Boefje, dat wel, lomp ook, maar strafbaar?

Ja, maar stel je nou eens voor dat die drempel plots naar links of rechts gaat, net al jij er rijd. Ik denk dat je je nog eens goed moet afvragen of het je wel waard is.
 
Ja, maar stel je nou eens voor dat die drempel plots naar links of rechts gaat, net al jij er rijd. Ik denk dat je je nog eens goed moet afvragen of het je wel waard is.

Een drempel die naar links of rechts gaat terwijl ik er rijd? ehh "are you on something? LSD?" _O-
 
Dag Oma, k had er nog een voor dit topic:

Ik werk momenteel in hartje Den Bosch. De beste route naar waar ik moet zijn leid me door een wijk met allemaal verkeersdrempels. Naast iedere drempel zit een smal stukje ZONDER drempel. Natuurlijk bedoeld voor fietsers maar er staat GEEN bord bij. Uiteraard ga ik daar doorheen maar MAG dat wel? Ik denk van wel.

Je hebt die dingen ook met paaltjes, die het fietsdeel scheiden van de drempel.
Over de drempel kan dan maar één auto tegelijk.

Als er ruimte is, rijd ik langs de drempel. Een ev auto kan dan ook nog eens doorrijden.
 
Ik heb hetzelfde ook altijd in mijn auto als ik driftend gewoon op de rijbaan door zo'n bocht wil knallen. er zit vaak weer binnenbochtrijder voor je. ik heb al eens gehad dat iemand mij aan zag komen en die gebaarde mij dat ik er links omheen mocht.

dus ook gedaan.. kijk das nou aardig 8-)
 
Met de auto doe ik hetzelfde en het kan niet strafbaar zijn. Het is niet "netjes" maar dat is over de vluchtstrook rijden ook niet. Het een heft het ander niet op, maar ik ben op dat ogenblik zeker niet slechter bezig dan de andere.

Vaak genoeg gedaan op de afslag Amersfoort. Mensen zijn er niet altijd even blij mee maar IK rij gewoon op de rijstrook, hoor.
 
Ff dat verhaaltje van Autoweek plaatsen hoor:

Ik reed gisteren een doordraaiende snelwegoprit op toen de Mitsubishi CZ5 die voor me reed pech kreeg en zich dus op de vluchtstrook begaf.
Nu ben ik gewoonlijk heel behulpzaam en zou achter hen gestopt zijn om te vragen of ik kon helpen. Ik was echter op weg naar een afspraak met de klant dus ben ik er maar voorbij gereden. Het echtpaar vond dat blijkbaar erg jammer want zij toeterden luid naar mij, en mevrouw gebaarde hevig. Het was druk dus ik vertrouwde erop dat een behulpzamere mede weggebruiker mijn taak op zich zou nemen.
De Mitsubishi heeft een blijkbaar zeer lage rol- en luchtweerstand want in de bocht die ook nog eens omhoog liep behield hij zijn snelheid. Geïnteresseerd in auto's en fysica als ik ben, wilde ik hier toch meer van weten dus ik houd de auto goed in de gaten.
Het was op dat moment dat ik het licht zag; deze Mitsubishi had zichzelf reeds gerepareerd en begaf zich aan het eind van de bocht weer op de rijstrook. Het i natuurlijk niet voor niets dat deze auto het platform deelt met een auto die "Slim" heet.

Daar moest ik toch het fijne van weten, en omdat ik de volgende afslag moest hebben matig ik de snelheid zo dat het, nu blijkbaar gehaaste, echtpaar mij kon inhalen. Toen zag ik de donkere zijde van mensen die een zelfreparerende auto hebben. De vrouw wees naar mij, de arme bestuurder in de Skoda die je nog gewoon zelf moet fixen, stootte haar man aan en riep mij iets toe wederom vergezeld van wat gebaren. Ze zat me dus gewoon uit te lachen. Van iemand die in zo'n bijzondere auto rijdt verwacht je een toch wat magnacratischer opstelling verwachten jegens het plebs?

Ik heb op de kleuterschool geleerd tussen de lijntjes te kleuren, doe dat op de weg ook!

_O-

Bron: www.autoweek.nl / Geelhoed
 
niet slim, van koekblikkers die niet in staat zijn hun auto binnen de lijntjes te houden kan je alles verwachten, maar niet dat ze zitten op te letten :N

Is niet helemaal waar. Heb al vaak genoeg mee gemaakt dat op een 2 baansweg (verkeer in beide richtingen) auto's op de vluchtstrook gaan rijden om mij er langs te laten. Voornamelijk van die volkswagen caddy-achtige auto's. Eerste keer dat ik zag dacht ik "wat in hemelsnaam is die aan het doen??". Het heeft alleen vaak niet zo heel veel nut aangezien er dan nog tich auto's voor die auto zitten die het niet doen :')
 
Ik speel ook wel eens met die gedachten, maar dat doe ik nooit, stel dat de auto zomaar terug komt. Best onhandig in een bocht.
 
Brughekjes...




Die steken ook nog wel eens over als ik langs kom fietsen.




Vooral als ik toch al zo'n moeite heb om m'n stuur recht te houden als ik uit de kroeg kom

:+
 
Laatst bewerkt:
Ik rij zowel motor als auto, en met de auto in dit soort bochten ook altijd half over de vluchtstrook, maar vind persoonlijk autorijden zo saai dat ik dan echt niet op zit te letten of er een motorrijder inhaalt, dat is toch niet echt iets wat je verwacht.

Ik ben daarentegen op de motor laatst van de weg gereden door een soortgelijke actie van een automobilist. (niet zo slim dus van mezelf ik weet het ;) )

Dus ik zou het niet doen. Lomp vind ik het niet echt, het is lomper om met de auto over de vluchtstrook te knallen....
 
Dag Oma, k had er nog een voor dit topic:

Ik werk momenteel in hartje Den Bosch. De beste route naar waar ik moet zijn leid me door een wijk met allemaal verkeersdrempels. Naast iedere drempel zit een smal stukje ZONDER drempel. Natuurlijk bedoeld voor fietsers maar er staat GEEN bord bij. Uiteraard ga ik daar doorheen maar MAG dat wel? Ik denk van wel.


mag:) ik deed het zowel met lessen als met mijn AVD examen. Het valt gewoon onder het " optimaal benutten van de voordelen van de motor"
Ik kan vlotter doorrijden (geen drempel) en hoef niet te wachten op de tegenligger die voorrang heeft dus de doorstroming wordt er alleen maar beter van :)
 
mag:) ik deed het zowel met lessen als met mijn AVD examen. Het valt gewoon onder het " optimaal benutten van de voordelen van de motor"
Ik kan vlotter doorrijden (geen drempel) en hoef niet te wachten op de tegenligger die voorrang heeft dus de doorstroming wordt er alleen maar beter van :)
Gamma :Y.

Sterker nog: als je het niet doet en er komt een tegenligger, dan zak je zelfs, omdat je jezelf onnodig in een gevaarlijke positie plaatst.
 
Die automobilist zit fout maar als jij hem in gaat halen ben je ook niet slim bezig. Stel die auto gaat ineens weer de rijbaan op en hij verwacht jou niet.... oeps
 
Handig, twee topics in één topic :9
Auto inhalen; zal wel weer niet mogen :P
Drempel; tuurlijk mag dat, je bent niet verplicht om drempels te pakken *O* (niet tegen Koos zeggen hoor! :X)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan