Een nieuwe crewchief kan geen wonderen verrichten de eerste race(s). Laten we de kwalificatie en vooral de race eerst eens afwachten voor we conclusies trekken.
Ben ik niet helemaal met je eens... Als er iemand komt die gewoon snapt en weet hoe je een rijwielgedeelte af moet stellen, en hierover goed kan communiceren met de coureur. Dan zou het wel eens heel snel de goede kant op kunnen gaan. Want dan voelt de coureur zich sneller begrepen en stijgt per direct zijn vertrouwen.
En Spaan is een goede technicus, maar dat is tegenwoordig niet meer nodig. Aan blokken wordt niet gesleuteld, dus daar moet je absoluut niet mee bezig houden. Geometrie, vering en bandenkeus dat zijn de grootste uitdagingen, zeker in de moto2. Data en een goede analist kunnen je helpen als je daar prettig mee samen werkt en het zelfde geld voor de vering en banden specialist.
De tijd heeft niet stil gestaan sinds de 2tacten maar de wereld is wel degelijk verandert, als je daar nog uitdaging in ziet en graag een coureur verder wil helpen komt het allemaal wel goed. Maar ik denk dat dat tot nu toe niet erg het geval is geweest.
En ergens begrijp ik Spaan wel een beetje, maar zijn instelling werkt in de moderne racerij niet meer. Het zijn tegenwoordig ook meer jochies dan mannen.
Maar voor iedereen geld je moet er vooral lol aan beleven, anders kun je beter gewoon in een fabriek gaan werken, daar zijn ook uitdagingen te vinden