ErwinDeauville
MF'er
- 20 jul 2022
- 67
- 7
Hallo allemaal,
Op advies deze topic begonnen aangezienik diverse vragen had wat betreft mijn ‘83 magna bobber. Ik heb deze v45 motor gratis, voor m’n ontspanning sleutel ik in m’n vrije tijd aan enkele oude motoren van een persoon die teveel aan motoren heeft staan.(kan nooit teveel eigenlijk). Beste man heeft daar zelf geen behoefte meer aan maar rijdt nog wel motor, hij schonk mij als wederdienst de magna.
Opeens kwam een gekoesterde wens om een mooie chopper/bobber te bouwen tot werkelijkheid en waarbij ik alles zelf wil doen. (Zover dat realistisch is)
Maar zoveel vragen en zoveel meer werk (wat juist goed is) dan verwacht. Na eerst alle electronische storingen eruit te hebben gekregen, kwam ik bij een niet werkende koppeling, tot een verrotte achterbrug etc, etc. Nogmaals, werk zat. Motor had al jaren stilgestaan, na een carburateur revisie en ultrasoonbad en een half dode accu starten die gekke motor direct en nog netjes ook. Cilinder in tikt wat, kleppen dus stellen, afwachtend op een compressie test kit die volgende week binnen komt. Laatste vraag op het vorige forum ging over hoe de kleppen te stellen, wegbrengen of toch zelf doen en het wordt het laatste. Compleet nieuw voor me en erg benieuwd naar adviezen.
Dus techneuten bij elkaar, kleppen stellen voor een Honda magna vf750c 1983, ik vind niks duidelijks op bijvoorbeeld YouTube. Wie loods me er door?
Groet Erwin
Op advies deze topic begonnen aangezienik diverse vragen had wat betreft mijn ‘83 magna bobber. Ik heb deze v45 motor gratis, voor m’n ontspanning sleutel ik in m’n vrije tijd aan enkele oude motoren van een persoon die teveel aan motoren heeft staan.(kan nooit teveel eigenlijk). Beste man heeft daar zelf geen behoefte meer aan maar rijdt nog wel motor, hij schonk mij als wederdienst de magna.
Opeens kwam een gekoesterde wens om een mooie chopper/bobber te bouwen tot werkelijkheid en waarbij ik alles zelf wil doen. (Zover dat realistisch is)
Maar zoveel vragen en zoveel meer werk (wat juist goed is) dan verwacht. Na eerst alle electronische storingen eruit te hebben gekregen, kwam ik bij een niet werkende koppeling, tot een verrotte achterbrug etc, etc. Nogmaals, werk zat. Motor had al jaren stilgestaan, na een carburateur revisie en ultrasoonbad en een half dode accu starten die gekke motor direct en nog netjes ook. Cilinder in tikt wat, kleppen dus stellen, afwachtend op een compressie test kit die volgende week binnen komt. Laatste vraag op het vorige forum ging over hoe de kleppen te stellen, wegbrengen of toch zelf doen en het wordt het laatste. Compleet nieuw voor me en erg benieuwd naar adviezen.
Dus techneuten bij elkaar, kleppen stellen voor een Honda magna vf750c 1983, ik vind niks duidelijks op bijvoorbeeld YouTube. Wie loods me er door?
Groet Erwin
Bijlagen
-
179242A2-C63F-482D-B9F7-344B6A20F2D3.jpeg427,6 KB · Weergaven: 22
-
0AC179C9-1F70-4865-9004-3B9AE9E5AF28.jpeg342,2 KB · Weergaven: 23
-
33C55BDF-E385-4AF8-9A49-8A29E89306D8.jpeg344,2 KB · Weergaven: 22
-
5CA34B6C-6A06-4100-A1F1-CFDCF9C73D45.jpeg475,6 KB · Weergaven: 22
-
750ADFC7-0F5F-4D3A-9010-76B95E308976.jpeg297,8 KB · Weergaven: 20
-
EEB92789-C80C-46E8-B711-F986813A1705.jpeg249,2 KB · Weergaven: 23
-
B0D8D307-0FC1-4743-9F34-41FF9538600C.jpeg300 KB · Weergaven: 21
-
4CB76FF9-AA00-4F6D-924F-AFECACD6C357.jpeg210,6 KB · Weergaven: 19
-
3869080A-F0C1-4E66-A496-0C4F37E3CBA4.jpeg369,4 KB · Weergaven: 23
-
5A609543-77B3-4B93-A4CE-E530E88F7A84.jpeg475,6 KB · Weergaven: 26
-
B670233A-85C9-42B8-8BE0-CA3091740A59.jpeg246,6 KB · Weergaven: 24
-
7BFCBC62-F9A0-4EDF-97A9-BF1D5BA24655.jpeg232,7 KB · Weergaven: 26