Bo Bendsneyder Moto2 NTS RW Racing GP 2019 (en 2020)

TripleSteve

MF veteraan
7 apr 2013
2.399
1.409
Grunn
Instagram
Support en Crowdfundingactie actie Bo Bendsneyder van start


Bo Bendsneyder en NTS RW Racing GP tekenden onlangs een intentieverklaring voor komend seizoen. Samen gaat men op zoek naar het benodigde budget. Naast de inzet van een groot aantal partijen om het benodigde budget bij elkaar te krijgen, is er op verzoek van de Nederlandse wegracefans ook een crowd funding actie opgezet om deze unieke samenwerking voor 2019 ( en 2020) mogelijk te maken.

Tijdens de Oostenrijkse Grand Prix op de Red Bull Ring werd bekend dat er na dit seizoen geen plaats meer is voor Nederlander Bo Bendsneyder binnen zijn huidige Tech3 Racing Team. De mogelijkheden om voor 2019 opnieuw een start te verkrijgen en een tweede seizoen uit te mogen komen in de Moto2 klasse van het MotoGP wereldkampioenschap zijn zeer beperkt, zo niet uitgesloten. De belangrijkste redenen hiervoor liggen niet op sportief gebied, maar zijn te wijten aan de enorme sponsorbedragen die een coureur tegenwoordig mee dient te nemen. Voor het bemachtigen van een Moto2 zitje ligt de eigen bijdrage voor de meeste coureurs tussen de 300.000 en 500.000 euro per seizoen. Een nagenoeg onmogelijke opgave voor een Nederlandse coureur.

Ondanks dat het enige Nederlandse Grand Prix Team, NTS RW Racing GP haar rijdersbezetting in principe al rond had en daarmee ook de begroting voor komend seizoen, besloot men tijdens de MotoGP van Oostenrijk met Bo Bendsneyder in gesprek te gaan en in het belang van de Nederlandse motorsport te onderzoeken of een samenwerking met de voormalig Red Bull MotoGP Rookies Cup kampioen voor 2019 mogelijk is.

Deze eerste gesprekken hebben inmiddels geleid tot een intentieverklaring waarin beschreven is, op welke wijze Bo in het RW Racing GP team van teammanager Jarno Janssen kan worden opgenomen. Uit deze intentieverklaring blijkt dat NTS RW Racing GP bereid is om een deel van het benodigde budget voor maandag 27 augustus bij elkaar te krijgen via bestaande sponsoren, nieuwe sponsoren en betrokken organisaties en instellingen. Bo Bendsneyder zal daarnaast vanzelfsprekend ook een deel van het benodigde budget in moeten brengen met zijn bestaande sponsorgroep. Een gezamenlijke inspanning en een unieke kans voor de Nederlander die hiermee zijn kansen op een langer verblijf in de Moto2 een stuk groter en reëler ziet worden.

Lees ook: Intentieverklaring NTS RW Racing GP en Bo Bendsneyder

De afgelopen dagen is er door diverse betrokkenen keihard gewerkt en zijn veel initiatieven in gang gezet. De behaalde resultaten zijn dusdanig positief dat er op korte termijn een definitief besluit genomen kan worden. MAAR zover is het nog niet! Op dit moment is ook nog niet duidelijk of de streefdatum van 27 augustus gehaald zal gaan worden. Maar ondanks dit hebben NTS RW Racing GP en Bendsneyder veel vertrouwen in een goede afloop van het project dat samen is ingezet.

Filmpje interview met uitleg van Jarno Janssen en Steven Bendsneyder

Crowdfunding

Naast het feit dat er vanuit het bedrijfsleven veel steun is toegezegd en er inmiddels een aantal deals succesvol zijn afgerond, kwam er vanuit de Nederlandse motorsportfans het verzoek ook hun steentje bij te mogen dragen. Hiervoor is er contact opgenomen met het Yvonne van Gennip Talent Fonds en is er samen met deze organisatie een Crowdfunding actie in het leven geroepen. Een Crowdfunding actie die vanuit Racesport.nl gecoördineerd wordt en waaraan een groot aantal Nederlandse organisaties – naast hun eigen financiële steun aan dit unieke project – inmiddels hun medewerking hebben toegezegd.

Telesport Talent
Als onderdeel van het Yvonne van Gennip Talent Fonds biedt Telesport (de Telegraaf) een talent de kans om zichzelf te presenteren. Als extra steun voor de kampioenen van morgen. De komende week is Bo Bendsneyder Telesport talent van de week en zal hij zichzelf dinsdag 28 augustus presenteren middels een uitgebreid interview. Aan de donateurs van deze Telesport-talenten biedt Talentboek dan ook nog eens een extraatje. Elk half jaar worden prijzen verloot aan de donateurs van deze Telesport-talenten van dat halve jaar (zie actievoorwaarden en prijzenpakket). Een extra motivatie om Nederlands enige Grand Prix coureur middels deze crowdfunding actie te ondersteunen.

Sponsormogelijkheden
Naast de Crowdfunding actie hebben NTS RW Racing GP en Bo Bendsneyder voor komend seizoen ook diverse sponsormogelijkheden. Meer info hieromtrent is te verkrijgen via het mailadres support-bo@racesport.nl of via telefonisch via het nummer +31653999080

Kan en mag Bo Bendsneyder ook op uw steun rekenen?
Klik op de volgende link of de naam Bo Bendsneyder in onderstaand kader voor meer informatie en het doen van een donatie.

Link: BO BENDSNEYDER IN 2019 MET NTS RW RACING GP IN DE MOTO2



Volg Racesport.nl
 
Laatst bewerkt:
Kijk, nu praten we ergens over. :Y

€50.000 is een ambitieus doel denk ik, maar ik help graag (een beetje) mee. Morgen na een uurtje of 10 was me misschien beter uitgekomen. #salaris _O-
 
ik heb het zojuist naar de 1% getikt : d

ach, ik ga 3 a 4 keer per jaar naar het circuit, ik zie hem graag rijden.

of het veel nut heeft? maakt niet uit, wat zuip ik in de kroeg op en geef ik weg aan cadeaus?

gewoon ipv mauwen een mini bedrag overmaken allemaal. wat gebeurt gebeurt.
 
ik heb het zojuist naar de 1% getikt : d

ach, ik ga 3 a 4 keer per jaar naar het circuit, ik zie hem graag rijden.

of het veel nut heeft? maakt niet uit, wat zuip ik in de kroeg op en geef ik weg aan cadeaus?

gewoon ipv mauwen een mini bedrag overmaken allemaal. wat gebeurt gebeurt.
:t Heb ook meegedaan. Zou toch leuk zijn als er een mooi bedrag opgehaald wordt.
 
Bij Dominique Aegerter ging het goed, die trok in 12 dagen 250k aan CHF uit het publiek!

We hoeven maar 20%, dat moet toch te doen zijn!
 
6%
GEHAALD
€3.183,00
OPGEHAALD
37
DAGEN OVER

toen ik vanmiddag om half 1 keek was het nog 45 euro! gebeurt wel wat zo!
 
.
full
 
Blijkbaar kan je ook dingen winnen. Kreeg net een Mail dat ik zijn kneesliders van vandaag opgestuurd krijg incl handtekening. Super actie!!! :}
 
:? :? Moet je je eerst registreren om te kunnen doneren? Man man wat een goedoe geef gewoon een reknr op en ik maak wat over. Dat gezeik van Van Gennip de ik niet aan mee. Jammer dan ik ben simpel en ik hou van simpel.... :9

Let op ineens krijg ik meerdere reknrs.....
 
:? :? Moet je je eerst registreren om te kunnen doneren? Man man wat een goedoe geef gewoon een reknr op en ik maak wat over. Dat gezeik van Van Gennip de ik niet aan mee. Jammer dan ik ben simpel en ik hou van simpel.... :9

Let op ineens krijg ik meerdere reknrs.....

Hoe moeilijk makkelijk wil je het hebben?
Je vult naam, email en wachtwoord (2x) in en dan ff via ideal betalen.
Als iedereen zo denkt, hebben we volgend jaar geen Nederlandse coureur in de GP's.
En de in vorm van Bo staat er niet 1 of andere pannenkoek!
 
Ja het is niet moeilijk, maar het voelt goed achteraf hoor, ook als je niet zoveel doneert!

De teller is inmiddels de €10.000,- gepasseerd!

315 donateurs maar toch al zon bedrag, goeie zaak!
 
Ligt het aan mij of is 315 donateurs een schandalig laag aantal? De crowdfunding actie is ongetwijfeld door duizenden, misschien wel meer, mensen gezien. Daar zitten er vast heel veel tussen, die een Nederlander in de Moto2 willen zien komend seizoen. Als je ziet hoeveel mensen hier, op Facebook en/of op Twitter regelmatig roepen dat er voor Bo écht wel plek moet zijn, dan kan het niet anders dan dat er veel mensen nu toch om één of andere reden niet één euro overmaken.

Er zijn genoeg geldige redenen om niet te doneren. Bijvoorbeeld als je denkt dat dat contract wel rond komt, met of zonder jouw hulp. Of als het je niet boeit of er een Nederlander rijdt. Of als je het geld niet hebt. Dikke prima. Maar dit is volgens mij geen goed moment voor slappe excuusjes en gefingeerde principes.

Dus, voor wie nog wel geïnteresseerd meeleest maar nog niet gedoneerd heeft: handen uit de mouwen, "put your money where your mouth is", laat maar zien wat je vindt. :Y
 
Ligt het aan mij of is 315 donateurs een schandalig laag aantal? De crowdfunding actie is ongetwijfeld door duizenden, misschien wel meer, mensen gezien. Daar zitten er vast heel veel tussen, die een Nederlander in de Moto2 willen zien komend seizoen. Als je ziet hoeveel mensen hier, op Facebook en/of op Twitter regelmatig roepen dat er voor Bo écht wel plek moet zijn, dan kan het niet anders dan dat er veel mensen nu toch om één of andere reden niet één euro overmaken.

Er zijn genoeg geldige redenen om niet te doneren. Bijvoorbeeld als je denkt dat dat contract wel rond komt, met of zonder jouw hulp. Of als het je niet boeit of er een Nederlander rijdt. Of als je het geld niet hebt. Dikke prima. Maar dit is volgens mij geen goed moment voor slappe excuusjes en gefingeerde principes.

Dus, voor wie nog wel geïnteresseerd meeleest maar nog niet gedoneerd heeft: handen uit de mouwen, "put your money where your mouth is", laat maar zien wat je vindt. :Y

Helemaal mee eens!

Ik heb overigens nog niet gedoneerd maar ga dat zeker wel doen, als ik vanavond niet te brak ben (ben nu op Assen) ga ik dat meteen even regelen! :t
 
Ja, 315 donateurs is erg weinig! Als je ziet dat 300 donateurs al 10.000+ opgehoest hebben. Dan is het extra frustrerend. Als je dus 1500-2000 donateurs hebt ben je er...

Dat moet toch haalbaar zijn zou je denken.

Dus mede MF'ers, ook al is het maar € 5,- of een tientje, alle beetjes helpen!
 
Helemaal mee eens, het hoeft geen groot bedrag te zijn, overigens is het bedrag eigenlijk €2000,- meer door de eerste crowdfunding die vanuit een fan werd georganiseerd.
 
Laatst bewerkt:
De donateurs die in het buitenland wonen, waaronder ik zelf, kunnen helaas niet via de talentboek pagina doneren, aangezien de betaalmethode uitsluitend geschikt is voor nederlandse banken.


Heb dit nagevraagd bij Racesport.nl , waarop mij werd geantwoord dat er meerder fans van Bo , woonachting in het buitenland, dit hebben aangekaart. Als alternatief kan de donatie rechtstreeks worden overgemaakt naar de rekening van RW Racing GP , met vermelding "Bo Bendsneyder support actie".

Rekeningnummer : NL48 INGB 0653 5034 82 t.n.v. RW Racing GP BV
 
Laatst bewerkt:
Ligt het aan mij of is 315 donateurs een schandalig laag aantal? De crowdfunding actie is ongetwijfeld door duizenden, misschien wel meer, mensen gezien. Daar zitten er vast heel veel tussen, die een Nederlander in de Moto2 willen zien komend seizoen. Als je ziet hoeveel mensen hier, op Facebook en/of op Twitter regelmatig roepen dat er voor Bo écht wel plek moet zijn, dan kan het niet anders dan dat er veel mensen nu toch om één of andere reden niet één euro overmaken.

Er zijn genoeg geldige redenen om niet te doneren. Bijvoorbeeld als je denkt dat dat contract wel rond komt, met of zonder jouw hulp. Of als het je niet boeit of er een Nederlander rijdt. Of als je het geld niet hebt. Dikke prima. Maar dit is volgens mij geen goed moment voor slappe excuusjes en gefingeerde principes.

Dus, voor wie nog wel geïnteresseerd meeleest maar nog niet gedoneerd heeft: handen uit de mouwen, "put your money where your mouth is", laat maar zien wat je vindt. :Y

Precies om deze reden heb ik wel gedoneerd. Niet doneren is volgend seizoen ook niet zeiken dat er geen Nederlander in de Moto2 rijdt.
 
Grappig detail is dat de meeste Bofans schreeuwers uit zn topic nog niet gemeld hebben... zo Nederlands :')

Overigens heb ik niks gedoneerd. En ga ik niet doen ook. Maar da's een andere discussie. De actie an sich vind ik leuk bedacht..maar zodra er op deze manier gewerkt moet worden :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan