bocht voor snelweg oprit + natte plas == ongeluk

Justice Strike

MF veteraan
12 nov 2006
4.439
0
Amsterdam
Nou, ik hoor er dan ook weer bij. Was vanochtend eigenlijk van plan om met de trein te gaan. Maar die had ik gemist, dus dan toch maar met de motor gegaan. Ik merkte op de snelweg al dat het guur weer was (veel water, weinig zicht) dus ik was al voorbehoed op gladheid.

Ik ben van Amsterdam naar Rotterdam gegaan, (over Utrecht). Iets wat ik niet vaak doe, maar omdat ik nog moest tanken, ging ik maar die kant op. Met als gevolg dat ik bij de ring van Rotterdam ergesn een verkeerde afslag nam. Merkte ik gauw genoeg dat ik verkeerd zat dus ik zocht weer de afslag richting de ring. Toen ik daar voor het stoplicht stond reed ik wat naar voren. Stond midden tussen de 2 auto's en toen het licht op groen stond sloeg ik af. Opeens gleed het achterwiel weg, en ik zond zelfs op een gegeven moment helemaal achterste voren. Echt vreemd, ik wist ook niet wat ik moest doen, normaal richt je motor zich toch naar waar je naartoe kijkt, maar in dit geval deed hij toch hele andere dingen.

afijn. Schade was aan de rechterkant. Paar krasjes, nieuw knipperlicht, kappotte leiding vna de remvloeistof reservoir naar de rem hendel. Mounting voor de spiegel kapot. Kortom misschien een nieuwe throttle body (is dat de juiste term?)

hopelijk hoef ik neit al te veel te herstellen. Had er niet op gerekent nog meer geld te moeten besteden aan mijn motor :(
 
Pff, klote man! Zeker omdat je eerst van plan was om met de trein te gaan, dan zijn dit soort dingen altijd extra lullig.

Hopen dat de schade meevalt. Gelukkig maar dat je er zelf niets aan over hebt gehouden!
 
Kut man.

Ik had je bijna gezelschap gehouden: bij het baantje wisselen om iemand rechts in te halen :o is mijn achterband heen en weer gaan glijden. Waarschijnlijk geaccelereerd op een witte streep. Bij mij kwam het gelukkig vanzelf weer goed.

Succes met het schadeherstel.
 
tja, het is zo'n lullig ongelukje. Het is eigenlijk te genant voor woorden dan zoiets "simpels" kan gebeuren.

Het erge is, ik had er nog wat aan kunnen doen, althans ik had het gevoel dat ik genoeg tijd had voordat ik op de grond belande, maar ik wist gewoon niet wat ik moest doen, zeker niet als je motor opeens de tegenovergestelde kant op staat.

en ansich ben ik bekent met glad wegdek, heb in de winter ook doorgereden, maar dit is echt totaal nieuw voor mij, alsof ik werkelijk op ijs aan het rijden was.

verder. paar kleerscheurtjes, echt niet noemenswaardig (en ook niet groot genoeg om te denken dat ik mijn kleding moet vervangen) zelfs de helm heeft alleen beschadigingen op de verflaag en niet dieper. Het was echt een te simpel "klein" genant ongelukje.
 
Laatst bewerkt:
tja, het is zo'n lullig ongelukje. Het is eigenlijk te genant voor woorden dan zoiets "simpels" kan gebeuren.

Het erge is, ik had er nog wat aan kunnen doen, althans ik had het gevoel dat ik genoeg tijd had voordat ik op de grond belande, maar ik wist gewoon niet wat ik moest doen, zeker niet als je motor opeens de tegenovergestelde kant op staat.

en ansich ben ik bekent met glad wegdek, heb in de winter ook doorgereden, maar dit is echt totaal nieuw voor mij, alsof ik werkelijk op ijs aan het rijden was.


Tja het overkomt ons allemaal wel is, denk dat de meeste schade altijd gemaakt word met lage snelheden.

zelf tot 2 keer toe, bij het wegrijden na me nachtdienst de motor op ze zei gelegd met geringe snelheid, en een keer paste het niet met me koffers tussen de auto's door.... :X

Ships happens, zolang jij maar niks hebt, da's t belangrijkste :Y
 
Tja het overkomt ons allemaal wel is, denk dat de meeste schade altijd gemaakt word met lage snelheden.

zelf tot 2 keer toe, bij het wegrijden na me nachtdienst de motor op ze zei gelegd met geringe snelheid, en een keer paste het niet met me koffers tussen de auto's door.... :X

Ships happens, zolang jij maar niks hebt, da's t belangrijkste :Y
:^ het is niet tof, maar het kan iedereen overkomen (zelfs op de TT met slecht weer ;) )
 
Ik ging vandaag met mijn vaders chopper naar 't werk omdat ik effe wat moest proefrijden voor z'n thermostaat. Tot drie keer aantoe is mijn achterband wezen slippen.

De eerste keer wou ik weg rijden bij een stoplicht, de tweede toen ik een auto rechts wou inhalen, rechts er tussen uit, gas geven, slippen, en dan pas weg rijden. En de ander was in zo een grote snelweg bocht, je voelt hem staps gewijs zoeken naar waar hij z'n grip kon vast houden.

Pas op jongens!
 
ach ik ben nuchter.... maar ik heb zo'n idee dat de schade best wel 400+ kan zijn.

Maar dan is het de vraag hoeveel moet er werkelijk vervangen worden. Ja de throttle actuator (ik heb de naam :)) is beschadigd, en zodanig dat hij open is. Maar het gas doet het gewoon.

ja de spiegel is afgebroken op de fitten zodat je geen nieuwe spiegel erop kunt zetten, maar barends kunnen ook nog. Kortom, ik ben benieuwd hoe erg het gaat worden.

agent bereidde me al vast voor op het ergste. Haarscheurtjes in het balhoofd == total loss. Maar toen hij de fiets zag kwam hij terug van die mening, zeggende dat de fiets er eigenlijk niet zo heel beschadigd uitzag.
 
Ik ging vandaag met mijn vaders chopper naar 't werk omdat ik effe wat moest proefrijden voor z'n thermostaat. Tot drie keer aantoe is mijn achterband wezen slippen.

De eerste keer wou ik weg rijden bij een stoplicht, de tweede toen ik een auto rechts wou inhalen, rechts er tussen uit, gas geven, slippen, en dan pas weg rijden. En de ander was in zo een grote snelweg bocht, je voelt hem staps gewijs zoeken naar waar hij z'n grip kon vast houden.

Pas op jongens!
yes.

ik kreeg al te horen van de takeldienst dat het echt ernstig is vandaag. Gemiddeld aantal ongelukken op de ring was 70 per dag. Ze zaten rond 9 uur al op de 40.
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je hier precies mee? Want ik kan me niet voorstellen dat je je 'throttle bodies' (gasklephuizen) verpest met dit soort ongelukjes ;)

Ja de throttle actuator (ik heb de naam :))

ik bedoelde idd de throttle actuator. Die is geschaafd. hij is zodanig geschaafd dat hij open is (klein gleufje) maar de throttle doet het nog gewoon. Heb haar nog in de berging mogen rijden :] en alles voelde nog best goed


Waar ik nog het meeste tegenop kijk is het feit dat ik nu te horen ga krijgen dat ik wist dat het aan het regenen was en dat ik voorzichtig had moeten rijden. Van koekblikkers kan ik dat nog begrijpen. maar mijn vader heeft heel europa rondgetoerd op zijn r80, dus daar trek ik het me wat meer van aan.
 
Laatst bewerkt:
ik bedoelde idd de throttle actuator. Die is geschaafd. hij is zodanig geschaafd dat hij open is (klein gleufje) maar de throttle doet het nog gewoon. Heb haar nog in de berging mogen rijden :] en alles voelde nog best goed


Waar ik nog het meeste tegenop kijk is het feit dat ik nu te horen ga krijgen dat ik wist dat het aan het regenen was en dat ik voorzichtig had moeten rijden. Van koekblikkers kan ik dat nog begrijpen. maar mijn vader heeft heel europa rondgetoerd op zijn r80, dus daar trek ik het me wat meer van aan.


Tja, spiegel t is naar jezelf.......is gewoon ouderlijke bezorgdheid.

Ik foeter ook wel s op me zoon, had je kunnen weten dit en dat, en als die dan weg is, bedenk ik me.... l*l je was net zo zijn leeftijd
 
Tja, spiegel t is naar jezelf.......is gewoon ouderlijke bezorgdheid.

Ik foeter ook wel s op me zoon, had je kunnen weten dit en dat, en als die dan weg is, bedenk ik me.... l*l je was net zo zijn leeftijd

Nou, hij heeft nog nooit schade gereden tot misschien een jaar geleden. Dus dat is meer dan 25~30 jaar schadeloos rijden. M.A.W. hij heeft dat niet, omdat hij nooit zo is geweest :)
 
Laatst bewerkt:
tja en wie zegt dat jij de komende 20 jaar schade gaat rijden????

mss, ga je ineens subliem en foutloos rijden..........

en 20 jaar terug was de verkeersdrukte niet zo groot als nu O-)
 
tja en wie zegt dat jij de komende 20 jaar schade gaat rijden????

mss, ga je ineens subliem en foutloos rijden..........

en 20 jaar terug was de verkeersdrukte niet zo groot als nu O-)

dat zegt ie ook altijd, dat het tegenwoordig echt een stuk drukker is en dat er een hoop mensen de weg op gaan die eigenlijk in de eerste instantie de weg niet op zouden mogen.

Trouwens, ik hoorde een leuke vandaag van een agent. File probleem oplossen? alle lease auto's uitbannen. 85% minder auto's, en de gene die een auto hebben die zijn er zuiniger op omdat het eigen vermogen is.
 
Laatst bewerkt:
olievlekje....... :X

Ja, dat zal toch haast wel. Het is toch niet zo dat het nou levensgevaarlijk is om met regen te rijden (tenzij na een periode van droogte, maar dat is nu bepaald niet het geval :( ).
TS zei dat z'n motor uitviel toen het licht op groen sprong, misschien daarna extra veel gas gegeven uit ergernis?
 
Terug
Bovenaan Onderaan