Bo Bendsneyder deel 2

Ze rijden allemaal op dezelfde banden. Hoeveel eerlijker wil je het hebben? Ook al waren de banden van hout, dan wint nog steeds de beste coureur. Dan hebben ze ook nog allemaal hetzelfde motorblok, en de meesten rijden met hetzelfde rijwielgedeelte. De oneerlijkheid van bijvoorbeeld de 250 cc van vroeger is helemaal verdwenen.
Ja, allemaal zwart en rond.

Volgens mij is het zo dat het team bij voorbaat keuzes moet maken en aan moet geven welke banden ze op welk circuit willen gaan gebruiken.

Het is dus zo dat iedereen "dezelfde"keuzes heeft maar uiteindelijk niet allemaal met dezelfde selectie aan een weekend beginnen.

Bo mag wel ophouden zich te verschuilen achter woorden als teleurstelling, geen gevoel en op naar de volgende race.
Er viel mij trouwens tijdens de moto2 race nog een bepaald commentaar op waarbij de commentator een rijder aardig liep weg te cijferen alsof deze er niet thuis zou horen.. dat was een rijder waar Bo vaak bij in de buurt zit.
 
Ja, allemaal zwart en rond.

Volgens mij is het zo dat het team bij voorbaat keuzes moet maken en aan moet geven welke banden ze op welk circuit willen gaan gebruiken.

Het is dus zo dat iedereen "dezelfde"keuzes heeft maar uiteindelijk niet allemaal met dezelfde selectie aan een weekend beginnen.

Bo mag wel ophouden zich te verschuilen achter woorden als teleurstelling, geen gevoel en op naar de volgende race.
Er viel mij trouwens tijdens de moto2 race nog een bepaald commentaar op waarbij de commentator een rijder aardig liep weg te cijferen alsof deze er niet thuis zou horen.. dat was een rijder waar Bo vaak bij in de buurt zit.
"Volgens jou" is helemaal mis in dit geval
 
Bo mag wel ophouden zich te verschuilen achter woorden als teleurstelling, geen gevoel en op naar de volgende race.
Er viel mij trouwens tijdens de moto2 race nog een bepaald commentaar op waarbij de commentator een rijder aardig liep weg te cijferen alsof deze er niet thuis zou horen.. dat was een rijder waar Bo vaak bij in de buurt zit.
Ik zie je punt. Maar is het verschil misschien dat Bo dit jaar 2 keer op front row heeft gekwalificeerd, 2x top 6 heeft gefinished, en dat de rijder waar de commentator het over had alleen maar in de achterhoede heeft gereden?
 
Ik ben oprecht benieuwd hoe jij het telkens zou verwoorden na een teleurstellende race.
Gewoon bek houden en gas geven.
Niet elke keer dat negatieve en de schuld buiten mezelf zoeken en afsluiten met een zogenaamd vrolijk riedeltje

Heb al vaker gezegd dat "we" blij mogen zijn met Bo maar dat hij absoluut niet tot de wereld top behoort, hij lijkt zich slecht aan te passen en haalt er niet constant de max uit.
Mensen gaan nu wel telkens met Balda vergelijken maar die man is gewoon compleet de weg kwijt.

Ik zie je punt. Maar is het verschil misschien dat Bo dit jaar 2 keer op front row heeft gekwalificeerd, 2x top 6 heeft gefinished, en dat de rijder waar de commentator het over had alleen maar in de achterhoede heeft gereden?
Helaas laat mijn geheugen mij dusver in de steek dat ik niet meer weet over welke rijder dit ging, ik zal dus de race terug gaan kijken om dit uit te vinden.
Het was voor mij een opvallend dingetje maar heb het helaas niet kunnen onthouden.
 
Ik zie je punt. Maar is het verschil misschien dat Bo dit jaar 2 keer op front row heeft gekwalificeerd, 2x top 6 heeft gefinished, en dat de rijder waar de commentator het over had alleen maar in de achterhoede heeft gereden?
Ik zie beide punten, na een goede start van het seizoen (zie bovenstaand) is er een scherpe daling in resultaten na Assen. Zoals Yonny Hernandez al aangeeft zal dit waarschijnlijk in het vershil van de banden zitten... Ik had uiteraard ook liever gezien dat de trend van het eerste deel van het seizoen zich doorzette... en ben teleurgesteld in hoe het nu gaat... Wel vraag ik me af waarom Bo zo gevoelig is voor veranderingen/vertrouwen als je zo'n groot verschil in resultaten laat zien in 1 seizoen.....

1632231303675.png
1632231218166.png
1632231303675.png


1632231218166.png
 
Gewoon bek houden en gas geven.
Niet elke keer dat negatieve en de schuld buiten mezelf zoeken en afsluiten met een zogenaamd vrolijk riedeltje
Elk team brengt toch telkens een press release uit, en daar moet toch echt iets in staan... En anders komt een journalist wel vragen: "Hoe was je race?" en wordt er ook een antwoord verwacht. "Bek houden en gas geven" is, ben ik bang, toch echt iets te simpel geredeneerd. Ben met je eens dat je daar de waarheid wil lezen en dat een hangende plaat niet lekker leest, maar ik krijg vooral het gevoel (ik wel :+) dat dat nu eenmaal is hoe het is.

Voor een coureur is "ik kreeg geen gevoel" het maximum van de schuld bij jezelf zoeken; niemand die hardop gaat zeggen "ik kan dit gewoon niet". Er zijn volgens elke coureur dan wel omstandigheden waarbij het wél had gekund.
 
Gewoon bek houden en gas geven.
Niet elke keer dat negatieve en de schuld buiten mezelf zoeken en afsluiten met een zogenaamd vrolijk riedeltje
Maar je begrijpt toch dat er van je verwacht wordt dat je een reactie geeft na de race?
Hij kan moeilijk telkens zeggen : geen commentaar.
Ik ben bang dat als het team een verslag van de wedstrijd op hun site wil zetten Bo toch echt met een verhaaltje moet komen. Als hij zijn bek houdt zoals jij aangeeft dan zijn ze snel met hem klaar.
Dat doet me opeens denken aan vorig jaar. Toen deed hij precies dat, en kwam er een heel verhaal van Evert achteraan.
Nou dat ging lekker!
 
Elk team brengt toch telkens een press release uit, en daar moet toch echt iets in staan... En anders komt een journalist wel vragen: "Hoe was je race?" en wordt er ook een antwoord verwacht. "Bek houden en gas geven" is, ben ik bang, toch echt iets te simpel geredeneerd. Ben met je eens dat je daar de waarheid wil lezen en dat een hangende plaat niet lekker leest, maar ik krijg vooral het gevoel (ik wel :+) dat dat nu eenmaal is hoe het is.

Voor een coureur is "ik kreeg geen gevoel" het maximum van de schuld bij jezelf zoeken; niemand die hardop gaat zeggen "ik kan dit gewoon niet". Er zijn volgens elke coureur dan wel omstandigheden waarbij het wél had gekund.
Helemaal met jou eens.
Het bek houden en gasgeven is bedoeld voor Bo, niet als reactie.
Vorig jaar konden ze ook prima zwijgen toen het voor geen meter liep.
 
Dunlop kiest gewoon welk rubber naar welk circuit wordt verscheept en dat is hetzelfde voor alle rijders.
Dus wat ik vertelde geldt alleen voor de gp ?
Maar je begrijpt toch dat er van je verwacht wordt dat je een reactie geeft na de race?
Hij kan moeilijk telkens zeggen : geen commentaar.
Ik ben bang dat als het team een verslag van de wedstrijd op hun site wil zetten Bo toch echt met een verhaaltje moet komen. Als hij zijn bek houdt zoals jij aangeeft dan zijn ze snel met hem klaar.
Dat doet me opeens denken aan vorig jaar. Toen deed hij precies dat, en kwam er een heel verhaal van Evert achteraan.
Nou dat ging lekker!
Ik was te kort door de bocht.. ik doelde er op dat hij niet naar excuses moet zoeken en gas moet geven.. een top cooureur onderscheid zich daar van. de rest

Kijk bijv. even naar het Acosta verhaal, had een "tegenvallend"weekend volgens sommigen.. verhaal blijkt heel anders !!
 
Omdat ik dat ooit eens begrepen heb van iemand uit dat wereldje, ik ga het dus ook zeker navragen wanneer ik de kans heb.
 
Elk team brengt toch telkens een press release uit, en daar moet toch echt iets in staan... En anders komt een journalist wel vragen: "Hoe was je race?" en wordt er ook een antwoord verwacht. "Bek houden en gas geven" is, ben ik bang, toch echt iets te simpel geredeneerd. Ben met je eens dat je daar de waarheid wil lezen en dat een hangende plaat niet lekker leest, maar ik krijg vooral het gevoel (ik wel :+) dat dat nu eenmaal is hoe het is.

Voor een coureur is "ik kreeg geen gevoel" het maximum van de schuld bij jezelf zoeken; niemand die hardop gaat zeggen "ik kan dit gewoon niet". Er zijn volgens elke coureur dan wel omstandigheden waarbij het wél had gekund.
Ik las deze gisteren en na je reactie moest ik hier aan denken;
 
Omdat ik dat ooit eens begrepen heb van iemand uit dat wereldje, ik ga het dus ook zeker navragen wanneer ik de kans heb.
Nee teams hebben hier geen keuze in. Dunlop neemt altijd 2 compounds voor en achter mee. Alleen je ziet vaak dat de harde compound uberhaupt geen optie is en de zachte compound makkelijk een hele race afstand meegaat. Afgelopen weekend zie je ook weer genoeg rijders pas in de laatste ronden de snelste sectortijden noteren. Dus dan kun je wel concluderen dat de banden veel te hard zijn.


Dit is ook wel een interessant stukje. '' Marc VDS rider Sam Lowes believes that tyres play a huge part – the trickiness of the current front tyre allows some riders to make the difference in the opening laps.''

Bo moet er gewoon het beste van maken, maar zijn rijstijl met veel bochtensnelheid is wel meer gebaat bij veel grip.
 
Nee teams hebben hier geen keuze in. Dunlop neemt altijd 2 compounds voor en achter mee. Alleen je ziet vaak dat de harde compound uberhaupt geen optie is en de zachte compound makkelijk een hele race afstand meegaat. Afgelopen weekend zie je ook weer genoeg rijders pas in de laatste ronden de snelste sectortijden noteren. Dus dan kun je wel concluderen dat de banden veel te hard zijn.


Dit is ook wel een interessant stukje. '' Marc VDS rider Sam Lowes believes that tyres play a huge part – the trickiness of the current front tyre allows some riders to make the difference in the opening laps.''

Bo moet er gewoon het beste van maken, maar zijn rijstijl met veel bochtensnelheid is wel meer gebaat bij veel grip.
Goed stuk van Mat Oxley!
 
De moto 2 is een raceklasse. Ik stel voor dat we degene die als eerste over de finish komt de winnaar noemen. De tweede noemen we de tweede en de derde noemen we de derde. Die drie mogen het podium betreden. Verder niet te veel zeuren dat de linkerkant van de voorband te hard of te zacht is, iedereen rijdt ermee. Of dat iemand zo'n hoge bochtensnelheid heeft, dat hij bijna als laatste finisht. Ergere onzin bestaat bijna niet.
 
ik hoop voor Bo dat hij zijn zaakjes weer op de rit krijgt. maar ik heb er een hard hoofd in. Dit was dus al waar ik een beetje bang voor was.
Er is zelfs geen sprake meer van Jo Jo Bo op dit moment..
 
Terug
Bovenaan Onderaan