Body Kit Yamaha R6 2000

boerend

Rookie
8 okt 2020
4
1
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Yamaha R6 uit 2000. Graag wil ik hem naar mijn eigen smaak aanpassen en ben ik op zoek naar bodykits.

Nu heb ik op DHGate en Ali-express heel wat voorgespoten bodykits gezien voor mijn type motor. Gemiddeld zo'n 300 tot 400 euro, compleet. Iemand hier ervaring mee?
 
Zonde van je geld.

Niet lullig bedoeld maar om de haverklap overlijdt er weer een R6 uit 1999-2001.

Om hem te personaliseren zou je beter af zijn met een plastidip.
 
Eigenlijk wil je dus zeggen dat je het niet mooi vind? ;)

Zie deze foto's: De blauwe is van mij, de zwarte is waar ik naar streef met behulp van nieuwe fairings en een opnieuw gespoten kuip.
 

Bijlagen

  • IMG_20200920_170329_591.jpg
    IMG_20200920_170329_591.jpg
    960,4 KB · Weergaven: 16
  • Screenshot_20201008_200422_com.dhgate.buyermob.jpg
    Screenshot_20201008_200422_com.dhgate.buyermob.jpg
    230,9 KB · Weergaven: 17
Wat hij bedoelt is dat het motorblok van die generatie R6'en kapot loopt. Cilinderwand scheurt, einde verhaal.

Maar wat betreft je vraag; op Ali heb je veel keus, maar de pasvorm is vaak niet je-van-het. Echter je kunt er leuke modelletjes vandaan halen.
 
Oké duidelijk. Ik heb inmiddels plastidip besteld dus ga zelf lekker knutselen. Had er nog nooit van gehoord maar zie veel fraaie resultaten op internet.
 
Eigenlijk wil je dus zeggen dat je het niet mooi vind? ;)

Zie deze foto's: De blauwe is van mij, de zwarte is waar ik naar streef met behulp van nieuwe fairings en een opnieuw gespoten kuip.
Ik vind het een prachtige motor. :}

Echter, zoals @Kars ook al zegt is deze motor niet al te betrouwbaar.
Je bent niet de 1e die een r6 koopt en helemaal opleukt om er vervolgens achter te komen dat hij ineens niet meer zo lekker loopt.
Sommige verkopers hebben dat al ondervonden en sluiten de carterventielatieslang die naar het luchtfilter loopt af zodat je nog een korte tijd rond kan rijden.
Juist in de periode verkopen sommige hun R6 om er nog wat geld uit te slepen. (En je bent echt de lul als je hem dan koopt)
Dus als die carterventielatieslang is afgesloten ga dan asap naar de verkoper om de koop te ontbinden.

Vervolgens begint het gedonder, weer slecht lopen etc etc en einde motorblok.
En die motorblokjes zijn 2e hands niet te krijgen (zonder gescheurde cilinderwand) dus heb je helemaal niets meer aan je motor.
Een mogelijke oorzaak is een vervangingsdemper voor een leuker geluidje.

Mijn advies om er niet teveel in te investeren is met alle goede bedoelingen hoor.
Helaas maken vele dezelfde fout.:$

Overigens zijn er ook R6 bezitters die helemaal geen last hebben van dit euvel en genieten met volle teugen van hun mooie R6.
 
Ik vind het een prachtige motor. :}

Echter, zoals @Kars ook al zegt is deze motor niet al te betrouwbaar.
Je bent niet de 1e die een r6 koopt en helemaal opleukt om er vervolgens achter te komen dat hij ineens niet meer zo lekker loopt.
Sommige verkopers hebben dat al ondervonden en sluiten de carterventielatieslang die naar het luchtfilter loopt af zodat je nog een korte tijd rond kan rijden.
Juist in de periode verkopen sommige hun R6 om er nog wat geld uit te slepen. (En je bent echt de lul als je hem dan koopt)
Dus als die carterventielatieslang is afgesloten ga dan asap naar de verkoper om de koop te ontbinden.

Vervolgens begint het gedonder, weer slecht lopen etc etc en einde motorblok.
En die motorblokjes zijn 2e hands niet te krijgen (zonder gescheurde cilinderwand) dus heb je helemaal niets meer aan je motor.
Een mogelijke oorzaak is een vervangingsdemper voor een leuker geluidje.

Mijn advies om er niet teveel in te investeren is met alle goede bedoelingen hoor.
Helaas maken vele dezelfde fout.:$

Overigens zijn er ook R6 bezitters die helemaal geen last hebben van dit euvel en genieten met volle teugen van hun mooie R6.

waaronder ik dus. Het klopt wel trouwens hoor, de 1st generatie R6 van 99 tot 02 kunnen dit probleem hebben maar het lijkt vooralsnog sporadisch. Yamaha zelf weet ook niet waardoor het zou komen maar de beste manier om het te voorkomen is om je bike eerst rustig warm te rijden zodat je geen thermische shock krijgt. Een compressie test kan uitsluitsel geven maar voorkomt niks. Als je het hebt heb je het en ben je fucked.
 
Terug
Bovenaan Onderaan