Bo Bendsneyder deel 2

Opnieuw een heel teleurstellend weekend.
Het is echt te hopen voor Bo en zijn team dat ze een grote stap kunnen maken om aanspraak te kunnen maken op acceptabele punten en dan niet met moeite en wat geluk een enkele.
Lukt het niet next year Bo ga richting het WKSS met misschien wel Ten Kate,wel heel erg vooruitlopend helaas.

Wilco Zeelenberg had het in zijn tijd prima naar zijn zin op een 600;) (en de fans ook)
Oja, van de Goorbergh ook al waren deze gasten toen wel behoorlijk wat ouder.
 
NTS RW Racing GP sluit moeilijk seizoen af

Het resultaat van Bo Bendsneyder en Tommy Marcon in de Grand Prix van Valencia was niet waarmee NTS RW Racing GP het seizoen had willen afsluiten. De Nederlander finishte als 24ste, de Italiaan eindigde op de 27ste plek. De ingekorte Moto2-race leverde echter wel veel waardevolle informatie op waarmee NTS en het team verder kunnen in de voorbereiding op het seizoen 2020, dat woensdag begint met een test in Jerez.
Op basis van de trainingen en de kwalificatie mochten Bendsneyder en het team hopen op punten. Dat zat er echter niet in. De start van Bendsneyder was niet slecht, maar ook zeker niet goed genoeg om richting de top 15 op te stomen. Pas in de slotfase kon de Rotterdammer Ekky Pratama voorbij en pas toen reed hij zijn snelste rondetijden.
Tommy Marcon bereikte voor het eerst de finish van de Grand Prix. Ook hij had een redelijke start, maar de Italiaan verloor in de tweede ronde posities toen hij te wijd ging. Dat verlies kon hij gaandeweg de race wel weer goedmaken, zodat hij uiteindelijk als 27ste over de streep kwam.
De Moto2-race werd ingekort tot zestien ronden en begon een half uurtje later dan gepland als gevolg van een oliespoor en een massale crash in de Moto3. In de Moto2 gebeurden maar twee valpartijen.
“Ook in deze wedstrijd is er niet uitgekomen wat we hadden gehoopt”, stelde NTS RW Racing GP-teammanager Jarno Janssen. “We hebben een bewogen jaar achter de rug. Op basis van de voortekenen hadden we meer verwacht. We hebben niet de stap kunnen maken die nodig was. Daar zijn verschillende oorzaken voor. Eén van de factoren die een rol hebben gespeeld is dat Bo Bendsneyder er grotendeels alleen voor stond. Door de blessure die Steven Odendaal voor de start van het seizoen had opgelopen, miste hij het begin van het seizoen en die achterstand kon hij niet inlopen. We hebben geluk gehad met Jesko Raffin, die veel werk heeft verricht, maar na drie wedstrijden was dat weer afgelopen en moesten we feitelijk weer opnieuw beginnen. De introductie van een nieuwe, bredere achterband in Jerez heeft ook niet in ons voordeel gewerkt. De ontwikkeling loopt dan een deuk op en ook Bendsneyder komt dan niet verder. Dat is een heel spijtige samenloop van omstandigheden in pas het tweede jaar van deze machine. We hebben echter wel heel veel geleerd en met die informatie wordt in Japan hard gewerkt om volgend seizoen met een verbeterde machine aan de start te komen.”
Voor NTS RW Racing GP begint al deze week het nieuwe seizoen met een tweedaagse test in Jerez. Daar komen Bo Bendsneyder en Jesko Raffin in actie – als het weer het toelaat tenminste – met nieuwe chassis voor 2020.
Bo Bendsneyder (24 op +25.732): “Het probleem in de race was dat ik niet de lijnen en rondetijden kon rijden die ik in de trainingen kon rijden. Ik kon in een groep niet hetzelfde doen als ik kan doen als ik alleen rijd. Pas toen ik vrij baan voor me had, kon ik weer rijden zoals je deze motor moet rijden. Na een goede eerste helft van het seizoen zijn we een beetje stil blijven staan, waar anderen wel een stap hebben kunnen maken. We zijn nu echt wel op de goede weg en hebben dat ook kunnen laten zien, alleen nog niet vaak genoeg.”
Tommaso Marcon (28 op +32.617): “Het is niet slecht, maar ook niet goed. Ik ging wijd toen ik wilde aanvallen. Noem het gebrek aan ervaring op dit niveau en met de motor. Zonder die fouten had ik wel wat dichter achter Bo kunnen eindigen en dat was mijn doel. Maar voor het eerst een hele Grand Prix uitrijden was een geweldige ervaring, waarvoor ik NTS RW Racing GP heel hartelijk wil bedanken. Ik hoop dat ik het team nog vaker van dienst kan zijn, want ik heb ervan genoten.”

 
Zaterdag verbaasd staan/zitten kijken van de tijden en ook de aanvallende rijstijl van BO. ZOndag gewoon niet in beeld geweest en weer achteruit gefietst.

Volgend jaar zal er echt nog een stapje bij moeten !!
 
Een stapje bij voor Bo?
Of voor NTS?
Of voor RW Racing?
Of voor iedereen?

Want nu is het alleen veldvulling, voor alle betrokkenen
 
Kijk je wel eens ?

Rijden er een stuk of 4 als veldvulling : Cardelus en dergelijke jongens die gewoon ver van de pace af zitten ongeacht het materiaal, weer etc.

Verder zit Bo regelmatig tussen of net achter de wisselvallige jongens ; Bulega, Lowes , Balda , Gardner etc. Dat zijn allemaal jongens op Kalexen.
Bo zn team maten stellen telkens niets voor , waarbij ik blij ben dat Raffin er volgend jaar bij zit want die is nog het snelst.

Het stapje erbij zal voor een ieder zijn, Bo is op de goede weg, NTS moet vernieuwen, RW racing hebben ze al iets goeds gedaan om met Spaan te kappen en dus voor hun coureur te kiezen.
 
Kijk je wel eens ?

Rijden er een stuk of 4 als veldvulling : Cardelus en dergelijke jongens die gewoon ver van de pace af zitten ongeacht het materiaal, weer etc.

Verder zit Bo regelmatig tussen of net achter de wisselvallige jongens ; Bulega, Lowes , Balda , Gardner etc. Dat zijn allemaal jongens op Kalexen.
Bo zn team maten stellen telkens niets voor , waarbij ik blij ben dat Raffin er volgend jaar bij zit want die is nog het snelst.

Het stapje erbij zal voor een ieder zijn, Bo is op de goede weg, NTS moet vernieuwen, RW racing hebben ze al iets goeds gedaan om met Spaan te kappen en dus voor hun coureur te kiezen.
Nee, ik kijk nooit.
Vind motoren maar suf, en motorrace helemaal ;)

Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met "rijden er een stuk of 4 als veldvulling"

Ik denk dus dat ze allemaal een stapje moeten bijzetten....
Bo zal oa nog moeten werken aan zijn starts, hoewel het de laatste tijd beter lijkt te gaan.
RW Racing zal sowieso financieel een stapje moeten bijzetten.
NTS zal een motor op het circuit moeten zetten die beter kan concurreren met de rest
 
Nee, ik kijk nooit.
Vind motoren maar suf, en motorrace helemaal ;)

Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met "rijden er een stuk of 4 als veldvulling"

Ik denk dus dat ze allemaal een stapje moeten bijzetten....
Bo zal oa nog moeten werken aan zijn starts, hoewel het de laatste tijd beter lijkt te gaan.
RW Racing zal sowieso financieel een stapje moeten bijzetten.
NTS zal een motor op het circuit moeten zetten die beter kan concurreren met de rest


Leuk dat je dan wel in dit topic reageert :)

Wat betreft veldvulling ; jij gaf aan dat Bo/ NTS/RW nu rijd als veldvulling, ik gaf aan dat er een stuk of 4 zijn voor veldvulling ( en daar hoort BO dus niet bij )

Waarom moet RW financieel een stapje bij zetten ? Wat is er te koop voor meer geld ??
NTS moet een stap maken lijkt mij
 
Leuk dat je dan wel in dit topic reageert :)

Wat betreft veldvulling ; jij gaf aan dat Bo/ NTS/RW nu rijd als veldvulling, ik gaf aan dat er een stuk of 4 zijn voor veldvulling ( en daar hoort BO dus niet bij )

Waarom moet RW financieel een stapje bij zetten ? Wat is er te koop voor meer geld ??
NTS moet een stap maken lijkt mij
Betere ingenieurs misschien:?
 
Zal dat de oplossing zijn ?
Volgens mij is het gewoon een "minder" product dan bijv kalex of speed up en zelfs ktm.
Waarvan die laatste gewoon een stap hebben gemaakt gedurende het seizoen
 
Zal dat de oplossing zijn ?
Volgens mij is het gewoon een "minder" product dan bijv kalex of speed up en zelfs ktm.
Waarvan die laatste gewoon een stap hebben gemaakt gedurende het seizoen
Oplossing niet, de betere ingenieurs zitten bij de teams die voor podia strijden. Het helpt wel om een bepaalde stap te zetten.
Eigenlijk zouden er minstens 2 teams met NTS moeten rijden, waarbij de rijders weinig niveau verschil hebben onderling.
Het zou kunnen dat Bo informatie naar de ingenieurs van NTS doorgeeft met wat er moet veranderen maar is die informatie juist?
Er is geen referentie materiaal.
 
Zal dat de oplossing zijn ?
Volgens mij is het gewoon een "minder" product dan bijv kalex of speed up en zelfs ktm.
Waarvan die laatste gewoon een stap hebben gemaakt gedurende het seizoen
Met meer geld, trek je beter en meer personeel aan, kun je meer investeren in zaken rondom het chassis en met genoeg financiële armslag kun je overstappen naar een ander chassis....
 
Vergeet niet dat NTS zo'n beetje de hele boel betaald…. Ander chassis is dus geen optie. Zonder NTS geen RW Racing, Kalex frame van Alex Pons was frame van Sito Pons en dus geen eigendom van RW.
 
Terug
Bovenaan Onderaan