Bobbels op mijn band

Hallo
Het moet eerst nog zomer worden hoor. _O- :] *D :+
Pepernoten hoe kom je er op? |( :r
 
En nog niemand komt er op het idee om dit serieuze issue bij de oorzaak aan te pakken?

Gewoon DOORRIJDEN

winterstalling is voor heameau's met bobbels in de broek en die komen dan ook in de band :X
 
Hallo
Het moet eerst nog zomer worden hoor. _O- :] *D :+
Pepernoten hoe kom je er op? |( :r

Zwarte Piet ging uit fietsen,
toen klapte zijn band.
Hij moest toen gaan lopen,
met de fiets aan zijn hand.

Hij kwam bij een dorpje,
en zei tegen de smid:
“Ik geloof dat er in mijn achterband
een pepernootje zit!”

De smit moest toen lachen,
en plakte zijn band.
Hij kan nu weer fietsen
door heel Nederland.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap ook niet waarom iedereen altijd nieuwe lucht koopt.. :?

Ik koop zelf altijd 2e hands op marktplaats, echt ik doe dit al jaren en heb nooit problemen gehad.

2e hands lucht is ook veel lichter dan nieuwe lucht, dus deze zal ook nooit van zn leven naar beneden zakken.
 
Je kunt de volgende keer een extra ventiel laten plaatsen, wanneer je dan beide ventielen tegen elkaar open zet kun je dus ventileren, werk echt super.
 
Je kan ook doen wat ik altijd doe.

Ik laat mijn motor altijd aanstaan in de winter. Dus de motor op de bok, blok laten draaien en in z'n 2 zetten (in z'n 1 draait je wiel niet snel genoeg om het probleem van de bobbels te voorkomen).

Nu ben ik vorig jaar achter 2 problemen gekomen welke ik afgelopen winter wel had opgelost.

Het eerste probleem is je uitlaatgassen. Ik heb vorig jaar een nieuw konijn voor mijn vriendin moeten kopen omdat deze overleden was aan de CO2 die zich had opgehoopt in de schuur. Dit jaar had ik dus een afzuiger geplaatst met een slang naar m'n uitlaat toe. Probleem opgelost en het nieuwe konijn heeft de winter overleefd.

Probleem 2 is dat je benzine op een gegeven moment opraakt natuurlijk. Dit heb ik opgelost door op het dak van mijn schuur een 500 liter tank te plaatsten. Daar vandaan loopt een slang door het dak naar m'n motor met een druppelventiel ertussen. Op deze mannier kan ik instellen hoeveel benzine er in de tank moet lopen om het niet droog te laten staan en ook niet overstroomt. Probleem wat ik hiermee wel gecreeerd heb is ruzie met de buren en de gemeente dat ik het straatbeeld verstoor. Maar dat lossen we volgende winter wel op.

Disclaimer: LET OP!!! Dit werkt alleen voor je achterband!!!
En leuk met de huidige benzine prijs _O- _O- _O-
Hoe ga je dat oplossen :P :P
 
Je kan ook doen wat ik altijd doe.

Ik laat mijn motor altijd aanstaan in de winter. Dus de motor op de bok, blok laten draaien en in z'n 2 zetten (in z'n 1 draait je wiel niet snel genoeg om het probleem van de bobbels te voorkomen).

Nu ben ik vorig jaar achter 2 problemen gekomen welke ik afgelopen winter wel had opgelost.

Het eerste probleem is je uitlaatgassen. Ik heb vorig jaar een nieuw konijn voor mijn vriendin moeten kopen omdat deze overleden was aan de CO2 die zich had opgehoopt in de schuur. Dit jaar had ik dus een afzuiger geplaatst met een slang naar m'n uitlaat toe. Probleem opgelost en het nieuwe konijn heeft de winter overleefd.

Probleem 2 is dat je benzine op een gegeven moment opraakt natuurlijk. Dit heb ik opgelost door op het dak van mijn schuur een 500 liter tank te plaatsten. Daar vandaan loopt een slang door het dak naar m'n motor met een druppelventiel ertussen. Op deze mannier kan ik instellen hoeveel benzine er in de tank moet lopen om het niet droog te laten staan en ook niet overstroomt. Probleem wat ik hiermee wel gecreeerd heb is ruzie met de buren en de gemeente dat ik het straatbeeld verstoor. Maar dat lossen we volgende winter wel op.

Disclaimer: LET OP!!! Dit werkt alleen voor je achterband!!!


_O- _O- _O- Geniaal!
 
Tja vorig jaar rond pepernoten tijd was ik gewoon nog aan het rijden :] dus dacht de motor van TS pas na die risicovolle periode stop gezet was _O-
Maarre dan misschien even naar diezelfde smid als piet? Die man weet er blijkbaar wel raad mee met "bobbels" _O- *O*
 
Steeds meer mensen stappen tegenwoordig over op helium in de banden in plaats van lucht of stikstof. Dit kan je bij Kwikfit en Euromaster laten doen en het kost ongeveer 25 euro per band. Het voordeel is ook dat je zo minder onafgeveerd gewicht hebt en je fiets stuurt er stukken beter door.
 
Weet je wat ook goed werkt? Moet je ff naar de gamma gaan, daar verkopen ze speciale pakketjes met een motorventiel aansluiting naar een purschuim-bus-aansluiting. Dan kan je je purschuim in je band spuiten. Doordat purschuim unieke poreuze eigenschappen heeft, blijft de lucht egaal verdeeld in je band. Dit is denk ik de goedkoopste oplossing voor dit probleem.
 
Steeds meer mensen stappen tegenwoordig over op helium in de banden in plaats van lucht of stikstof. Dit kan je bij Kwikfit en Euromaster laten doen en het kost ongeveer 25 euro per band. Het voordeel is ook dat je zo minder onafgeveerd gewicht hebt en je fiets stuurt er stukken beter door.


Maar dan moet je wel snel zijn want het wordt per dag duurder!
http://www.ctv.ca/CTVNews/Health/20120323/helium-gas-shortage-mri-120324/

Bijkomend voordeel is ook dat je, bij gebruik van een passend slangetje, op feesten en partijen even je neefje/nichtje aan je ventiel(*edit* ventiel van je voor- of achterband!) kunt hangen zodat deze een grappig stemmetje krijgen.
Dat breekt het ijs altijd wel op saaie feestjes 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan