Boek over (geschiedenis) motorindustrie

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
Hallo,

Ik ben een vierdejaarsstudent int. business & management studies en op dit moment bezig met mijn afstudeerscriptie die ik in de richting van de ontwikkeling en verkoop van de elektrische motorfiets schrijf. Om verder onderzoek te kunnen doen en om naslagwerken bij de hand te hebben die mijn thesis ondersteunen, ben ik op zoek naar boeken over:

  • De geschiedenis van de motorfiets;
  • De geschiedenis van de motorindustrie c.q. een uitgebreide analyse van deze industrie;
  • De geschiedenis van de motorsportindustrie.

Daar ik in Duitsland afstudeer wil ik de boeken het liefst in het Duits of Engels zodat de bron controleerbaar is voor de eerste en tweede corrector. Uiteraard biedt Google boeken aan, maar ik vraag me af of MF'ers hier enige boeken hebben die toegespitst zijn op deze onderwerpen en welke dan dus door jullie aan te raden zijn.

Alvast hartelijk dank voor de reacties. :)

Groeten,
[J]ori[A]
 
Laatst bewerkt:
Iedereen die de ontwikkeling van elektrische motorfietsen bevorderd, zou op MF een permban moeten krijgen.

Kom op man, wat zijn dat nou weer voor opmerkingen. :?

Bang voor de toekomst ?

Hoe sneller de electromotor-motor komt, hoe sneller ze beter worden.
De ontwikkeling tegenhouden, als je dat wilt ga je maar eens kijken hoe goed dat bevalt 4000km richting het zuid-oosten, of 3500km richting het zuiden, je snapt de richting :+

Geef mij ook maar een 50jaar oude verbrandingsmotor, dat heeft zeker mijn voorkeur, maar het vervoer van de toekomst is toch ook wel een soort van belangrijk.

Bovendien wil ik de vliegende-auto nog meemaken, dus :+
 
Kom op man, wat zijn dat nou weer voor opmerkingen. :?

Bang voor de toekomst ?

Hoe sneller de electromotor-motor komt, hoe sneller ze beter worden.