Bochten nemen en risico's daarvan

Als je echt alle risico's uit wilt sluiten dan moet je thuis op de bank blijven zitten. :z Jij weet ook wel dat je met de motor een verhoogd risico loopt, ander vroeg je er niet naar. Ik rij wel aardig door, maar op de limiet rij ik alleen af en toe op het circuit. :?

Nog een tip, ik neem altijd een duopassagier mee: MIJN ENGELBEWAARDER!!!! ;)
 
Weet jij misschien wie het waren?

Ik hoorde het even vaag bij de parkeerautomaat in de Boogaard van een vrouw die het aan een
ander vertelde. Zoiets van '.....ja, die jongens kijken steeds wie er schuiner kan en vandaag ging er eentje ineens heeeel schuin hahahahaha...... het lijkt net wel dat circuit in Assen...'

'k heb maar niets gezegd tegen de doos.... :(
 
Brandweer mmm, hebben ze hem onder de vangrail uit moeten halen (demontage vangrail)... zal hij flink in elkaar hebben gezeten :(

Limieten neem ik redelijk ruim, je bent toch op de openbare weg en vooral na een aantal "oeps dit haal ik niet (maar dan toch wel)" neem ik ze nog wat serieuzer.

Het kan toch gebeuren dat je een inschattingsfout maakt zodat een bocht niet goed uitkomt :( Hoort erbij, als je dat wilt uitsluiten moet je inderdaad op de bank gaan zitten. Wegen met grind neem ik wel met veel beleid, zoor de rest rij ik lekker door maar absoluut niet op de grens.

Ik weet dat ik nog veel platter kan op sommige stukken (klaverbladen etc...) maar de aanblik van de vangrail en het besef dat ik geen kleefbanden heb doet me toch ff inhouden.
 
Oh noooo!! (niet weer). Klote man. Het is zo'n aardige gast.
Kon hij eindelijk weer lekker spelen op zijn (opgelapte) R6, en dan dit. Echt....heel erg minder prettig...

Voor zij die hem nog zien. Wens hem ff sterkte!
 
Ik ga dan nadenken, zo zit ik in elkaar, van: "dat kan mij ook overkomen". Ik heb genoeg zelfkennis om mij niet te laten opnaaien door andere motoren, maar wat olie op de weg of wat zand kan ook wat uitmaken.

Hoe gaan jullie daar mee om? Calculeren jullie dat risico (olie, stilstaande leswagens in de bocht, beide meegemaakt op PPP) in?
Ik zit er soms ook over na te denken wat er mis kan gaan
als ik op het klaverblad aan het rijden ben.
Ik ga voor ik een kneedown ga maken eerst ff kijken of er niks ligt.
Ff voor de zekerheid.
En motorrijden is nu eenmaal wat gevaarlijker.
 
Niet doen als je angst hebt. Je gaat twijfelen en bent met andere zaken bezig. Dus blijf geconcentreerd neem bochten op zo'n manier dat je er zelf prettig bij voelt.
 
2 dingen:
1) geen bochten rijden is nog gevaarlijker (of is dergelijke humor nu uit den boze?)
2) reden genoeg (of teveel) om nu toch echt de onderkant van de vangbalken af te schermen. Den Haag??!? Hallo?!?

Uitermate lullig voor hem overigens, hoop dat het minder erg is dan het lijkt.

Probeer zelf ook wel sportief de bochten te nemen, maar heb zelf wel een aantal keren grind in de bocht gehad, wat je dan nog maar net op tijd zag. Drukt je wel weer met de neus op de feiten. :(
 
Ik vraag mij af wanneer de eerste maatregelen in de vorm van drempels enz..... in gebruik gaan worden genomen op de PPP. Dit kan niet veel langer goed blijven gaan, alhoewel je in dit geval moeilijk over goed kunt spreken
 
ander vertelde. Zoiets van '.....ja, die jongens kijken steeds wie er schuiner kan en vandaag ging er eentje ineens heeeel schuin hahahahaha...... het lijkt net wel dat circuit in Assen...'

'k heb maar niets gezegd tegen de doos.... :(

Ik vind het niet zo gek hoor dat die mensen zo denken :? Ze rijden (1) zelf geen motor en zien die fun dus niet in en (2) als het zo ver van je bed staat maak je er nou eenmaal grappen over. Dat doet iedereen.. Het is alleen wat pijnlijker om het aan te moeten horen als motorrijder '(
 
Ik zit met een "probleem". Ik was vandaag getuige van een best wel heftig ongeval in de PPP. Bij de bocht naar rechts omhoog was een motor eruit gevlogen, motor en berijder waren apart over de grond gegleden, en de berijder was onder de vangrail geschoven.

Ik hoorde van iemand die er bij was, dat de persoon in kwestie een verbrijzeld rechterbeen had, een gebroken linkerbeen en waarschijnlijk ook wat schade aan zijn rug (wervels verschoven?? :( :(

Nu rijd ik persoonlijk ook niet altijd even rustig, maar de aanblik van twee brandweerauto's, een ambulance en wat agenten die de oprit afzetten was toch wel aangrijpend. Ik ga dan nadenken, zo zit ik in elkaar, van: "dat kan mij ook overkomen". Ik heb genoeg zelfkennis om mij niet te laten opnaaien door andere motoren, maar wat olie op de weg of wat zand kan ook wat uitmaken.

Hoe gaan jullie daar mee om? Calculeren jullie dat risico (olie, stilstaande leswagens in de bocht, beide meegemaakt op PPP) in? Ik ben nog steeds bezig om een lekkere kneedown te oefenen, maar soms rijd ik teveel met mijn verstand en "schiet" er iets van angst in.

Vooral in mooie bochten wil ik altijd lekker hangen, maar in de Randstad is het vooral auto's ontwijken en iedere bocht goed doorkijken op zoek naar viezigheid, waardoor ik weer teveel let op de auto's en de weg en daardoor rijd ik de bocht weer uit. Misschien kan ik toch het beste cicruitrijden, daar is alles veilig en zijn er grindbakken.. :} :}

(8 Juni VROII, ok.. geen CRT, maar toch.. :+ )

Je kunt helaas niet alles voorkomen, maar je kunt er wel rekening mee houden. Als je bijvoorbeeld een hele mooie bocht ziet met daarnaast bomen, vangrails of lantaarnpalen moet je jezelf toch afvragen of dat een bocht is om eens lekker hard doorheen te gaan.

Als het verkeerslicht op groen staat ga je er dan ook als een dolle ervandoor in de hoop dat niemand door rood rijdt?

Zoals ik al zei, je kunt niet alles voorkomen, maar je kunt wel je snelheid aan de situatie aanpassen. Het circuit is over het algemeen de beste plaats om je een lekker uit te leven en zelfs daar kan het verkeerd aflopen
 
Ik vraag mij af wanneer de eerste maatregelen in de vorm van drempels enz..... in gebruik gaan worden genomen op de PPP. Dit kan niet veel langer goed blijven gaan, alhoewel je in dit geval moeilijk over goed kunt spreken
Hoezo? Bij mij om de hoek gebeuren er meer ongelukken als op PPP hoor...Hoeveel zware crashes kan je op PPP opnoemen? Vorige week dan... ;( Dutchchili is er ooit hard afgegaan....en wie nog meer?
 
;( Meen je niet...met die grijs/gele R6??


JA

Op vrijdag 31 mei 2002 09:52 schreef Maximum het volgende:Hoezo? Bij mij om de hoek gebeuren er meer ongelukken als op PPP hoor...Hoeveel zware crashes kan je op PPP opnoemen? Vorige week dan... ;( Dutchchili is er ooit hard afgegaan....en wie nog meer?

verleden jaar op een dag 2 zware ongelukken, eentje met traumaheli, sindsdien is er iets meer politie te vinden.

Ga er maar vanuit dat je er dit weekend niet heen hoeft te gaan, tenzij je een bekeuring wilt.


Op vrijdag 31 mei 2002 09:53 schreef Fastcruiser het volgende:Wat is de z.a.c.?

Wel klote voor hem.. lui die hem kennen, wens hem succes!


Zomer Avond Compentitie http://www.z.a.c.nl

Alleen rijden ze tegenwoordig overdag.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het niet zo gek hoor dat die mensen zo denken :? Ze rijden (1) zelf geen motor en zien die fun dus niet in en (2) als het zo ver van je bed staat maak je er nou eenmaal grappen over. Dat doet iedereen.. Het is alleen wat pijnlijker om het aan te moeten horen als motorrijder '(


Klopt helemaal. Daarom heb ik ook maar niets gezegd, je schiet er geen reet mee op.
 
Ik vind het niet zo gek hoor dat die mensen zo denken :? Ze rijden (1) zelf geen motor en zien die fun dus niet in en (2) als het zo ver van je bed staat maak je er nou eenmaal grappen over. Dat doet iedereen.. Het is alleen wat pijnlijker om het aan te moeten horen als motorrijder '(

Zeker als het een vriend van je is...schop die wijve maar de tyfus in....
Ik maak zelf ook grapjes over van alles en nogwat...maar ik ken mn grenzen...
 
Hoezo? Bij mij om de hoek gebeuren er meer ongelukken als op PPP hoor...Hoeveel zware crashes kan je op PPP opnoemen? Vorige week dan... ;( Dutchchili is er ooit hard afgegaan....en wie nog meer?

In de bocht waar het ongeluk van gisteren plaats had, zijn er vorig jaar bij mijn weten twee motorrijders uitgevlogen, een GSX-R en een Blackbird.
Ik denk dat je het precieze antwoord te zoeken is in het aantal deuken en beschadigingen in de vangrail bij het uitkomen van de bocht.........
 
In de bocht waar het ongeluk van gisteren plaats had, zijn er vorig jaar bij mijn weten twee motorrijders uitgevlogen, een GSX-R en een Blackbird.
Ik denk dat je het precieze antwoord te zoeken is in het aantal deuken en beschadigingen in de vangrail bij het uitkomen van de bocht.........

Vangrails wordt vervangen na zware crashes (auto's e.d.) dus dat zegt niet zo veel...

Maar als er veel deuken inzitten kan je je wel een voorstelling maken...
 
In Belgie worden alle vangrails in de bochten vervangen door exemplaren die minder gevaarlijk zijn voor motorrijders. (er zal een verschillend systeem worden gebruikt voor Wallonie en Vlaanderen)

Ze zijn er bij mij in de buurt al mee bezig. (ergens waar eigenlijk beter geen vangrail staat, want er is toch een grote uitloopstrook! :j )
 
Vangrails wordt vervangen na zware crashes (auto's e.d.) dus dat zegt niet zo veel...

Maar als er veel deuken inzitten kan je je wel een voorstelling maken...

Nou, dan moet je maar eens kijken bij de vangrail in de rechter omhoog op de ppp. Die deuk (of beter gezegd: golf) in de vangrail zit er al een tijdje.

Oh ja, ik las eens het volgende: om bij het Franse circuit Paul Ricard te komen moet je eerst door een binnendoorweggetje rijden. Blijkt dat bij
evenementen de bomen op die weg bedekt worden met hooibalen omdat heel wat toeschouwers vaak hevig geinspireerd zijn na zo'n dagje kijken naar de grote jongens en dat wel eens fout gaat. Voorkomen is beter dan genezen zeg maar... :)
 
Ken hem wel. Hebben wel eens een avondje met zijn 2'en gereden op PPP. Klote zeg! '(

Zal van het weekend dan wel weer enorm veel politie zijn die weer een wijs verhaal hebben over wat er kan gebeuren.
 
Ik ben op 30 mei als fotograaf aanwezig geweest bij het ongeval waar eerder over gesproken is. een tweetal foto's vind je terug op mijn website

www.district8.net ( Regio nieuws )

Met vriendelijke groeten

Remco Suiker
 
Terug
Bovenaan Onderaan