Bo Bendsneyder deel 2

Crossbanen verdwijnen als sneeuw voor de zon...
En dat kan in rap tempo nog wel eens heel veel erger gaan worden. In onze naburige gemeente Woensdrecht heeft de gemeente laatst een Enduro toertocht verboden omwille van de stikstofproblematiek. En of dit nu een stok is om mee te slaan, feit is wel dat het een extra risico c.q. argument betekent voor het verder indammen van toch al (geluids)overlastgevende activiteiten.
 
Crossbanen verdwijnen als sneeuw voor de zon...
Helaas, evenals de banen die kunnen blijven, uren moeten inleveren.
Momenteel gaat de mais eraf, en is er altijd de maisplakcross, maar dit jaar zijn er amper vergunningen te krijgen.
Dit omdat het ingezaait moet worden en dit dan een week of 3, 4 later is.
En dat inzaaien is weer door de regering bepaald, om meer variatie te krijgen |(

En er zit weer een geweldige lichting aan crossers aan te komen, ook meiden :t
 
En dat kan in rap tempo nog wel eens heel veel erger gaan worden. In onze naburige gemeente Woensdrecht heeft de gemeente laatst een Enduro toertocht verboden omwille van de stikstofproblematiek. En of dit nu een stok is om mee te slaan, feit is wel dat het een extra risico c.q. argument betekent voor het verder indammen van toch al (geluids)overlastgevende activiteiten.

Tubbergen is zojuist afgelast las ik, is al de 3e dit jaar...
 
Maar de F1 op zandvoort moet maar gewoon doorgaan... Schiphol uitbreide etc.
Motorcross/ autocross wat van oudsher in de dorpen gehouden werd is straks allemaal verleden tijd, deels doordat er zeikerds naast gaan wonen en daarna gaan klagen en deels omdat de overheid niet wil dat je ongecontroleerd plezier kan hebben.

Qua talent is het net lekker aan het opkomen zoals Mozes al aangeeft, hebben we straks een super lichting en daarna weer 100 jaar niks.
 
Buiten de randstad heb/had je veel motorcrossbanen.

Motorcross wordt ook door veel meer mensen beoefend dan wegrace.

Veel boeren, bouwvakkers of zzp'ers, die wel wat centen hebben om op clubniveau te presteren.
Met wegrace ben je verplicht om op een duur circuit te gaan rijden

Daarom hebben we veel meer topcoureurs in de cross voortgebracht dan in de wegracerij.
Hoe meer mensen een sport beoefenen, hoe groter de kans is dat er 1 bovenuit steekt.
 
Maak er maar had van..
15 jaar geleden had hier zowat elke gemeente een crossbaan, nu zijn er nog 3 binnen een uur waarvan er 2 grotendeels niet gebruikt worden ivm omgevingseisen( lees :klagende kale kak die goedkoop een woning heeft gekocht in t oosten )

Wat betreft het deel dat je zegt dat er meer talent uit de cross is gekomen omdat er meer mensen aan deelnemen ben ik het niet mee eens, of het mag dan toeval zijn.. Die zzp er en boer die op de crosser stappen zijn niet de jongens die nog in de picture komen , hooguit de kids daarvan.
Ben het wel met je eens dat het betaalbaarder is dan wegracen en dat je zeker meer kan rijden.
 
Buiten de randstad heb/had je veel motorcrossbanen.

Motorcross wordt ook door veel meer mensen beoefend dan wegrace.

Veel boeren, bouwvakkers of zzp'ers, die wel wat centen hebben om op clubniveau te presteren.
Met wegrace ben je verplicht om op een duur circuit te gaan rijden

Daarom hebben we veel meer topcoureurs in de cross voortgebracht dan in de wegracerij.
Hoe meer mensen een sport beoefenen, hoe groter de kans is dat er 1 bovenuit steekt.

En daarom hebben ze in de mediterrane landen zoveel succes op wegracegebied. Daar kunnen ze eerder racen dan lopen. Worden gewoon met een speen in de mond op de minibike gezet en gaaaaan!
 
Maak er maar had van..
15 jaar geleden had hier zowat elke gemeente een crossbaan, nu zijn er nog 3 binnen een uur waarvan er 2 grotendeels niet gebruikt worden ivm omgevingseisen( lees :klagende kale kak die goedkoop een woning heeft gekocht in t oosten )

Wat betreft het deel dat je zegt dat er meer talent uit de cross is gekomen omdat er meer mensen aan deelnemen ben ik het niet mee eens, of het mag dan toeval zijn.. Die zzp er en boer die op de crosser stappen zijn niet de jongens die nog in de picture komen , hooguit de kids daarvan.
Ben het wel met je eens dat het betaalbaarder is dan wegracen en dat je zeker meer kan rijden.
Lekker slim om als zzper te gaan crossen , ook de boer en de bouwvakkers die rijden op een braak terrein en leren zo niet het circuit en wedstrijd gevoel...ik ken er nu nog zat die kunnen zo goed crossen zeggen ze , ik kan ver springen en op mn achterwiel rijden ....en als je dan verteld dat jij door heel Europa in diverse bij programma' s heb gereden tijdens grand prix dan vinden ze zichzelf nog geweldig , want nu hebben ze zgn dikke motoren die echt geweldig zijn ( bagger en on onderhouden ) , maar een 250 of 500 cc 2 takt kunnen ze nog geen 100 meter vol open houden in een zandbak 🙈😂💪
 
Wacht even, het grote verschil tussen wegrace en cross is toch wel de hobbyrijder.
Een beetje gemotiveerde wegracer kan deelnemen aan circuitdagen. (mja beetje appels en peren, maar toch)

98% van de cross is een hobby rijder, die deel neemt aan een clubwedstrijd.
Misschien dat 60% deelneemt bij de MON, en 40% bij de KNMV.
Daarvan is misschien 10% daadwerkelijk bezig met een carrière, 5% zal aardig meekomen, en 2% stoot door.

Ik vrees dat Bo het type is van onverwacht talent.
Voor de lol door Pa waarschijnlijk eens op een minibike gezet, en onverwacht goed doen. (neem dit met een korreltje zout :$ )
Ik heb het proberen na te zoeken, maar ik kan eerlijk gezegd niets vinden over de drive van Bo zelf.

Bij de kids in de cross zie je dat ook.
Over enthousiaste ouders, en de kids bikes en outfit gelijke de top.
Alles is goed en word geprezen, maar er zit gewoon geen progress in.
Je ziet deze kinderen zodra ze afstappen gelijk wat anders doen.
Dan is er nog het type ouder dat het nooit goed vind, waardoor de lol voor de kids snel over is.

En dan die 2%, die hebben er lol in, die doen vrijwel niets anders dan wat hun sport verlangt.
zitten ze niet op de bike, dan is het de sportschool.
En wat mij altijd het meest opvalt, de rust bij de ouders, niks geen pushen maar overleg.
De wil om heel het land en erbuiten te doorkruisen alleen voor trainingen.
Dat is veel duurder dan ik vermoed, hier word gedacht.

Ze houden zelf hun sociaal media kanaal up2date (gelet op de volwassen texten moet het haast wel onder toezicht zijn)
Ik volg Bo op facebook, maar zie nooit geen updates of wat hij aan het doen is of gaat doen.
Toch is het een goede weg om een support op te bouwen, het blijft nu een beetje een vreemdeling.
Hij zal nooit een gevolg krijgen zoals bv verstappen of zelfs herlings of coldenhoff.
Veel van verstappen fans zijn geen fan van F1, maar van verstappen zelf.

Ik heb een beetje het gevoel dat het er allemaal wel inzit bij Bo, maar de wil die een hele grote opoffering vraagt net ontbreekt.
Die zo broodnodige bite, die laatste push om net wat meer dan er eigenlijk inzit eruit te persen.
Maar dit kan zo omslaan, zodra alles weer wat beter en soepeler verloopt, maar dan moet het weer vast gehouden worden als het weer eens minder is.
En dat, dat is wat Herlings of verstappen zo groot maakt, die bite, nooit loslaten, voor herlings is het best simpel, 1 is winnen 2 is verliezen.
Voor verstappen is 3e worden zwaar verliezen als die ook 2e had kunnen worden. alles eruit persen wat er in die auto zit en meer.

Die Bite en drive zie je nu ook bij de nieuwe lichting crossers.
Ik zie lees of hoor dat niet bij Bo :$
De top is meer dan talent en een snel rijwiel, er is moed, volharding en 200% inzet nodig, altijd.
 
Lekker slim om als zzper te gaan crossen , ook de boer en de bouwvakkers die rijden op een braak terrein en leren zo niet het circuit en wedstrijd gevoel...ik ken er nu nog zat die kunnen zo goed crossen zeggen ze , ik kan ver springen en op mn achterwiel rijden ....en als je dan verteld dat jij door heel Europa in diverse bij programma' s heb gereden tijdens grand prix dan vinden ze zichzelf nog geweldig , want nu hebben ze zgn dikke motoren die echt geweldig zijn ( bagger en on onderhouden ) , maar een 250 of 500 cc 2 takt kunnen ze nog geen 100 meter vol open houden in een zandbak 🙈😂💪
Helemaal mee eens Gerrit !
Meesten die ik ken rijden gewoon een weiland op en neer of rijden 1 x per jaar een stoppel cross.. zit geen gevoel of talent in.
 
Lekker slim om als zzper te gaan crossen , ook de boer en de bouwvakkers die rijden op een braak terrein en leren zo niet het circuit en wedstrijd gevoel...ik ken er nu nog zat die kunnen zo goed crossen zeggen ze , ik kan ver springen en op mn achterwiel rijden ....en als je dan verteld dat jij door heel Europa in diverse bij programma' s heb gereden tijdens grand prix dan vinden ze zichzelf nog geweldig , want nu hebben ze zgn dikke motoren die echt geweldig zijn ( bagger en on onderhouden ) , maar een 250 of 500 cc 2 takt kunnen ze nog geen 100 meter vol open houden in een zandbak 🙈😂💪

Heet jij Wolsink van je achternaam?
 
Lekker slim om als zzper te gaan crossen , ook de boer en de bouwvakkers die rijden op een braak terrein en leren zo niet het circuit en wedstrijd gevoel...ik ken er nu nog zat die kunnen zo goed crossen zeggen ze , ik kan ver springen en op mn achterwiel rijden ....en als je dan verteld dat jij door heel Europa in diverse bij programma' s heb gereden tijdens grand prix dan vinden ze zichzelf nog geweldig , want nu hebben ze zgn dikke motoren die echt geweldig zijn ( bagger en on onderhouden ) , maar een 250 of 500 cc 2 takt kunnen ze nog geen 100 meter vol open houden in een zandbak 🙈😂💪

Ik snap je punt, maar dat soort noem ik ook geen crossers,
Ik ben opgegroeid in Brabant en daar heb/had je overal wel een lokale crossbaan.
Waar de eerder genoemde ZZP'er/ondernemer, boer of bouwvakker (of hun kinderen) zijn rondjes reed.

Wanneer er genoeg crossers zijn die op clubniveau rijden, is de kans dat er een talent opstaat groter, dan wanneer er maar een paar rijden.
Misschien is dat ook wel de reden dat er veel crossers, die de wereldtop hebben gehaald uit Brabant komen.

Net zoals er veel schaatsers zijn uit noord-oost Nederland die de wereldtop hebben bereikt.
Veel meer dan bv uit Zeeland of Limburg.

Uiteindelijk is het natuurlijk vooral een centenkwestie, zoals bij elke motorische sport.
Zonder geld ontstijg je ook bij motorcross het clubniveau niet....


Wat dat betreft is het extra knap dat Bo dit niveau heeft gehaald.
Geen grote zak geld vanuit huis of een grote sponsor oid.
Dan kom je alleen zo ver op puur talent.
 
Klopt.

Maar ik sta niet toe dat je hier constant de sfeer loopt te verpesten.

Ik zie geen positieve of negatieve dingen in Bo, sterker.... ik volg hem of dit topic niet eens.

Ik heb die hele geschiedenis over die ban nog eens terug gelezen maar vind het een rare gang van zaken. Moderator geeft zelf aan nooit ik dit topic te komen maar als hij er dan bij toeval eens wel komt wordt er een ban uitgedeeld. Echt heel raar. Zoals ik al eerder zei zie ik op mf wel ergere dingen dan wat betrokkene schreef, ook in dit topic. Dit is totale willekeur.
 
Ik heb die hele geschiedenis over die ban nog eens terug gelezen maar vind het een rare gang van zaken. Moderator geeft zelf aan nooit ik dit topic te komen maar als hij er dan bij toeval eens wel komt wordt er een ban uitgedeeld. Echt heel raar. Zoals ik al eerder zei zie ik op mf wel ergere dingen dan wat betrokkene schreef, ook in dit topic. Dit is totale willekeur.

Of er is een aantal melding gemaakt van betrokkene. Dan komt er echt wel eens modje bovendrijven in dit topic.
 
Wacht even, het grote verschil tussen wegrace en cross is toch wel de hobbyrijder.
Een beetje gemotiveerde wegracer kan deelnemen aan circuitdagen. (mja beetje appels en peren, maar toch)



Ik vrees dat Bo het type is van onverwacht talent.
Voor de lol door Pa waarschijnlijk eens op een minibike gezet, en onverwacht goed doen. (neem dit met een korreltje zout :$ )
Ik heb het proberen na te zoeken, maar ik kan eerlijk gezegd niets vinden over de drive van Bo zelf.



Die Bite en drive zie je nu ook bij de nieuwe lichting crossers.
Ik zie lees of hoor dat niet bij Bo :$
De top is meer dan talent en een snel rijwiel, er is moed, volharding en 200% inzet nodig, altijd.
Helemaal mee eens!
Ik denk dat dit ook de mening was van Hans Spaan, hij had deze drive namelijk wel, en waarschijnlijk nog steeds....
 
Ik heb die hele geschiedenis over die ban nog eens terug gelezen maar vind het een rare gang van zaken. Moderator geeft zelf aan nooit ik dit topic te komen maar als hij er dan bij toeval eens wel komt wordt er een ban uitgedeeld. Echt heel raar. Zoals ik al eerder zei zie ik op mf wel ergere dingen dan wat betrokkene schreef, ook in dit topic. Dit is totale willekeur.
Helemaal mee eens....misschien ongesteld 😜😂
 
😂😂.....nee ben bang voor de tandarts 🙈

🤣🤣🤣, is natuurlijk off-topic maar ben wel benieuwd wat je gereden hebt vroeger! Heb diep respect voor de echte ouderwetse crossers. Als je over volharding en doorzettingsvermogen spreekt, dan heb je het over deze club echte kearls!
Ik was dus 1 van die clubcrossers die niet gehinderd werd door enige vorm van talent voor crossen...

Excuus voor de off-topic!!
 
Ik heb die hele geschiedenis over die ban nog eens terug gelezen maar vind het een rare gang van zaken. Moderator geeft zelf aan nooit ik dit topic te komen maar als hij er dan bij toeval eens wel komt wordt er een ban uitgedeeld. Echt heel raar. Zoals ik al eerder zei zie ik op mf wel ergere dingen dan wat betrokkene schreef, ook in dit topic. Dit is totale willekeur.


Eigenlijk best kut voor een moderator.
Er worden topicreports ingestuurd door gebruikers van 1 bepaald topic over het postgedrag van 1 bepaalde gebruiker.
Natuurlijk ga je dan niet blind die gebruiker bannen.
Je gaat je eerst eens inlezen en dan blijkt dat men ook in het topic problemen heeft met de manier van posten.
Er word tenslotte wel wat van je verwacht als moderator, als mensen reports insturen maar er word niets mee gedaan dan ben je ook een waardeloze moderator tenslotte.
Maar zo erg leek het me allemaal niet, gewoon iemand die iets te vaak dezelfde mening blijft herhalen.
Als moderator vraag je dan eerst s of het postgedrag wat aangepast kan worden.
Vervolgens vind de helft dat een prima reactie terwijl een andere helft de discussie aan wil gaan, helaas nogal eens met argumenten die helemaal niet aan de orde zijn. Maar goed, als moderator moet je daar wat begrip voor hebben en je reageert daar dus netjes op en geeft uitleg.
Uiteraard zijn er daarna nog gebruikers die eea niet snappen en uiteindelijk doorloop je dat cirkeltje vijf keer. Uiteindelijk vraag je je af waarom je dat zo doet, kost je energie en frustraties, je was er tenslotte omdat gebruikers erom vroegen !
Na vijf keer op ene vriendelijke manier iets gevraagd te hebben blijkt het effect 0 te zijn.
Uiteindelijk blijft er niets anders over, je hebt het vijf keer gevraagd, de gebruiker past zijn postgedrag niet aan en er blijft over geklaagd te worden.
Dan moet je toch wat en helaas blijft er dan niets anders over dan een week ban.

En dan komen er plots gebruikers die je eerst helemaal niet gehoord/gelezen hebt dat ze het niet met de ban eens zijn.

Tja, je kan het nooit voor iedereen goed doen, dat wist ik al een tijdje. Maar het word hier wel heel bond gemaakt.
Hier word het nu zelfs gesteld dat het willekeur is, alsof ik erop zit te wachten om zoveel tijd te steken in andersmans problemen ???

Ik heb de neiging te denken: Flikker maar op met je topic, zoek het zelf maar uit.
Maar is dat wat je van een moderator wil verwachten, is dat een goede moderator ?

Wel iets doen: word negatief ontvangen door 50%.
Niets doen: Er word meerdere malen gevraagd juist wel iets te doen.

Goed, dan doe ik wel mee met dit topic verder off-topic om zeep te helpen. Dat lijkt waar men op uit is hier, door iedere keer weer opnieuw te beginnen.
Maar dat is weer niet eerlijk tegenover degene die wel over Bo willen praten, dat is tenslotte waarvoor ze in dit topic lezen en posten, Bo.

Zeg t maar jongens.... hoe had ik dit zo kunnen aanpakken dat iedereen tevreden gesteld zou zijn ??

Wel graag 1 mening vormen met z'n allen he !! Als er meerdere verschillende meningen zijn kan ik er tenslotte nog niets mee.




Of er is een aantal melding gemaakt van betrokkene. Dan komt er echt wel eens modje bovendrijven in dit topic.

:^ Anders was ik nooit in dit topic terecht gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan