Transformer88
MF veteraan
Ik heb sinds gisteren een gigantische bulk suzuki Gs550 onderdelen, nu heb ik geen 2 linkerhanden en al meeeer dan genoeg ervaring in de (oldtimer)brommer wereld en ziet me dit allemaal alleen maar uit als 'alles een maatje groter'.
Echter, het is ook allemaal net iets meer, ipv 1 cilinder, 4 cilinders. Het probleem dat zich daarbij voor mij meebrengt is de aansluiting van de bobines. Op het draadschema dat ik heb, staat alleen de ignition coil (wat in mijn ogen gewoon de ontsteking, in dit geval de contactpunten, zijn?) en verder niets over het aansluiten van de bobines. Nu heb ik een oud YB1 2 cilinder blok liggen, en daarvan weet ik dat de bobines over de accu moeten omdat ze t anders niet overleven, en daarbij waren de draden nog voorzien van de originele blokstekkers. Bij mn Gs blokken is het dus niet het geval.. Nu is mijn vraag, hoe moet wat en waar? Alleen dus de basis-elektronica van ontsteking tot bougie?
wie kan me helpen?
Echter, het is ook allemaal net iets meer, ipv 1 cilinder, 4 cilinders. Het probleem dat zich daarbij voor mij meebrengt is de aansluiting van de bobines. Op het draadschema dat ik heb, staat alleen de ignition coil (wat in mijn ogen gewoon de ontsteking, in dit geval de contactpunten, zijn?) en verder niets over het aansluiten van de bobines. Nu heb ik een oud YB1 2 cilinder blok liggen, en daarvan weet ik dat de bobines over de accu moeten omdat ze t anders niet overleven, en daarbij waren de draden nog voorzien van de originele blokstekkers. Bij mn Gs blokken is het dus niet het geval.. Nu is mijn vraag, hoe moet wat en waar? Alleen dus de basis-elektronica van ontsteking tot bougie?
wie kan me helpen?