Boek. How to build a bobber on a budget

Trash

Die hard MF'er
14 apr 2008
619
0
Helmond
Zag dit boek laatst in de Bigtwin staan.
Heeft 1 van jullie dit boek, en is het de moeite waard op te kopen(goede tips, leuke ideen, enz)?

Het boek is geschreven door Jose de Miguel een bouwer van enkele jaren terug.
 
Ik ken het boek niet, het wekte wel mijn interresse dus ik heb eens gekeken op BOL.com en vond daar de volgende omschrijving:

Bobbers are the hottest style in the custom bike market, and now you can afford one without paying a fortune! All you need to make a killer custom bike is a set of tools, a little know-how, and imagination and creative vision. Despite the rise of high-priced Gucci cycles, the true custom bike is still affordable, and can be built by you on a budget - and cheaper than buying a new one! Jose de Miguel is an experienced motorcycle custom builder, and in clear, simple, easy to follow terms, he shows readers how to turn odds and ends into one-off motorcycle parts and turn a cheap, run-of-the mill custom bike into a drop-dead show stopper! Clear and straightforward instructions are given, along with full illustrations of the projects, showing how any owner with rudimentary skills, a basic tool kit, a little resourcefulness, and - perhaps more importantly - a lot of imagination can build the Bobber of their dreams...and all on a budget!

Klinkt goed toch?
 
Ik ben zelf bezig met een Suzuki intruder te verbouwen. Dit is een relatief goedkoop project: heb een basis motor gekocht voor 2000 euri en een donor die mij netto 750 euro heeft gekost. Veel is zelf te doen. De donor zal door de verkoop van onderdelen weer geld terugbrengen aan het eind van het project. Tenzij ik luxeonderdelen wil, zoals extra verchroomde onderdelen zal dit ook de grens zijn van wat ik nodig hebben.

Op chopperstyle.nl zitten gasten die van low-budget verbouwingen tot een kunst hebben gekregen. Er zit van alles tussen van bobbers tot zweeds, old-school, de hele rattemetat.

Het gaat erom om zoveel mogelijk zelf te doen uiteraard. Alleen op die wijze kun je het goedkoop doen.
 
1211022726_61_FT299_img00008.jpg


dit is ie nu. En ja: hij staat inderdaad in de woonkamer (nu even niet, want we hadden kijkers voor ons huis....)

edit: neemt niet weg, dat het boek mij ook wel aanspreekt, dus dat ik het waarschijnlijk wel ga kopen ;)
 
Laatst bewerkt:
Heee, dat begint er goed uit te zien inderdaad. Het wordt sowieso al meer low budget als je een Jap als basis neemt he? Die amerikanen zijn echt niet meer te betalen.
Hou je ook een verslag op MF bij of niet?
 
Nog niet ;) Het verslag loopt op dit moment grotendeels via die andere site. Ik zal hier ook wel een topicje openen.

Je kunt ook best betaalbare americanen treffen hoor. Het vergt wat geluk en vooral moet je dan waarschijnlijk wat werk aan de motor zelf doen. Ook dat is met een werkplaatshandboek best aan te pakken.

ik speel wel vals trouwens: hij was al een heel end af toen ik hem kocht. Ik begin bijna weer van voren af aan: komt een nieuw motorblok in en alle electriciteit wordt vervangen. Dus ik kan mijn lol nog op.

Over de dempers ben ik trouwens nog niet helemaal uit O-)
 
Laatst bewerkt:
Ben nu druk aan het sparen voor een betaalbare amerikaan, dat het een oud wrak is maakt niet uit. Des te meer lol heb je er van toch?
Misschien dat ik me maar even aan moet melden op chopperstyle.nl, ziet er wel interressant uit. Kan ik daar jouw project ook even bekijken.
 
Dempers? Dat stuk kachelpijp bedoel je? ;)

Ach dempers heb je niet nodig toch? Beetje herrie mag best vind ik.
 
Ik ga het boek gewoon halen, we kijken wel wat het is, hoe dan ook zal het zeker goed leesvoer zijn. En de schrijver moet blijkbaar een redelijke bekende low budget bouwer zijn van vroeger(zoals me verteld is) Dus ik ga hem binnenkort bestellen als het vakantiegeld op de rekening staan ;)

@Boos B je voorvork ziet er heel leuk uit, zijn dit opzetstukken, of gewoon een complete voorvork?
 
van de vorige eigenaar de foto ontvangen:

full


Het zijn 4 buizen die je over je vork heen zet zegmaar.
 
Laatst bewerkt:
Weet je waar deze te verkrijgen zijn boos b.(heb al gegoogle'd maar zie er geen)
Ik wil mijn voorvork een voller aankijken geven, en dit zou ideaal zijn.
Ik heb al gezocht naar enkele andere vorken(upside down of springer) maar dat word me te prijzig
 
Er staat 1 fork cover op voor de intruder
Parts->Custom parts-> 3e pagina.
Ik vermoed dat er wel meer te verkrijgen is. Wil het bedrijf zowiezo toch eens bezoeken aangezien ze toch leuke dingen op hun webshop hebben staan.
BR Custom Webshop
 
Terug
Bovenaan Onderaan