Boem - fietser op de rijbaan - kletter

heehee t is weer lekker wielrenners bashen hier! :(
rijdt zelf ook, en ok er zijn er zeker een aantal die zich niet aan de regels houden, maar dat valt ook te zeggen voor een (niet geringe) groep motorrijders...

Als je het idee hebt dat wielrenners je niet zien, rem dan af, want ook al heb je gelijk dan zit je toch nog met de (eventueel vergoede) brokken...

succes met het herstel man!
 
die 50% regeling vind ik echt het achterlijkste wat er is. de kans dat je een fietser raakt in de bbk is zo groot, het zijn de meest chatoische en minst voorspelbare personen in het verkeer. door rood, telefonerend, met zijn 4-en naast elkaar, bezopen of gewoon algeheel schijt aan alles.

dat dat niet eens anders kan. ze zijn zwak maar een beetje rekening houden met het verkeer kan geen kwaad. dan heb ik het hier dus over de fietsers die de meeste brokken veroorzaken he (scholieren, studenten, etc), niet over een oud vrouwtje dat een stoeprand schampt en omdondert of een moeder die haar kind begeleid.

Baka, klopt. Nog geen half jaar er voor, ik rij op een drukke landelijke weg, net binnen de bbk. Ik moet stoppen bij een wegversmalling voor een tegenligger. Weg is vrij, ik trek op en vrijwel gelijk steekt een meise (nog net geen 9 jaar!) haar hand uit (keurig) en gaat naar links de inrit naar haar huis in. Ik remmen (koekblik), stuur ook naar links, net niet in de sloot (!) maar zij ligt er net onder. Gelukkig, meisje niks, fiets een trapper krom en ik een scheur in mijn bumper. Reactie vader (die thuis was en de klap hoorde: ja, ze mocht voor het eerst alleen naar huis fietsen! Een drukke (sluip)weg in de spits! Idioterie! Schade € 500,--! Gelukkig geen gevolg voor mijn no-claim, zij was jong en weet ik wat voor bla bla, maar dat vond ik al lang best!
En dan 7 maanden later die gast die ik hier boven beschreef!

Gisteren op een smalle landweg in Reeuwijk (van Brug naar Dorp) en dan verder op de Reeuwal en Brugweg. Uur of 10. Is iets in City Life (disco) tientallen van die eikels zonder licht. Hele breedte van de weg gebruiken en niet willen uitwijken. Tja, dan zie ik ze even niet, dus even groot licht en een toeter. Hun remmen en stuur werkten goed! Alleen een zandlander met petje stak een vinger op, Te veel van die apen om even een opvoedende tik uit te delen, Wel jammer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan