Bo Bendsneyder deel 2

Zag wat toffe foto's voorbijkomen! Geen idee eigenlijk of hij ook windtunneltests aflegde voor Tech3, maar dit wordt serieus aangepakt zo en dat is super om te zien.
 
Nts is zeer serieus met de moto2 bezig testen zo beetje alles wat ze kunnen testen op iedere manier die ze kunnen bedenken. Echt gaaf om te af en toe te zien waar ze mee bezig zijn. Mooi bedrijf.
 
Bijzondere helmen


In de stand van het TT Circuit Assen is een aantal hele bijzondere helmen te bewonderen.

De helm van Valentino Rossi, Marc Márquez en Michael van der Mark kunnen van dichtbij worden bekeken als ook de speciaal vervaardigde memorial helm van Nicky Hayden.

appsuite
Exclusieve motoren

Eén van de eye catchers in de stand van het TT Circuit Assen is de Krugger YDS1Rs, beter bekend als "Asama Racer" of in een andere uitvoering als "Black Bomber". Maar er staan meer bijzondere motoren, zoals de eerste Yamaha fabrieksracer, de YDS1R, de showbike van Johnny Rea of het kampioenszijspan van Bennie Streuer.​



appsuite
Teampresentatie RW Racing

Donderdag 14 februari om 14.00 uur presenteert NTS RW Racing GP in de stand van het TT Circuit Assen op de MOTORbeurs Utrecht, de rijders, motoren, plannen en kleuren voor het seizoen 2019.

Aansluitend is er de mogelijkheid om met de coureurs van het team, Bo Bendsneyder en Steven Odendaal op de foto te gaan.
 
Kopieeren, plakken gaat nog steeds niet altijd lekker op het nieuwe MF. Bovenstaande kreeg ik door van de vrienden van TT Circuit Assen.
 
Leuk hoor, dat ze dat doen op de Motorbeurs Utrecht, maar mag ik heel even zeuren en een opmerking maken over dat dat op donderdag gebeurt? Traditioneel gezien een B2B-dag en een dag voor de (vak)pers, op diegenen na die vrij van het werk kunnen krijgen.

Waarom kan/gebeurt dat niet op zaterdag of zondag, onder toeziend oog van het grootste gedeelte van het 'normale' publiek? Ik acht de kans ook aannemelijk dat een hoop donateurs aan Bendsneijder onder het 'normale' volk geschaard kunnen worden, en tenzij Bo c.q. het RW Racing GP team ook in het weekend aanwezig gaat zijn, wordt een groot deel van het publiek zo de kans ontnomen om met hem op de foto te gaan.

Nu volg ik Bo ook een beetje op de sociale media en weet ik dat hij erg benaderbaar is, maar dit vind ik PR-technisch niet echt slim aangepakt van het team.
 
Leuk hoor, dat ze dat doen op de Motorbeurs Utrecht, maar mag ik heel even zeuren en een opmerking maken over dat dat op donderdag gebeurt? Traditioneel gezien een B2B-dag en een dag voor de (vak)pers, op diegenen na die vrij van het werk kunnen krijgen.

Waarom kan/gebeurt dat niet op zaterdag of zondag, onder toeziend oog van het grootste gedeelte van het 'normale' publiek? Ik acht de kans ook aannemelijk dat een hoop donateurs aan Bendsneijder onder het 'normale' volk geschaard kunnen worden, en tenzij Bo c.q. het RW Racing GP team ook in het weekend aanwezig gaat zijn, wordt een groot deel van het publiek zo de kans ontnomen om met hem op de foto te gaan.

Nu volg ik Bo ook een beetje op de sociale media en weet ik dat hij erg benaderbaar is, maar dit vind ik PR-technisch niet echt slim aangepakt van het team.

Ik denk dat je het nog steeds gewoon moet zien als een pers presentatie. Nu is er alleen wat meer ruimte voor de enkeling die op Donderdag vrij heeft genomen.
 
Ik denk dat je het nog steeds gewoon moet zien als een pers presentatie. Nu is er alleen wat meer ruimte voor de enkeling die op Donderdag vrij heeft genomen.
Toch wordt er door het team op bijvoorbeeld Facebook nog behoorlijke aandacht voor gecreëerd. "Wees erbij!", dat soort zaken. Dan denk ik echt: doe het dan gewoon op zaterdag of zondag... De pers is er dan ook echt nog wel, en als je een paar honderd man publiek bij je presentatie hebt staan, maakt het de plaatjes alleen maar mooier.
 
Ik snap ook niet dat het niet in het weekend is. Toch meer publiciteit?
Kan mij nog herinneren dat het toenmalige Rizla racing team ( Van den Goorbergh en Janssen ) werd gepresenteerd in Zuidlaren tijdens de motorsportbeurs in de Prins Bernhard hoeve. Maar helaas, niet voor het gewone publiek.
 
Zo'n teampresentatie: iedereen is welkom, maar het lijkt mij dat ze het liefst de zakenlui hebben die ook de (connecties hebben die beschikken over) sponsorbedragen in huis hebben. Heel leuk hoor, zo'n crowdfunding die 20.000 euro oplevert via 4000 mensen publiek, maar datzelfde bedrag kan ook in één keer komen via één goede connectie.

't Zal mij als teambaas een worst wezen of Henk en Ingrid een keertje komen klappen voor me, als ik liever nog een paar sponsors tevreden stel. Laat het volk maar juichen bij de races zelf.
 
Die teampresentaties hebben me eigenlijk nooit kunnen bekoren. Misschien ook juist omdat het zo'n ver van je bed show is. Het is inderdaad een leuke presentatie naar de buitenwereld voor de sponsoren. Maar voor de fans? Daar wordt wat dat betreft nooit aan gedacht. Dus ook geen interesse. Gemiste kans. Zo vond ik het kampioensfeestje in 2014 voor vdM in Nieuwleusen wel weer heel leuk. Daar werd je als fan ook bij betrokken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan