Bo Bendsneyder deel 2

Tja, rijden op het 2e niveau moet dan maar. Heel leuk de WSBK series . Zo ook de Supersport 300 met veel Nederlanders rijders maar zie liever één in de Moto 3.

Dit lijkt net een niveau te hoog voor Bo, dus dan is WSBK een leuk alternatief, Michael beleeft er nu een hele mooie periode... fabriekscoureur, invallen in de MotoGP, 8 uren van suzuka e.d. dat bereik je niet zomaar via de Moto2... maar natuurlijk hoop ik dat de knop nog omgaat bij Bo en hij toch zijn weg naar voren weet te vinden.
 
Ondertussen heeft hij excuses gemaakt aan zijn team voor de wanprestatie van vandaag, want zo mag je het toch wel noemen. Dat hij een achtste startplaats, behaalt in regenachtige condities, op een droge baan niet weet om te zetten in een top tien notering is tot daar aan toe, maar als ik zie hoe hij de eerste twee bochtencombinaties doorkomt dan is dat teleurstellend en blijkt dat er weer een paar man voor hem moeten vallen om P17 als maximaal haalbare te scoren vandaag.

We blijven hopen dat hij zijn draai op die NTS weet te vinden en zijn starts op orde krijgt.
 
Ondertussen heeft hij excuses gemaakt aan zijn team voor de wanprestatie van vandaag, want zo mag je het toch wel noemen. Dat hij een achtste startplaats, behaalt in regenachtige condities, op een droge baan niet weet om te zetten in een top tien notering is tot daar aan toe, maar als ik zie hoe hij de eerste twee bochtencombinaties doorkomt dan is dat teleurstellend en blijkt dat er weer een paar man voor hem moeten vallen om P17 als maximaal haalbare te scoren vandaag.

We blijven hopen dat hij zijn draai op die NTS weet te vinden en zijn starts op orde krijgt.

Ja hopen blijven we zeker. Echter ben jij meestal wel de laatste hier met kritiek. Dat zegt al iets.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Eik had ook niet verwacht dat hij echt om de punten zou rijden in het droge. Toch laat hij wel zien te kunnen rijden, in natte omstandigheden. Inderdaad lijkt WSBK ook te hoog gegrepen en zou WSS meer wat voor hem zijn denk ik.
Het is ook best een sterk veld en veel mannen voor hem zijn ook al eens kampioen geworden of iig bijna. Ze zijn niet aan het toeren daar natuurlijk. Als hij wil winnen moet hij hier niet rijden denk ik.
 
De mannen die net buiten de punten finishen, zijn allemaal ook geen doetjes. 't Is echt een killer klasse.

Bendsneyder werd vandaag 17e.

15e werd Chantra, de '16 Asia Talent Cup kampioen.
16e was Remy Gardner, die eerder dit seizoen nog voor podium en winst reed.
18e was Jake Dixon, die in de BSB elk weekend voor podium ging.
19e werd Jonas Folger, die twee jaar terug nog een MotoGP-podium pakte.
20e werd Manzi, in zijn derde (en beste) Moto2-seizoen.
21e werd Aegerter, die in '14 nog won en drie keer op het podium stond.
22e werd Odendaal, de teamgenoot die op dezelfde fiets +/- 18 seconden moet toegeven op Bo.

Jammer dat er niks extra's uitkomt.
 
Tja, ik heb Bo hoog zitten. Wat al opgemerkt, wel 18 seconden voorsprong op zijn teammaatje terwijl die na de eerste ronde voor hem lag.
Maar vandaag na die verklooide eerste ronde heb ik hem verrot gescholden vanaf de bank :(
 
Tja, ik heb Bo hoog zitten. Wat al opgemerkt, wel 18 seconden voorsprong op zijn teammaatje terwijl die na de eerste ronde voor hem lag.
Maar vandaag na die verklooide eerste ronde heb ik hem verrot gescholden vanaf de bank :(
DD4B552A-B0AF-4874-AF97-DC6E28954C91.gif
 
Ten Kate zou wel gek zijn , volgens mij onderschat je het peil in de WSBK.8)7

Ik zal WSBK nooit op het niveau van MotoGP inschatten inderdaad. Bo wil ik ook niet meteen onderschatten ondanks dat het nu niet echt wil lukken in de Moto2, het niveau is daar ook zeer hoog, ik denk dat hij tot hetzelfde in staat moet zijn als Michael.
 
  • Leuk
Waarderingen: Qken
Ik zal WSBK nooit op het niveau van MotoGP inschatten inderdaad. Bo wil ik ook niet meteen onderschatten ondanks dat het nu niet echt wil lukken in de Moto2, het niveau is daar ook zeer hoog, ik denk dat hij tot hetzelfde in staat moet zijn als Michael.
ik deel je mening daarin niet. Bo zal niet in staat zijn tot wat VDM nu laat zien. Bo zal eerst iets aan zijn eerste ronde trauma moeten doen anders maakt hij er in het WSBK ook niks van. Michael is een Killer en Bo totaal niet..
 
Ik zal WSBK nooit op het niveau van MotoGP inschatten inderdaad. Bo wil ik ook niet meteen onderschatten ondanks dat het nu niet echt wil lukken in de Moto2, het niveau is daar ook zeer hoog, ik denk dat hij tot hetzelfde in staat moet zijn als Michael.
Dus jij denkt dat Bo in staat is om net als Michael 10 ronden in het wsbk kan rijden en de wedstrijd kan winnen met iemand als Jonatan Rea een seconde achter hem aanjagend ? lol
Echt Bo heeft gisteren weer eens laten zien wat zijn huidige niveau is en ik denk dat ze bij het team ook gewoon diep teleurgesteld zijn in hem .
Starten zoals Bo doet al het hele jaar lang en het alleen maar slechter wordt en niet beter heeft niets te maken met de enorme concurentie in de Moto2 maar ligt gewoon aan de manier van benadering van het geheel .
Jammer maar hij heeft dit jaar nogmaals laten zien dat het er gewoon niet in zit en dan is het misschien beter om eens te gaan kijken of de pijlen gewoon niet beter op een maatschappelijke carriere gericht kunnen worden .
 
Ik zal WSBK nooit op het niveau van MotoGP inschatten inderdaad. Bo wil ik ook niet meteen onderschatten ondanks dat het nu niet echt wil lukken in de Moto2, het niveau is daar ook zeer hoog, ik denk dat hij tot hetzelfde in staat moet zijn als Michael.
Je kunt dat wel denken en daar ben je natuurlijk vrij in , maar volgens mij onderschat je M. v.d. Mark.
 
Pfft... Beste stuurlui staan aan de wal hierzo. Wat een negatief gelul allemaal. Als je zo nodig met z'n allen iemand af wil schrijven check je feiten dan en zet die in perspectief!!
Bo is nog hartstikke jong, er is nog tijd zat, en hoeveel ervaring heeft hij nu helemaal op het aller hoogste niveau? 2 jaar Moto3, daar was zijn lichaamsbouw een nadeel, dus zo snel mogelijk door naar de Moto2. En dan maar op minder materiaal in een klasse waar de verschillen minimaal zijn, niet echt de beste optie maar de enige keus.
Dan begint het leren en echt knokken pas. Vervolgens zit hij op een machine waar er maar twee van rondrijden en waar niet meer tijd en geld ingestoken wordt. Kun je ook van leren maar niet echt motiverend als jonge jongen om nog het idee te hebben dat je er ooit wat mee gaat bereiken.

A Marquez rijd in een van de beste teams rond en heeft 2 seizoenen lang kleurloos rond gehobbeld, en toch werd zijn contract verlengd. En nu na 5 seizoenen begint ie eindelijk boven de rest uit te steken zoals hij aan zijn naam, en de contract verlenging verplicht is.
J Navarro hoeveel seizoenen heeft die niet rondgereden in de Moto2 (op Kalex sinds jaar en dag het beste pakket) zonder dat hij positief opviel, en begint die jongen het goed door te krijgen hoe er hard gereden kan worden zonder er af te vallen.
Gardner rijdt soms erg goed en vooral snel, maar die zit al langer op een Moto2 dan Bo, en zijn zijn resultaten nu echt zoveel beter dan Bo?... Hij valt er ook nog geregeld af, komt er soms onbegrijpelijk helemaal niet aan te pas, en podiums?
En zo kunnen we wel meer voorbeelden opnoemen van buitenlandse coureurs die wel tijd krijgen om te leren rijden op topniveau.

Bo doet het helemaal niet zo verkeerd voor de ervaring en zijn leeftijd, hij moet gewoon nog wat meer tijd krijgen. Hij rijdt tot nu toe op een motor die ook nog wat ontwikkeling verdient nog altijd voor zijn team maat die ook wat meer ervaring heeft op Moto2 machines.
En die onzin van je verontschuldigen voor je "wangedrag"??!! bij je team... Tuurlijk zijn die jongens teleurgesteld dat de prestatie tegen viel. Als monteur is het hard werken, altijd alert en scherp blijven, en je krijgt nergens iets van mee want je bent alleen maar met dat tering ding bezig. Maar excuses van een coureur? Ik heb er nog nooit op zitten wachten, als team lid snap je donders goed wat voor druk er op zo'n jochie staat. Laat hem een paar dagen diep na denken en snel weer op een of andere motor klimmen.
Want dat vergeten we hier ook ff voor het gemak, Spanjaarden en Italianen hebben wat dat betreft een stuk meer mogelijkheden. Kijk naar de heren van VR46 Bullega zat al samen met Rossi iedere dag op een R6 toen hij nog Moto3 reed. Ik geloof dat Bo voordat hij de overstap maakte naar de Moto2, 1x op een SS600 op Assen had gereden....
Bo heeft alleen een KTM supermoto om naast de races een beetje op te trainen, en daar is helemaal niets mis mee, echt een top actie van die gene die hem die motor geschonken heeft.
En af en toe rijden op een Supermoto is ook goed voor je, maar niet meer voor het niveau waar Bo zich bevind, om echt dingen te leren begrijpen van een SS600 racer. Hij zou toch echt wat vaker op een SS600 ergens op een circuit rondjes moeten gaan draaien. En daar heeft de familie bendsneyder en het team de financiele middelen niet voor, het is toch al knap hoever zij met hun allen gekomen zijn. Ik geniet er iedere race weer van dat er een Nederlands team en een Nederlands rijder op de grid staan op het allerhoogste niveau!!
maar misschien dat een van de negatievelingen hier een mooie oplossing kan bieden?.....
 
:^

AMEN!

Bo is de beste NTS rijder (en zelfs al laatste er bij gekomen toch??)

Daarnaast is NTS een top 5 team van de onderste 5.

Rare verwachtingen hebben sommige.
 
Laatst bewerkt:
Pfft... Beste stuurlui staan aan de wal hierzo. Wat een negatief gelul allemaal. Als je zo nodig met z'n allen iemand af wil schrijven check je feiten dan en zet die in perspectief!!
Bo is nog hartstikke jong, er is nog tijd zat, en hoeveel ervaring heeft hij nu helemaal op het aller hoogste niveau? 2 jaar Moto3, daar was zijn lichaamsbouw een nadeel, dus zo snel mogelijk door naar de Moto2. En dan maar op minder materiaal in een klasse waar de verschillen minimaal zijn, niet echt de beste optie maar de enige keus.
Dan begint het leren en echt knokken pas. Vervolgens zit hij op een machine waar er maar twee van rondrijden en waar niet meer tijd en geld ingestoken wordt. Kun je ook van leren maar niet echt motiverend als jonge jongen om nog het idee te hebben dat je er ooit wat mee gaat bereiken.

A Marquez rijd in een van de beste teams rond en heeft 2 seizoenen lang kleurloos rond gehobbeld, en toch werd zijn contract verlengd. En nu na 5 seizoenen begint ie eindelijk boven de rest uit te steken zoals hij aan zijn naam, en de contract verlenging verplicht is.
J Navarro hoeveel seizoenen heeft die niet rondgereden in de Moto2 (op Kalex sinds jaar en dag het beste pakket) zonder dat hij positief opviel, en begint die jongen het goed door te krijgen hoe er hard gereden kan worden zonder er af te vallen.
Gardner rijdt soms erg goed en vooral snel, maar die zit al langer op een Moto2 dan Bo, en zijn zijn resultaten nu echt zoveel beter dan Bo?... Hij valt er ook nog geregeld af, komt er soms onbegrijpelijk helemaal niet aan te pas, en podiums?
En zo kunnen we wel meer voorbeelden opnoemen van buitenlandse coureurs die wel tijd krijgen om te leren rijden op topniveau.

Bo doet het helemaal niet zo verkeerd voor de ervaring en zijn leeftijd, hij moet gewoon nog wat meer tijd krijgen. Hij rijdt tot nu toe op een motor die ook nog wat ontwikkeling verdient nog altijd voor zijn team maat die ook wat meer ervaring heeft op Moto2 machines.
En die onzin van je verontschuldigen voor je "wangedrag"??!! bij je team... Tuurlijk zijn die jongens teleurgesteld dat de prestatie tegen viel. Als monteur is het hard werken, altijd alert en scherp blijven, en je krijgt nergens iets van mee want je bent alleen maar met dat tering ding bezig. Maar excuses van een coureur? Ik heb er nog nooit op zitten wachten, als team lid snap je donders goed wat voor druk er op zo'n jochie staat. Laat hem een paar dagen diep na denken en snel weer op een of andere motor klimmen.
Want dat vergeten we hier ook ff voor het gemak, Spanjaarden en Italianen hebben wat dat betreft een stuk meer mogelijkheden. Kijk naar de heren van VR46 Bullega zat al samen met Rossi iedere dag op een R6 toen hij nog Moto3 reed. Ik geloof dat Bo voordat hij de overstap maakte naar de Moto2, 1x op een SS600 op Assen had gereden....
Bo heeft alleen een KTM supermoto om naast de races een beetje op te trainen, en daar is helemaal niets mis mee, echt een top actie van die gene die hem die motor geschonken heeft.
En af en toe rijden op een Supermoto is ook goed voor je, maar niet meer voor het niveau waar Bo zich bevind, om echt dingen te leren begrijpen van een SS600 racer. Hij zou toch echt wat vaker op een SS600 ergens op een circuit rondjes moeten gaan draaien. En daar heeft de familie bendsneyder en het team de financiele middelen niet voor, het is toch al knap hoever zij met hun allen gekomen zijn. Ik geniet er iedere race weer van dat er een Nederlands team en een Nederlands rijder op de grid staan op het allerhoogste niveau!!
maar misschien dat een van de negatievelingen hier een mooie oplossing kan bieden?.....

Goed verhaal. Heb t even doorgezet naar wegrace forum. Is de moeite waard om te delen!
 
Laatst bewerkt:
Bo heeft in de WSBK niks te zoeken. Zal ook geen team op zitten te wachten denk ik. WSS zou een optie kunnen zijn. Maar wat Bo de laatste tijd heeft gepresteerd , moet dat je cv zijn als je bij een ander team onderdak wil vinden. .....,...
 
maar misschien dat een van de negatievelingen hier een mooie oplossing kan bieden?.....
Als het overduidelijk al 3 seizoenen begint met een start die keer op keer niet om aan te zien is en hij keer op keer 10 a 15 plaatsen verliest in de eerste bocht waarbij ook nog eens komt dat hij al 2 jaar zegt dat ie aan zijn starts werkt en dat het in de praktijk daarmee alleen maar achteruit gaat ipv van vooruit dan moet hij zich gewoon eens eerlijk af gaan vragen wat te doen .
Je kunt wel gewoon volgend seizoen voor het 3e jaar gaan strubbelen (als het team daar dan ook mee akkoord zou gaan) maar er is in 3 jaar geen enkele vooruitgang te zien met Bo in een race kijkende naar zijn eerste 2 raceronden .

Als het nou een nationale raceklasse was dan zeg ik ok maar de concurentie in deze klasse is gewoon te groot .
Vergelijk het eens met een jongen als Fabio DI GIANNANTONIO die dezelfde weg gevolgd heeft als Bo en er met minder ervaring dan Bo duidelijk veel beter presteert .
Inderdaad ik denk ook dat Fabio DI GIANNANTONIO een betere motor heeft dan Bo maar hij slaagt er wel in om goede starts te maken en mee te doen om podium plaatsen iets waar Bo nog zeemijlen weg van is en iets wat naar mijn mening ook nooit zal gebeuren .

Ik kijk naar resultaten en prestaties van Bo en dan kun je niet zeggen dat ie het goed doet of zo naar naar het wsbk of wss zou kunnen want dat zou op het zelfde drama eindigen wat het nu is .
 
Op basis van racestarts op de NTS bepalen hoe goed Bo het zou doen in vergelijking met Michael van der Mark op een Ten Kate Yamaha... Ik weet dat ik wel eens uit de hoogte kan doen, maar sommige mensen denken echt de loterijnummers te kunnen voorspellen... Dat die starts z'n raceweekend bij voorbaat torpederen, dat is allang duidelijk. Waar dat aan ligt, daar heb ik nog niemand iets aantoonbaars of bewijsbaars over horen zeggen.
 
Op basis van racestarts op de NTS bepalen hoe goed Bo het zou doen in vergelijking met Michael van der Mark op een Ten Kate Yamaha... Ik weet dat ik wel eens uit de hoogte kan doen, maar sommige mensen denken echt de loterijnummers te kunnen voorspellen... Dat die starts z'n raceweekend bij voorbaat torpederen, dat is allang duidelijk. Waar dat aan ligt, daar heb ik nog niemand iets aantoonbaars of bewijsbaars over horen zeggen.

Niet zo moeilijk om te zeggen waarom de starts dramatisch zijn elke keer Bo heeft gewoon een probleem tussen zijn oren zitten en komt ook zonder zelfvertrouwen over tijdens een raceweekend
 
Warm up was Bo 20ste
Start was heel teleurstellend leek wel of die 3 pitter op 2 pitjes ging lopen.
Race was matig maar toch niet heel erg slecht.

Gezien zijn startpositie was het tja erg jammer.

Hij doet het wel veel beter dan zijn teamgenoot ondanks zijn late seizoensstart.

Wat nu he........
 
Terug
Bovenaan Onderaan