Bo Bendsneyder deel 2

Het is allemaal zo makkelijk: Als Bo nu ineens uit t niets top 10 rijdt, zeiken we Hans Spaan af. En als het alsnog niet lukt, zeiken we Bo weer af. Ik heb soms ook moeite met positief blijven. Maar dat afzeiken, het is echt te makkelijk.
 
Zelfs al zou Hans Spaan echt vooral stoorzender geweest zijn, zie ik de RW/NTS/Bo/Corsi combinatie niet ineens tien plekken naar voren staan. Maar rust in de tent is wel prettig, dat zal iedereen die ooit heeft moeten samenwerken beamen.

:^
 
Het is allemaal zo makkelijk: Als Bo nu ineens uit t niets top 10 rijdt, zeiken we Hans Spaan af. En als het alsnog niet lukt, zeiken we Bo weer af. Ik heb soms ook moeite met positief blijven. Maar dat afzeiken, het is echt te makkelijk.

Daar heb je ook gelijk in. Het is ook de enige Nederlander in de GP en dat is natuurlijk uniek. Ik gun hem ook eerlijk waar het allerbeste.
Ik ben gewoon geen fan van hem. Ik vind hem lang niet het niveau van de meeste concurrenten hebben maar boven alles mist hij in mijn ogen iets, iets wat bijv Michael van der Mark wel heeft.
Mentale (veer)kracht en weerbaarheid, vechtlust, de instelling van een kampioen.

Als ik naar Michael kijk zie ik al die dingen terug, Bo mist er wat van.

Nogmaals, mijn persoonlijke mening. :)
 
Even uit niewsgierigheid, heeft Spaan (als technicus) eerder conflicten gehad met coureurs of teamleden? Wat was zijn reputatie in de paddock tot nu toe?
 
Even uit niewsgierigheid, heeft Spaan (als technicus) eerder conflicten gehad met coureurs of teamleden? Wat was zijn reputatie in de paddock tot nu toe?
Technisch uitstekend, als mens lastig om mee te werken, lijkt de korte samenvatting te zijn. Er zijn niet zo veel coureurs die er heel openbaar over gesproken hebben, maar dit is wel zo'n beetje het beeld dat ik heb gekregen door de jaren heen. Natuurlijk gaat een Deroue, puntloos in zijn enige GP-seizoen, niet heel vrolijk terugkijken op zijn tijd bij RW, dus dat vertekent een eventueel beeld specifiek over Spaan. Een klein team met een krap budget en tweede- of derderangs materiaal gaat zelden een vuist kunnen maken in het paddock, ongeacht crew chief. Als je crew chief een eikel is maar je fiets is top en je wint, dan is "een eikel" blijkbaar precies wat je nodig had, en als je crew chief heel lief is maar je staat laatste is het ook niet goed.

Ik vraag me af wat Spaan z'n rol was toen Luis Salom en Brad Binder voor RW reden, en hoe zij daarop terugkijken. Dat zijn de succesvolste coureurs die het team gehad heeft. Sinds Jarno Janssen de leiding overnam van Johan Stigefelt, heeft het team vooral (met alle respect) middelmatige coureurs aangetrokken die telkens zelf geld mee moesten nemen, of bij de gratie Gods aan de gashendel mochten zitten.

RW is het enige Nederlandse team, en ze gaan al een tijdje mee, dat dwingt een zeker respect af. Maar het is wel zo'n team dat op alle fronten tekort komt om vooraan mee te doen: 't is roeien met de riemen die je hebt. Dat geldt nu eenmaal voor de meeste teams in het paddock. (En als je goed roeien kunt, kun je op een regenachtige dag in Indianapolis best nog wel iets tofs doen.)
 
Even uit niewsgierigheid, heeft Spaan (als technicus) eerder conflicten gehad met coureurs of teamleden? Wat was zijn reputatie in de paddock tot nu toe?

Het is niet de eerste keer dat er geschoven is met Spaan. Ook vorige jaar zijn ze halverwege van crew chiefs gewisseld. Hij begon bij Roberts, maar wisselde naar Odendaal halverwege. Zal ook niet voor niks zijn geweest.
 
Arie Molenaar zal ook wel een boekje over Spaan open kunnen doen denk ik zo. Maar daar was hij toch vooral degene die de blokken van Aoki prepareerde, niet zozeer ' crew chief' ?
 
763
 
Gewone start, al zijn rondjes binnen een paar tienden qua rondetijd en aan het einde 9 seconden op zijn teamgenoot. Kan nou niet zeggen dat hij als een pannenkoek heeft gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan