Bochtenwerk & passagier..

Gewoon gaan rijden met je vrouwtje en niet over van alles nadenken.
Toen mijn betere wederhelft nog achterop kon hebben we veel samen gereden waaronder 20 jaar op een 600 F.
Ze was absoluut niet bang achterop en vond het prachtig als we op een dijk Rossi wannabees eruit stuurden :}
Haar slanke figuurtje hielp natuurlijk ook mee :)

Met zijn tweetjes kun je ook flink boenderen :Y
 
Dit kan ik niet helemaal volgen. Elk voertuig op wielen? Kruiwagen VS. kinderskelter vs. Dragracer vs. Superkart vs. Opel Meriva VS. Dikke BMW? Even snel door de bocht?
Dat klopt ja, net zoals ieder voertuig in principe even hard kan remmen. Een vrachtwagen van 40 ton kan even hard remmen als een personenauto, vooropgesteld dat de remmen niet onderbemeten zijn.
 
Dit kan ik niet helemaal volgen. Elk voertuig op wielen? Kruiwagen VS. kinderskelter vs. Dragracer vs. Superkart vs. Opel Meriva VS. Dikke BMW? Even snel door de bocht?

Dat waag ik te betwijfelen : ik kan met mijn subaru impreza ongehoord hard door een bocht waar elke dikke andere wagen er af schuift
 
Dat klopt ja, net zoals ieder voertuig in principe even hard kan remmen. Een vrachtwagen van 40 ton kan even hard remmen als een personenauto, vooropgesteld dat de remmen niet onderbemeten zijn.

Dat heeft volgens mij alleen maar te maken met de typegoedkeurings norm waar hij minimaal aan moet voldoen. Dus met een bepaalde snelheid binnen een bepaalde afstand stil kunnen staan. Dit is natuurlijk voor een vrachtwagen en een subaru niet met elkaar te vergelijken, maar die norm zal ook anders liggen.

Ik rij overigens ook regelmatig met mn vrouwtje achterop mn GSXR, gaat prima. Dit komt ook vast doordat ik 95 kilo ben en zij maar 55 kilo ;)
 
Dat heeft volgens mij alleen maar te maken met de typegoedkeurings norm waar hij minimaal aan moet voldoen. Dus met een bepaalde snelheid binnen een bepaalde afstand stil kunnen staan. Dit is natuurlijk voor een vrachtwagen en een subaru niet met elkaar te vergelijken, maar die norm zal ook anders liggen.

Ik rij overigens ook regelmatig met mn vrouwtje achterop mn GSXR, gaat prima. Dit komt ook vast doordat ik 95 kilo ben en zij maar 55 kilo ;)
Nee, ik bedoel niet de normen. Een zwaar voertuig remt in principe net zo hard als een licht. Het gewicht speelt geen rol. Het lijkt misschien raar maar het is eenvoudige natuurkunde.
 
Met mijn 148kg rij ik altijd met een duo passagier en deze werkt altijd mee:] en de achterband kan het prima aan:Y:+
 
Passagier goed opvoeden. Tegenleunen=crashen. Achter de bestuurder blijven zitten. Indien je vering instelbaar is ff wat veervoorspanning bijdraaien=Kneedowns met gezelschap! Lache
 
Terug
Bovenaan Onderaan