Bocht A1 - A6 (Unstable zijn nick)

MartijnL

MF veteraan
22 mei 2001
1.301
1
Unstable, bedoel je dan vanuit de richting Amsterdam naar de A6 of vanuit de richting Amersfoort ?

Vanuit Amsterdam vind ik de A10 - A1 en A1 - A6 inderdaad wereldse bochten. Die naar de A6 knijpt alleen op een niet zo fijne manier. Als je daar voor de eerste keer \'op snelheid\' doorheen gaat moet je ff het koppie erbij hebben. Als je eenmaal weet hoe en wat dan is het alleen maar leuk :)
 
Hmm, ik erger me eigenlijk dood aan die bochten, maar dat komt omdat ik daar vrijwel alleen maar in de spits kom en dan is er altijd wel weer een koekblik dat je bocht verpest :( .

De bochten A1-A9 (vanuit Amersfoort) en A9-A2 (vanuit Adam-ZO) zijn ook erg leuk in afwezigheid van koekblikken.

Voor Lelystedelingen zijn de opritten Larserdreef-A6 (ri. Emmeloord en ri. Almere) interessant. En de afslag Larserdreef->Oostranddreef is ook erg geinig (begint vrijwel haaks en dan langzaam ruimer, heerlijk uitacceleren). O ja, in Lelystad barst het van de rotondes :9~
 
Laatst bewerkt:
Laatst bij Almeerderzand geweest met de motor. De oprit richting Amsterdam is wel een leuke :]
 
Is ook 8-) inderdaad.

De afrit A6->Almeerderzand is trouwens best listig: je komt met 100+ kmh aan stuiven, moet in je remmen, de bocht induiken en weer uitacceleren in de wetenschap dat je dat 100 meter verder weer moet stoppen voor een voorrangsweg. En de weg loopt ook nog eens redelijk omlaag, waardoor je de bocht altijd verkeerd inschat...
 
A9 - A2 is ook leuk. Die heb ik een tijd gereden toen ik in Amstelveen gedetacheerd zat. A9 - A2 en dan A2 - A10 richting Zeeburg.

Maar dat was allemaal in de auto.

A9 - A2 is leuk want de meesten pakken daar de binnenbocht maar de buitenbocht heeft grotere radius dus kan je daar harder doorheen.
 
Alle bochten daaro zijn leuk, maar die vanuit amsterdam naar lelystad (mooie stad btw :) ) dus vanaf de A1 de A6 op is de bocht die ik bedoel. Ik vnd hem vooral spannend als er auto\'s in de buitenbaan rijden.
Deze bocht word door iedereen in een koekblik ALTIJD verkeerd ingeschat. Vandaar ook dat het in de middenberm van deze bocht altijd omgeploegd is.. :) regelmatig ligt er een auto op z\'n kop (nooit doden overigens door lage snelheden) en ook gewoon blikken die tegen de vangrail staan in deze zelfde bocht. Dus het is zaak wel even goed op te letten als je er met de motor doorheen gaat want je moet goed kijken of er geen zand dicht tegen het binnenste van de bocht ligt.
Maar als je de bocht dan eenmaal aan het nemen bent........WAUW!! Ik krijg hem er inmiddels met bijna 130, tot 140 doorheen. ALLEEN met droog weer, en nadat ik gecheckt heb of err zand ligt of niet.
Met een impreza 555 hebbik deze bocht een keer genomen met 160, die ging toen driftend de bocht om, dus ik denk dat het niet heel veel harder kan met de motor.
Maar wel een mooie bocht om een keer te nemen!!
 
Wat dachten jullie trouwens (als we het toch over a\'dam hebben) vand e bocht A-1 naar A-10, die lange....lange bocht onder viaduct door?....die kan je met bijna 180 nemen!! :+
Enne...die van de A10 dan naar de A2? Als je dus de eerste genomen hebt, dan ff doorrijd tot aan de flitser...en daar dan de afrit pakt de A2 op richting utrecht...ook erg leuk, alleen is deze bocht knijpend, dus accelereren is een beetje listig. :]
 
Ik merk het al: Unstable kent meer leuke bochtjes dan ik \ '( . Da\'s ook niet zo moeilijk aangezien ik pas sinds Kerst in Lelytown woon. Wellicht dat Unstable nog meer leuke plekjes kan laten zien in Flevoland?
 
[geef me niet zomaar gewonnen modus]
Wat dacht je van de dijk van Durgerdam naar Marken?
[/geef me niet zomaar gewonnen modus]

Das idd ook erg mooi, maar wat dacht je dan van de dijk tussen ameide en vianen?? om vervolgens naar de overkant te gaan (nieuwegein) en aan de andere kant van het water weer naar ameide te rijden??...ook errug gave bochten, ook voor het wat snellere werk! :+

[dan zal ik je eens even wat laten zien]
Maar we kunnen uiteraard samen eens een stukkie rijden soeptablet!
[/dan zal ik je eens even wat laten zien] :+
 
Laatst bewerkt:
Als jullie toch van Durgerdam naar Marken gaan rijden dan ga ik ook wel ff mee.

Gisteren had ik een baalmiddagje opgenomen en toen heb ik die dijk nog gereden ! (toevallig :) )

Korte routebeschrijving:
- Zaandijk, over de A10 naar Zeeburg
- bij Durgerdam de dijk op
- Bij Marken, richting Volendam
- Volendam, Hoorn, Enkhuizen,
- Dijk Enkhuizen - Lelystad
- Lelystad over de A6, A1 en A10 weer terug.

200 kilometer

Terug over de snelweg want ik moest \'s avonds nog naar een personeelsvergadering.

Als je dus de eerste genomen hebt, dan ff doorrijd tot aan de flitser...en daar dan de afrit pakt de A2 op richting utrecht...ook erg leuk, alleen is deze bocht knijpend, dus accelereren is een beetje listig.
En het nieuwe asfalt is een stukkie gladder dan het oude. Met mijn auto kon ik die bocht met 110 - 120 nemen. Met de motor nog niet gereden (dat gaat de 22e gebeuren :9 onderweg naar Culemborg)
 
Laatst bewerkt:
geef een gil als je gaat rijde unstable...dan rijdt er nog een R1 achter je aan :)
enne, wat vinden jullie van de bocht van de A7 de A8 op...zeg maar van purmerend naar amsterdam...onder viaduct door, bordje gaat branden dat je te hard rijdt :P
offuh, de bocht op de A7 zelf...ter hoogte van purmerend...kan je HARD doorheen....auto\'s normaal tusse de 110 en de 130, motor 180+ :]
 
geef een gil als je gaat rijde unstable...dan rijdt er nog een R1 achter je aan :)
enne, wat vinden jullie van de bocht van de A7 de A8 op...zeg maar van purmerend naar amsterdam...onder viaduct door, bordje gaat branden dat je te hard rijdt :P
offuh, de bocht op de A7 zelf...ter hoogte van purmerend...kan je HARD doorheen....auto\'s normaal tusse de 110 en de 130, motor 180+ :]

Ja...ook mooie bocht, misschien een beetje te vergelijken met de A10 naar A2 bocht en de A1 naar A10 bocht.. :)
 
Wanneer spreken we af?

Van \"t weekend? dan kunnen we misschien alle op en afritten van de A6 richting A\'dam pakken (eerst ff in L\'town warmrijden) om vervolgens in A\'dam ff \"het\" bochtenrondje te gaan rijden. Dan kunnen er zelfs nog wel meer mensen aansluiten als ze dat willen.. :)
 
enne, wat vinden jullie van de bocht van de A7 de A8 op...zeg maar van purmerend naar amsterdam...onder viaduct door, bordje gaat branden dat je te hard rijdt
Dat heb ik nou altijd daar :P (maar dat bordje gaat al branden bij 75 dus dat is niet zo moeilijk voor me :+ )

Je moet wel uitkijken voor de hobbel in het wegdek die verderop zit (waar Zaandam invoegt).

Trouwens, die oprit (vanaf de rotonde Zaandam richting Amsterdam) is ook errug cool 8-) Ik heb het met de motor nog niet zo hard geprobeerd, maar in de auto met 150 heb je een beetje het idee dat je opstijgt (vanzelfsprekend was dit om 22.00 \'s avonds ;) ).

Als je vanaf de A7 de afslag Beverwijk / Koog aan de Zaan pakt heb je ook een leuke oprit. Die is meer tricky vanwege de flauwe slinger die erin zit. Met mijn eerste rijles op de snelweg (dat was les 3 dus) verkeek ik me en moest ik rechtdoor over de vluchtstrook.
 
Laatst bewerkt:
sure...i\'m in....als het een beetje normaal weer is dan...ik ben geen lekker weer rijder...ik rij me alle soorte weer, maar ik ben wel een lekker weer racer :P
enne, zaterdag middag?
 
la ma weteh... is voor mij bekend terein.
En dan natuurlijk niet DOOR Durgerdam filerijden maar er \"achterlangs\" ... zit ook een leuk bruggetje... jump! ;)

JUMP??.....ehhh, mijn R1 heeft z\'n vliegbrevet nog niet. Nouja, kleine drempels enzooi, daar wil ie weleens los komen. maar om nou van een echte jump te spreken?!...nee. geen jump voor mij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan