Bochtenzoektocht omgeving Amersfoort

Patriot

MF'er
23 okt 2005
70
0
Wageningen
Sinds kort ben ik geregeld in Amersfoort omdat mijn vriendinnetje hiernaartoe is verhuisd. Zijn er musketiers die in deze omgeving de krenten uit de bochtenpap weten te halen? Ik ben in voor tips maar ook wel voor een avondje gezamenlijk rondschampen.
 
Sja... ehm :)
Ik kom dagelijks in Amersfoort voor school...
Richting Zeist heb je wel wat geloof ik en anders op een landbouwweggetje vanachter de HD dealer naar Baarn ( in het begin ERG slecht wegdek! ).

Voor de rest is het nogal druk in Amersfoort, mischien achter Soesterberg ?
Je kan ook de weg nemen naar Bunschoten, een erg lekkere weg met lekkere rotondes en de kans dat je je rijbewijs mag behouden is daar maar liefst 50%!
 
Ik kom zo nu en dan nog weleens in de buurt, en zo'n beetje alle op- en afritten van de A28 van Den Dolder tot Amersfoort zijn lekker. En achter vliegbasis Soesterberg, de weg naar Soest toe is een leuk bochtig exemplaar. Of als je afrit 4 van de A28 neemt, vanuit A'foort gezien einde afrit rechts en dna de eerste verkeerslichten weer rechts, het Zeisterspoor! Hoge snelheid, mar rij eerst een keer rustig heen en weer want er staat regelmatig controle!

Succes!
 
Hoevelaken -Achterveld -Scherpenzeel-overberg-Amerongen dan de dijk op richting Wijk-bij duurstede en dan helemaal naar Roterdam :9~
 
Allemaal bedankt voor de tips en in het bijzonder Harry bedankt voor je route. Kom zelf uit Doetinchem en de Achterhoek heeft qua motor rijden echt veel leuk bochtenwerk te bieden. Mochten er geinteresseerden zijn, wil ik ook nog wel eens een rondje Achterhoek in doen ;-) Voorstellen voor data zijn welkom, ik plan wel wat in.
 
Als je vanuit Amersfoort naar Woudenberg rijdt over de Arnhemseweg (N221 meen ik) dan moet je eens na Leusden-Zuid opletten op een restaurant aan de linkerkant van de weg dat "De Mof" heet. Daar moet je linksaf erin (Leusbroekerweg). Die weg alsmaar volgen tot de tweede kruising (eerste is al heel vlug, driesprong, gewoon rechtdoor) en dan linksaf de Langesteeg op tot je op een gegeven moment Leusden bijna inrijdt. Dan kom je bij een driesprong en dan kun je rechtsaf de Asschatterweg richting Achterveld op.

Een hele lekkere rustige route is dat met best veel leuke bochtjes en chicanes :Y

Meestal ga ik halverwege de Asschat rechtsaf de Postweg op (langs "De Klaveet" voor de kenners) en dan houd ik elke kruising rechts aan. Kom ik weer op de Langesteeg uit. Leuk circuitje ;)
 
Amersfoort richting hoevelaken voor spoorwegovergang in bocht rechts kruising rechts einde links en weer links einde links driesprong rechts voor A30 links parallel einde rechts A30 over links a30 op A30 stukkie naar einde toe links langs mac rechts, rotonde links chicane naar terschuur (soort Geert timmer bocht) terug richting hoevelaken, nog paar rotondes

:]
 
Aaaaah jaaa mannen, maak me gek! Dit is waar ik op had gehoopt :} :} Circuitjes!!! Goeie kans dat we elkaar nog tegen komen :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan