Mijn Suzuki GSX 400X Impulse heeft een probleem (sportieve 4 cilinder 16 klepper, a la CB1). Hij slaat af wanneer ie heel heet is (temp. meter gaat over het midden heen, dan is de ventilator al een tijdje aan het loeien) en is dan niet meer aan de praat te krijgen. Ik moet hem dan laten afkoelen tot ie bijna koud is en dan doet ie het weer zoals vanouds.
Nou heb ik ooit eens een berichtje van een Impulsliefhobbyist (bestaan die dan?????) gelezen dat dit een typeprobleem is en dat dit op te lossen is door andere bobines (van Suzuki) te monteren. Mijn vraag is als volgt: Welke bobines moet ik nou monteren? Wat is de bepalende factor bij die dingen? Wat zijn die dingen eigenlijk?
PS De koeling van de motor is als volgt: het blok is olie gekoeld, de cilinders rijwind gekoeld en de cilinderkoppen vloeistofgekoeld.
Als je dit hele verhaal hebt gelezen: bedankt daarvoor!
Nou heb ik ooit eens een berichtje van een Impulsliefhobbyist (bestaan die dan?????) gelezen dat dit een typeprobleem is en dat dit op te lossen is door andere bobines (van Suzuki) te monteren. Mijn vraag is als volgt: Welke bobines moet ik nou monteren? Wat is de bepalende factor bij die dingen? Wat zijn die dingen eigenlijk?
PS De koeling van de motor is als volgt: het blok is olie gekoeld, de cilinders rijwind gekoeld en de cilinderkoppen vloeistofgekoeld.
Als je dit hele verhaal hebt gelezen: bedankt daarvoor!