Bo Bendsneyder deel 2

1633353874038.gif
 
Dat merk je op een straatmotor al heel duidelijk, bij een racer is het cruciaal.
En wederom voor iedereen gelijk.

Als Bo het zo goed doet op oude banden dan moeten ze die er maar onder zetten ?!
Race pace was in de laatste rondes goed, of beter dan vele anderen maar die anderen waren in het begin veel sneller..

Tijd zit er weer aan te komen dat men blij is met een puntje
 
En wederom voor iedereen gelijk.

Als Bo het zo goed doet op oude banden dan moeten ze die er maar onder zetten ?!
Race pace was in de laatste rondes goed, of beter dan vele anderen maar die anderen waren in het begin veel sneller..

Tijd zit er weer aan te komen dat men blij is met een puntje
Ik ben al jaren blij met een uitgereden race ,......en puntjes zijn altijd welkom , en 2022 gaat hij ons allen verrassen (hoop ik) .
 
Ik weet niet wat ze mogen veranderen aan een Moto2 fiets, maar misschien moeten ze bij Bo eens gaan experimenteren met de plek waar ze die brandstof stoppen in het frame.
Zal wel weer niet mogen vanwege de huidige ontwikkeling stop.
 
Was denk ik bericht uit 2019.... ze gaan niet naar Argentinie dit jaar.
Covid en pitcomplex is begin dit jaar afgebrand...
O ja, ze gingen voor 1 race de oceaan over.... Decadente hobby hoor.

Ik bedoelde dit artikel, daarin worden de huidige banden besproken. Interessant stuk.
 
Ik bedoelde dit artikel, daarin worden de huidige banden besproken. Interessant stuk.
Heel interessant stuk om te lezen. Je herkent heel veel uitspraken van Bo hierin.
Voor je uit de lucht gegrepen uitspraken over Bo doet zou je dit stuk eens moeten lezen om te begrijpen waarom het niet altijd lukt.
 
Heel interessant stuk om te lezen. Je herkent heel veel uitspraken van Bo hierin.
Voor je uit de lucht gegrepen uitspraken over Bo doet zou je dit stuk eens moeten lezen om te begrijpen waarom het niet altijd lukt.
Tuurlijk praat hij geen onzin inderdaad.
Maar als je het zo bekijkt is de rest dus veel beter dan hem ?

Sturen om de problemen heen want aan de motor zelf kan het nu niet meer liggen.
Die NTS was/is natuurlijk een ding van niks.
Hoop dat het nog gaat lukken voor hem een Nederlander voorin is altijd goed 👍
 
Heel interessant stuk om te lezen. Je herkent heel veel uitspraken van Bo hierin.
Voor je uit de lucht gegrepen uitspraken over Bo doet zou je dit stuk eens moeten lezen om te begrijpen waarom het niet altijd lukt

Zeker in interessant stuk, helaas is de realiteit dat het bij Bo heel vaak niet lukt.

Als je het commentaar leest van Lowes, krijg ik des te meer respect voor Raul Fernandez die als rookie gewoon iedereen op een hoop rijdt.
Afsluitende opmerking in het stuk is veelzeggend m.i.:
This is the irony of Moto2 – when the technology is so close the tiny differences are amplified by talented riders and engineers, so the differences in race times are related to better personnel rather than better material.
 
De moto 2 is een raceklasse. Ik stel voor dat we degene die als eerste over de finish komt de winnaar noemen. De tweede noemen we de tweede en de derde noemen we de derde. Die drie mogen het podium betreden. Verder niet te veel zeuren dat de linkerkant van de voorband te hard of te zacht is, iedereen rijdt ermee. Of dat iemand zo'n hoge bochtensnelheid heeft, dat hij bijna als laatste finisht. Ergere onzin bestaat bijna niet.
Animated GIF
 
Hou ik wel van out-of-the box denken, frisse ideeën, gewoon degene die als eerste finisht als winnaar uitroepen:} en de beste drie op een podium zetten. Ik zou daar aan toe willen voegen dat er punten gegeven moete worden. Degene die als eerste finisht krijgt de meeste punten de 2e wat minder enz. En dan degene die aan het eind van alle races de meeste punten heeft, noemen we kampioen.
 
Hou ik wel van out-of-the box denken, frisse ideeën, gewoon degene die als eerste finisht als winnaar uitroepen:} en de beste drie op een podium zetten. Ik zou daar aan toe willen voegen dat er punten gegeven moete worden. Degene die als eerste finisht krijgt de meeste punten de 2e wat minder enz. En dan degene die aan het eind van alle races de meeste punten heeft, noemen we kampioen.
Maar zo is het nu toch ook al , wordt gek van al die veranderingen iedere keer .
 
O ja, ze gingen voor 1 race de oceaan over.... Decadente hobby hoor.

Ik bedoelde dit artikel, daarin worden de huidige banden besproken. Interessant stuk.
Is voor subscribers.
Kan je het hier plaatsen?
Ik ben wel nieuwsgierig.
 
Ik ben al jaren blij met een uitgereden race ,......en puntjes zijn altijd welkom , en 2022 gaat hij ons allen verrassen (hoop ik) .
Kinderhand is gauw gevuld :P
Tuurlijk praat hij geen onzin inderdaad.
Maar als je het zo bekijkt is de rest dus veel beter dan hem ?

Sturen om de problemen heen want aan de motor zelf kan het nu niet meer liggen.
Die NTS was/is natuurlijk een ding van niks.
Hoop dat het nog gaat lukken voor hem een Nederlander voorin is altijd goed 👍

Die nts wat zo n ontiegelijke prutsmotor is vanuit een kloten team ( even vrij verwoord uit de reacties hier ) rijd inmiddels wel rond dezelfde posities als Bo..

Nu kan er van alles aan de band liggen, aan het team, het circuit of hoe de zon staat etc etc.

Maar als een coureur in de 2de helft van een wedstrijd top 10 tijden rijd terwijl hij in het eerste deel gewoon totaal niet mee kan komen, dan ligt dat volgens mij niet aan het team, de banden of het circuit ?!
 
Nu kan er van alles aan de band liggen, aan het team, het circuit of hoe de zon staat etc etc.

Maar als een coureur in de 2de helft van een wedstrijd top 10 tijden rijd terwijl hij in het eerste deel gewoon totaal niet mee kan komen, dan ligt dat volgens mij niet aan het team, de banden of het circuit ?!
Heb je het stuk gelezen?
“The tyres are basically EWC tyres, so they have a hard carcass and they can be strange because Moto2 chassis are stiffer than road-bike chassis and the way we ride in Moto2 stresses the tyres more,” Lowes continues. “When the tyre allocation is quite stiff you can put in a new front tyre and you’re actually slower for the first few laps. Since they changed to the bigger front you don’t have so much feedback
 
Heb je het stuk gelezen?
“The tyres are basically EWC tyres, so they have a hard carcass and they can be strange because Moto2 chassis are stiffer than road-bike chassis and the way we ride in Moto2 stresses the tyres more,” Lowes continues. “When the tyre allocation is quite stiff you can put in a new front tyre and you’re actually slower for the first few laps. Since they changed to the bigger front you don’t have so much feedback
Grootste probleem ligt dus bij de banden, die geven blijkbaar geen duidelijke feedback tot waar je juist kan pushen. Ok de voorband is sinds vorig jaar veranderd, toen reed Bo wel goede resultaten en moet hij misschien eens zeggen " fuck it crash ik dan crash ik maar, maar ik ga het toch proberen".
Bo zal vertrouwen missen en misschien geen goede basis setup hebben waar van uit hij elk circuit kan verder werken.
In de data zijn niet alle problemen te zien en dan moet de piloot zich aan de situatie kunnen aanpassen en de juiste feedback kunnen geven.
Het duurt misschien te lang voor ze een oplossing kunnen aanreiken in afstelling, zal dan de onervarenheid van de crew zijn.
Voor meer elektronica toe te laten ben ik geen voorstander, de teams met het meeste geld trekken de beste engineers aan.
Andere oplossing is dus specifiek banden maken voor deze klasse zodat ze meer en betere feedback geven.
Blijkbaar een zeer moeilijke klasse.
 
Terug
Bovenaan Onderaan