Bo Bendsneyder deel 2

Corsi, Manzi..... hoeveel seizoenen Moto2 en hoeveel podia?....
Redelijke voorbeelden van coureurs die ook getalenteerd zijn, net als Bo, en die ook niet doorgestroomd zijn naar de MotoGP. Corsi heeft een rijke carrière achter de rug (in de zin van, een handjevol podia) en rijdt nu vooral mee als veldvulling; Manzi is uitgestroomd naar de World Supersport.
 
Nou, er komen wel wat meer rijders uit de RBR hoor.

Pedro Acosta was kampioen in 2020
Ai Ogura 5de in 2017
Joe Roberts
Cameron Beaubier
Lorenzo Savadori

En huidige MotoGP piloten:

Raul Fernandez, 2de in 2016
Fabio DiGia, 2de in 2015 (achter kampioen Bo Bendsneyder)
Jorge Martin, kampioen in 2014
Juan Mir, 2de in 2014
Darryn Binder 13de(!) in 2014
Bastianini, 4de in 2013
Brad Binder, 7de in 2011

En idd in 2007 Johann Zarco

Dat jullie al die kennis paraat hebben sta ik meer verbaasd van....
Ik zelf weet daar altijd maar weinig van..maw..discussieer vrolijk verder. :Y
 
Op zich ook niet raar dat iedereen die snel is in de RBR, niet persé snel hoeft te zijn in de andere klassen. Ok van RBR naar moto3 zou je wel één en ander verwachten. Maar daarna kom je toch echt op compleet andere fietsen terecht. Van veredelde brommers naar 'echte' racemotoren. Wat je in moto2 ook wel erg terugziet, is dat sommigen enkele jaren nodig hebben om vooraan te rijden, en anderen van het ene op het andere jaar ineens tot de achterhoede horen.
 
Moto2 Wereldkampioen Gardner vertrekt naar World SS
Moto2 kampioen worden geeft geen glorierijke MotoGP carriere(zie Zarco)
Zo is er voor alle transfers wel iets te zeggen of te bekritiseren, Bo zal gewoon nog een stapje moeten maken wil hij blijven acteren op het hoogste niveau. MotoGP is voorlopig Utopia land
Hij zette eerder al in de RBR , en zet momenteel in de Moto2 iets neer, dat nog niet makkelijk geevenaard zal worden door een volgende nederlander..
Dus geniet van wat je ziet O-)
 
Laatst bewerkt:
Wat dat betreft zou het wel interessant zijn om hem te zien op een competitieve fiets in het WSS. Ik vermoed dat hij heel wat mensen het snot voor de ogen zou rijden.
 
Wat dat betreft zou het wel interessant zijn om hem te zien op een competitieve fiets in het WSS. Ik vermoed dat hij heel wat mensen het snot voor de ogen zou rijden.
Moet je wel bij de juiste teams terecht komen en op de juiste motor.
Evan Bros Yamaha en Ten Kate Yamaha zijn wel de topteams van de recente jaren.
 
Hij zette eerder al in de RBR , en zet momenteel in de Moto2 iets neer, dat nog niet makkelijk geevenaard zal worden door een volgende nederlander..
Dus geniet van wat je ziet O-)
RBR zie ik een beetje als de wss300, totaal geen garantie op verder succes in je race carriere.
en wat betreft het Bo verhaal, als Zonta dezelfde tijd gegeven word zie ik het wel goed komen met het evenaren van de prestaties ;)
Wat dat betreft zou het wel interessant zijn om hem te zien op een competitieve fiets in het WSS. Ik vermoed dat hij heel wat mensen het snot voor de ogen zou rijden.
Denk nog steeds puntenrijder maar zeker geen kampioen, helaas.
 
RBR zie ik een beetje als de wss300, totaal geen garantie op verder succes in je race carriere.
en wat betreft het Bo verhaal, als Zonta dezelfde tijd gegeven word zie ik het wel goed komen met het evenaren van de prestaties ;)

Denk nog steeds puntenrijder maar zeker geen kampioen, helaas.
Ik heb de RBR cup toch wel veel hoger zitten dan de SSP300. Ik denk dat Bo in de SSP 600 meer wordt dan een puntenrijder, ik zie hem het lieftst in de Moto2 rijden met het mes tussen de tanden zoals Bo in Assen deed...
 
Ik heb de RBR cup toch wel veel hoger zitten dan de SSP300. Ik denk dat Bo in de SSP 600 meer wordt dan een puntenrijder, ik zie hem het lieftst in de Moto2 rijden met het mes tussen de tanden zoals Bo in Assen deed...
Oja ik ook zeker hoor maar ik bedoelde dat kampioen worden in zo n klasse weinig zegt over het verloop van je carriere ;) misschien kan je nog beter 2de worden..
 
Moto2 Wereldkampioen Gardner vertrekt naar World SS
Moto2 kampioen worden geeft geen glorierijke MotoGP carriere(zie Zarco)
Ik heb pasgeleden eens uitgezocht hoe lang elke Moto2 kampioen erover deed, en hoe hun carrière daarna verliep. Dan zie je dat sommige coureurs die titel wel in de wacht weten te slepen, maar pas na een seizoen of vier, vijf. Het klopte niet 100% , maar over het algemeen kun je best stellen dat de MotoGP-toppers echt niet meer dan twee seizoenen aan Moto2 nodig hadden, om in die klasse op z'n minst titelkandidaat te zijn.

Gardner, Zarco, A.Marquez e.d. hebben allemaal veel tijd gekregen; hun totaal aantal MotoGP-overwinningen staat nog altijd op nul. En dat terwijl de meesten toch echt prima motoren onder de kont hebben gehad, op een zeker moment.
 
Weer een zeer matige Q2 van Bo, p17.
Niet de eerste keer en zal ook niet de laatste zijn. Waarom haalt hij hier niet meer uit?
 
Weer een zeer matige Q2 van Bo, p17.
Niet de eerste keer en zal ook niet de laatste zijn. Waarom haalt hij hier niet meer uit?
Waarom niet....wij denken allemaal wel dat hij beter kan/moet , maar wie weet kan hij niet beter en zit hij voor zijn doen aan z'n max....ik zie hem liever ook vooraan meevechten maar als het niet lukt of gaat....dan houd het op , ik heb me er al bij neergelegd dat het puntjes sprokkelen wordt iedere race.....dan valt het resultaat ook niet tegen.
 
Waarom niet....wij denken allemaal wel dat hij beter kan/moet , maar wie weet kan hij niet beter en zit hij voor zijn doen aan z'n max....ik zie hem liever ook vooraan meevechten maar als het niet lukt of gaat....dan houd het op , ik heb me er al bij neergelegd dat het puntjes sprokkelen wordt iedere race.....dan valt het resultaat ook niet tegen.
Dit is dus de spijker op de kop. Lees regelmatig meningen over coureurs wat ze allemaal zouden moeten. Zoals vaker gemeld, geniet eens van datgene dat Bo wel bereikt. Hopen op meer mag, maar moeten is iets heel anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan