Bobine Honda Sabre 1100

pvdz

MF'er
13 mei 2006
121
1
Haarlem
Kan iemand mij vertellen waar de bobine zit bij een Honda Sabre 1100 ?
Vanmorgen plotseling geen vermogen meer, twee bougies waren nat.
Volgens de ANWB een bobine probleem, ben vergeten te vragen waar die zit om h’m te vervangen.
Wat een koud kunstje is heb ik begrepen..
 
Wat is je bedoeling van dit topic? De locatie van de bobine heb je gevonden, dus de oorspronkelijk vraag is beantwoord.

Het vervangen van de bobine hielp niet, dus nu zullen er allerlei zaken stapsgewijs gecheckt moeten worden aan bijv. de elektra en het brandstofsysteem.
Er zijn een aantal dingen geopperd in dit topic waar je niet op terug bent gekomen.

Dank voor je antwoord!
De bougies vonkten wel, accu is sterk genoeg....
Zekeringen testen, ik heb echt vier linkerhanden, krijg die motor nooit aan de praat.
Ik hem laten ophalen....
Laat je de motor door een ander nakijken of wil je zelf een diagnose stellen?
Als je het zelf wil doen zul je je toch echt moeten verdiepen in hoe de motor in elkaar zit.

En als je niet in staat bent om de zekeringen na te lopen.. dan haken mensen terecht een beetje af denk ik.
 
Serieus, welke info heb ik achtergelaten.
Ik ben gewoon helemaal klaar met dit topic. Vandaar de 2daagse rustperiode die ik voor mezelf ingelast heb.

Oa dat je de zekeringen al lang gecontroleerd had, en daarna wel de hele tijd gaan zitten zagen waarom je die moet controleren en waar die dingen zich bevinden.
Had dat dan godverdomme gelijk gezegt ipv van 2 dagen grappig zitten doen. Not.

Ook komt er de helft van de tijd geen antwoord op vragen, en van de andere helft is 1/4 niet duidelijk wat je precies bedoeld.

Ik kijk over 2 dagen wel weer. Misschien ben ik echt klaar.
By the Way, er zijn hier ook wel anderen die jou vragen kunnen beantwoorden, dus zo erg is dat niet.
 
Nouja.. hij heeft aangegeven dat ie 4 linker handen heeft mbt dit onderwerp.
Kan me voorstellen dat eea dan lastig te duiden is.
Voor een a-technisch persoon (?) is deze motor dan overigens niet de meest eenvoudige om zelf te repareren/onderhouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: pvdz
Nouja.. hij heeft aangegeven dat ie 4 linker handen heeft mbt dit onderwerp.
Kan me voorstellen dat eea dan lastig te duiden is.
Voor een a-technisch persoon (?) is deze motor dan overigens niet de meest eenvoudige om zelf te repareren/onderhouden.
Dat kan wel wezen maar hij gaat van de hak op de tak.
Ook wil ie dat ding wegbrengen omdat ie er zogenaamd totáál geen verstand van heeft en niet weet waar de onderdelen zitten, en 2 dagen later "Ja haha, ik had de zekeringen allang gecontroleerd.
Tactiek om tot een opmerking van een van ons te komen om daarmee de wegenwachtman af te kunnen zeiken ( dus de schuld geven) dat de motor nu helemáál niet meer start.

Dan ben ik gauw een keer klaar:Z
Maar dat ben ik, van mij hoeft de rest dat niet te vinden.
 
Ik ben mij van geen kwaad bewust, bovendien heb ik ‘last’ van ADD..
Mijn excuses, voor de chaos
Naja, dan zal het wel aan mij liggen.

Toch komt het niet vaak voor dat ik mij zo erger aan vragenstellers.
En mijn pilletjes kan ik ook niet vergeten sijn, want die heb ik niet.

Maar we kunnen eventueel ook opnieuw beginnen.
Wat is nu jouw vraag precies?
De motor liep op 2 of 3 poten toen de wegenwacht arriveerde, en hij zei dat het waarschijnlijk de bobine was, nadat hij het na heeel lang doorstarten opgaf.
Nieuwe bobine besteld bij de Japanse Parts, en nu wil de motor nog steeds niet starten, ondanks dat er een vonk is op alle 4 de cilinders.
Ik neem aan dat dit bovenstaande verhaal tot nu toe klopt?
Naast dat je de benzinetank gespoeld hebt, heb je ook de zekeringen gecheckt en die zijn ook allemaal goed.

Nu komen we bij de vraag van Supervaags, kun en wil je nog verder? Of wil je de motor wegbrengen naar een motorgarage?
 
Oja, ik was eigenlijk een beetje pissig omdat ik er best wel veel tijd ingestoken heb, en er komt weinig uit.
Tenminste, dat vind ik en dan ga ik mij ergeren.
Dus het zal ook wel aan mij liggen. Maar ja er zijn wel meer mensen van de leg in deze coronatijd.
 
Heb je niet de stupiditeitsschakelaar oftewel de rode schakelaar op het stuur per ongeluk omgezet?
Oh, en bij zowel de 1100 magna als de 1100 sabre zitten de zekeringen verstopt in het zwarte kastje onder de koplamp, niet achter een van de zijkappen.

Vertel ook eens EXACT!!! stap voor stap wat je precies aan de motor gedaan hebt.
Ik zie geen mogelijkheid dat kastje open te krijgen.....
Ik heb alleen de voorste bobine vervangen, dat was het probleem volgens de ANWB .Hij heeft mi. alle noodzakelijke checks gedaan lijkt mij (zag ik) .
Wat opmerkelijk was vond ik, dat de motor na stil te komen staan als maar moeilijker startte , het even op 3 of 2 cilinders deed nu niets meer..
 

Bijlagen

  • 23DCE1B4-A745-4099-9CFB-62AC1F6723C9.jpeg
    23DCE1B4-A745-4099-9CFB-62AC1F6723C9.jpeg
    293,3 KB · Weergaven: 8
Zekeringen zien er wel goed uit, zover ik dat kan overzien.
Er ontbreekt er wel 1...!
(Bevestiging zat L en R naast de claxon, 2 imbusboutjes)
 

Bijlagen

  • DE681388-B618-475C-B1BC-92A18019A3FD.jpeg
    DE681388-B618-475C-B1BC-92A18019A3FD.jpeg
    315,1 KB · Weergaven: 7
Alhoewel, ik trek mijn woorden even terug.
Het lijkt toch inderdaad dat er een mist.
Zo te zien zijn er 2 reserve zekeringen. (links en rechts zijn reserve)

Zoals al gezegt moeten er officieel 8 zekeringen aanwezig zijn.
En er staat niets in het kapje?
 
Vaag, dus dan heb je al tijdenlang zonder werkende ventilator gereden ofzo?

Maar op zich maakt het niet uit voor de ontsteking van het mengsel.

En de motor is ook niet oververhit geweest?
Misschien dat je daarom stilstond met een warmloper.
En dat klinkt ook wel logisch omdat de motor nu helemáál niet meer wil starten. Hmmm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan