur btw. Maar goed, daar koop je niks voor.
 
Laatst bewerkt:
Maar we hebben slechts een paar races gehad! En hij hangt tegen de punten aan.
Het is wel zo dat er wat druk op hem mag komen. Hij zegt ook altijd "small steps", maar als de stapjes te "small" zijn zit je er volgend jaar niet meer bij,

Volgens mij is hij nu al de meest succesvolle Nederlandse Moto2 coureur btw. Maar goed, daar koop je niks voor.
Hoeveel Moto 2 coureurs hebben we gehad? Van der Mark een keer met een Wild card in de TT. Ik zie bijna geen progressie. Hij wordt 16e door veel uitvallers. Fenati en Mir zitten ook in een leerjaar. Zij scoren wel punten. Ik heb het idee dat Bo te veel op talent rijdt. Poncheral wil meer vechtlust zien.
 
Heb een beetje het idee dat Bo de gebeten hond is na de teleurstellende prestatie van Zarco in het Tech 3 MotoGP team tijdens de thuiswedstrijd van team, coureur en teambaas, en dat Poncharal wat om zich heen aan het slaan is.

Maar het neemt niet weg dat de eerste punten nu snel moeten komen. Er zijn meer kapers op de kust die met de Mistral gereden hebben, en door de overstap naar het KTM chassis volgend jaar zullen die Moto2 zitjes alleen maar gewilder worden binnen dat team. In Jerez hoorde ik een interview van Simon Crafar met de crew chief van Bendsneyder, en die gaf aan dat het grootste euvel momenteel nog het wegnemen van de zenuwen is bij Bo. Hopelijk krijgen ze dat snel onder de knie.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel Moto 2 coureurs hebben we gehad? Van der Mark een keer met een Wild card in de TT. Ik zie bijna geen progressie. Hij wordt 16e door veel uitvallers. Fenati en Mir zitten ook in een leerjaar. Zij scoren wel punten. Ik heb het idee dat Bo te veel op talent rijdt. Poncheral wil meer vechtlust zien.
Michael van der Mark tijdens de TT in 2011 (22e geëindigd), en Jasper Iwema in 2015 (25e). Bo is zeker de meest succesvolle Moto2 coureur uit Nederland vooralsnog. Maar zolang geen punten worden gescoord sta je allemaal op nul en maakt het eigenlijk niet zo heel veel uit. Fenati scoorde dit weekend pas zijn eerste punten en Mir is (met alle respect naar Bo) een veel groter talent, die jongen rijdt volgend jaar voor een MotoGP team.

Bo laat wel progressie zien (18e, 28e, 20e, 16e, 16e), maar nu moet dat laatste stapje er nog bij om de top 15 binnen te rijden en dan moet koste wat het kost die top 15 vastgehouden worden.
 
Bo doet het niet echt super maar er zijn meer rijders die matig presteren en amper in beeld zijn.
B.v Barbera en Lowes Fenati waar meer werd van verwacht,maar ze hebben al wel wat puntjes.
Bo zat er gisteren heel dicht bij en greep er net naast,stevig balen :X
Het seizoen is nog lang dus nog alle kansen.
Nog 2 races tot de TT als opwarmertje ;)
 
Bo vergelijken met Gardner is ook onrealistisch. Die rijdt al wat langer op een moto2 machine. Maar kijk wat voor stap die Vierge heeft gemaakt na dat hij niet meer op die "mistral" rijdt. Poncheral weet ook wel dat hij niet het beste frame heeft.
 
Bo vergelijken met Gardner is ook onrealistisch. Die rijdt al wat langer op een moto2 machine. Maar kijk wat voor stap die Vierge heeft gemaakt na dat hij niet meer op die "mistral" rijdt. Poncheral weet ook wel datft hij niet het beste frame heeft.

Nou en of hij dat weet....qua prestaties is hij niet tevreden over Bo maar dat is logisch,maar wat betreft teamlid zit dat wel snor want Bo is te vergelijken met Zarco nml. een familie jongen en de punten komen echt wel.
 
Die stijgende lijn zal progressiever omhoog moeten gaan. Het is gewoon een keihard wereldje met veel concurrentie. Als ze iemand kunnen krijgen die wel meteen snel is, wel snel is op overzeese circuits, etc, etc, dan is de keuze niet moeilijk. Hoe graag ik het ook anders zie en besef dat je niet direct snel bent in een nieuwe klasse. En dat het vanaf de bank makkelijk lullen is. Men wil toch een keer resultaten zien.
Klopt.
Ben ik helemaal mee eens.
Kadootjes worden op dit nivo niet meer gegeven.
 
Klopt.
Ben ik helemaal mee eens.
Kadootjes worden op dit nivo niet meer gegeven.

Maar de punten zijn voor een team zo belangrijk,aan het eind van het seizoen wil dat Dorna ook graag zien ...liever geen veldvullers maar knokkers die vechten om de punten anders krijg je het publiek niet op de tribunes.
 
Laatst bewerkt:
Ben bang dat hij einde seizoen niet gaat halen

Dat we met zijn allen graag willen dat hij juist wel progressie boekt en het dus gaat redden, mag duidelijk zijn. Maar dit is dan wel weer meteen erg negatief. Just my 2 cents.
 
Laatst bewerkt:
Nou en of hij dat weet....qua prestaties is hij niet tevreden over Bo maar dat is logisch,maar wat betreft teamlid zit dat wel snor want Bo is te vergelijken met Zarco nml. een familie jongen en de punten komen echt wel.

Misschien heeft Bo ook wel even een extra zetje nodig in de vorm van een teambaas die laat weten dat hij nu echt punten moet gaan scoren. Mooi dat hij stapje voor stapje beter word en de tijd krijgt om zich te verbeteren, maar die benadering kan er ook voorzorgen dat een rijder zich berust in de prestaties die hij op dat moment haalt terwijl er veel meer in zit.
 
\
Het seizoen is nog lang dus nog alle kansen.


Ben bang dat hij einde seizoen niet gaat halen

Bo zit niet bij een pruts team hè. Herve is geen man die er zomaar een rijder uitgooit. Kijk naar de andere jongens die hij de afgelopen jaren onder de hoede gehad heeft, die kunnen allemaal op trouw en steun rekenen. Én op harde woorden als ze die verdienen. Ik vind Herve naar zijn coureurs altijd meer een vaderfiguur dan een resultaatgerichte hard-ass baas. Van je pa krijg je ook wel eens op je flikker, maar je wordt niet meteen het huis uit getrapt.

Zolang er ook geen rijder is die op hetzelfde chassis wel dik punten pakt, is het lastig in te schatten hoe Bo het doet. Wat dat betreft is het ontbreken van Gardner op moment een vloek "en/of" een zegen.
 
\
Het seizoen is nog lang dus nog alle kansen.


Ben bang dat hij einde seizoen niet gaat halen

Gebaseerd op wat? Kijk naar de eerste seizoenen van Gardner en Vierge (op tech3). Bo doet het niet veel beter of slechter. Hij heeft alleen nog geen punten en daar mag Herve best critisch over zijn, als is het maar voor de sponsoren.

Volgens mij is elk lid van tech3 als een familielid en krijgen ze voldoende ruimte voor ontwikkeling. Vroegtijdig iemand er uit zetten zie ik niet zomaar gebeuren. Dat er resultaten verwacht worden is heel normaal..

Kijkend naar volgend jaar zijn er vast wel meer kapers voor een KTM dan voorheen met de mistral. Dat Bo het niet kado gaat krijgen lijkt me duidelijk.

Beter klasseren op zaterdag en het komt allemaal vast goed. Go Bo
 
Gebaseerd op wat? Kijk naar de eerste seizoenen van Gardner en Vierge (op tech3). Bo doet het niet veel beter of slechter. Hij heeft alleen nog geen punten en daar mag Herve best critisch over zijn, als is het maar voor de sponsoren.

Volgens mij is elk lid van tech3 als een familielid en krijgen ze voldoende ruimte voor ontwikkeling. Vroegtijdig iemand er uit zetten zie ik niet zomaar gebeuren. Dat er resultaten verwacht worden is heel normaal..

Kijkend naar volgend jaar zijn er vast wel meer kapers voor een KTM dan voorheen met de mistral. Dat Bo het niet kado gaat krijgen lijkt me duidelijk.

Beter klasseren op zaterdag en het komt allemaal vast goed. Go Bo
Precies.
 
Top 15 kwalificatie zou wel lekker zijn.
Net als een goede start en een goede 1e helft van de wedstrijd.

Genoeg verbeterpunten dus.


Vond hem in de moto3 erg goed.
Op de rechte stukken verloor die vaker plekken dan dat die er won, maar dat had zo zijn redenen.

Vind het dan ook raar dat die door zijn zenuwen (Wat ik diverse keren lees) ineens alleen nog maar in de 2e helft van de race presteert en de rest van het weekend te kort komt.
Bij RB KTM moest die ook presteren
 
Top 15 kwalificatie zou wel lekker zijn.
Net als een goede start en een goede 1e helft van de wedstrijd.

Genoeg verbeterpunten dus.


Vond hem in de moto3 erg goed.
Op de rechte stukken verloor die vaker plekken dan dat die er won, maar dat had zo zijn redenen.

Vind het dan ook raar dat die door zijn zenuwen (Wat ik diverse keren lees) ineens alleen nog maar in de 2e helft van de race presteert en de rest van het weekend te kort komt.
Bij RB KTM moest die ook presteren

Hij voelt het als zenuwen maar denk nml zelf dat het de druk is die hij zichzelf onbewust oplegt,hij had denk ik zelf die punten of er dichterbij zitten al eerder verwacht omdat de testen voor het seizoen zo goed waren en ja dan valt het tegen ...maar als de eerste punten binnen zijn is dat drukgevoel er hopelijk vanaf.
GO BO !!!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan