Bobine Honda Sabre 1100

pvdz

MF'er
13 mei 2006
121
1
Haarlem
Kan iemand mij vertellen waar de bobine zit bij een Honda Sabre 1100 ?
Vanmorgen plotseling geen vermogen meer, twee bougies waren nat.
Volgens de ANWB een bobine probleem, ben vergeten te vragen waar die zit om h’m te vervangen.
Wat een koud kunstje is heb ik begrepen..
 
Kan iemand mij vertellen waar de bobine zit bij een Honda Sabre 1100 ?
Vanmorgen plotseling geen vermogen meer, twee bougies waren nat.
Volgens de ANWB een bobine probleem, ben vergeten te vragen waar die zit om h’m te vervangen.
Wat een koud kunstje is heb ik begrepen..
Laat ik er nog 2 hebben voor een 750. Ik weet alleen zo gauw niet of dat dezelfden sijn.
 
Kan iemand mij vertellen waar de bobine zit bij een Honda Sabre 1100 ?
Vanmorgen plotseling geen vermogen meer, twee bougies waren nat.
Volgens de ANWB een bobine probleem, ben vergeten te vragen waar die zit om h’m te vervangen.
Wat een koud kunstje is heb ik begrepen..
Zou ook goed kunnen dat het de opnemer achter de rechter kap van het motorblok is.
 
Oeps, je hebt ook nog twee vonkenkastjes.

20201122_192224.jpg
 
Die motor heeft dus 2 bobines ?
De voorste 2bougies waren erg nat constateerde de ANWB . Die persoon had het over een Bobine...
Ik zal er maar 1 bestellen bij Woesthoff en kijken hoever ik kom....
 
Cilinder 2 en cilinder 4 dus.


20201122_224844.jpg


Als een nieuwe bobine niet helpt ligt het aan de pulsgever, of de elektronische ontsteking.

Zie de vorige foto bij de coderingen 2-4 en 1-3.
Dat zijn de de cilinders die gelijktijdig een vonk krijgen.
2-4 is een paartje en 1-3 is een paartje.
Als cilinder 2 een vonk krijgt via de bougie, krijgt 4 ook een vonk. Bij cilinder 4 is het een loze vonk.
Hetzelfde geld voor cilinder 1 en 3.
 
1 bobine kan kapot zijn.
Óf een pulsgever.
Óf een elektronische ontstekingskast.
Of gewoon een draadbreukje/losse stekker/losse of kapotte bougiekabel.
Die motor heeft dus 2 bobines ?
De voorste 2bougies waren erg nat constateerde de ANWB . Die persoon had het over een Bobine...
Ik zal er maar 1 bestellen bij Woesthoff en kijken hoever ik kom....
Ik zou nog niks bestellen, maar eerst kijken wat de oorzaak is. Om te beginnen de 2 bobines omwisselen en kijken of het probleem naar de andere cilinders verhuisd. Zo nee--> niks mis met de bobines.
 
Of gewoon een draadbreukje/losse stekker/losse of kapotte bougiekabel.

Ik zou nog niks bestellen, maar eerst kijken wat de oorzaak is. Om te beginnen de 2 bobines omwisselen en kijken of het probleem naar de andere cilinders verhuisd. Zo nee--> niks mis met de bobines.
Als mensen stellig vertrouwen op de ANWB-man, so be it. Ik ben er niet bij geweest.

En ook gelijk praten over een bobine bestellen bij die onderdelenboer, terwijl er al 2 voor niets aanbiedingen waren, so be it.
 
Sorry, is mij ontgaan ....2 voor niets aanbiedingen.....
bobine inmiddels vervangen maar motor geeft geen enkele kick.
Vlak na het stilvallen liet ie wel horen een beetje zin erin te hebben...
 
Cilinder 2 en cilinder 4 dus.


Bekijk bijlage 1567601

Als een nieuwe bobine niet helpt ligt het aan de pulsgever, of de elektronische ontsteking.

Zie de vorige foto bij de coderingen 2-4 en 1-3.
Dat zijn de de cilinders die gelijktijdig een vonk krijgen.
2-4 is een paartje en 1-3 is een paartje.
Als cilinder 2 een vonk krijgt via de bougie, krijgt 4 ook een vonk. Bij cilinder 4 is het een loze vonk.
Hetzelfde geld voor cilinder 1 en 3.
Dus een pulsgever en CDI-unit bestellen bij motoparts. Dit bedrijf neemt spullen terug itt Roukema
 
Die inmiddels gecheckt? De bougiedoppen en kabels gaven vaak storing bij de VF.
Heeft de ANWB gedaan, op zondag morgen half acht. Ik had wel een beetje twijfel bij de hulp.... wat ging er aan vooraf... Ongeveer 2km gereden, motor verliestvermogen en stopt . Starten deed ie nog wel maar liep op 2of drie cilinders . Nu met ander bobine geeft hij helemaal geen kick. Startmotor gaat wel rond..... dan toch de pulsgever?
 
Had ongeveer hetzelfde probleem met mijn VF. Pulsgevers en CDI units verwisseld. Oorzaak was toch de bougiekabel/dop
en de aansluitingen op de bobine. Pulsgevers gaan bijna nooit stuk. :t
 
Heeft de ANWB gedaan, op zondag morgen half acht. Ik had wel een beetje twijfel bij de hulp.... wat ging er aan vooraf... Ongeveer 2km gereden, motor verliestvermogen en stopt . Starten deed ie nog wel maar liep op 2of drie cilinders . Nu met ander bobine geeft hij helemaal geen kick. Startmotor gaat wel rond..... dan toch de pulsgever?
Dit is wel raar ja, er gaat iets niet goed nu de motor helemaal niets meer doet.
Het komt bijna nooit voor dat de 2 elektronische ontstekingen gelijktijdig kapot gaan. En ik neem aan de 2 pulsgevers ook niet.

Ik denk dat de hoofdzekering op het startrelais eruit ligt, geen ontsteking meer. Dus geen vonken op de bougies?


Edit: Alhoewel... Ik denk dat de ontsteking apart is afgezekerd. Moet ik even kijken in het stroomschema.
 
Terug
Bovenaan Onderaan