Boete 39 km te hard binnen bebouwde kom + videomateriaal

Gsx-R-Freak

Die hard MF'er
28 sep 2004
289
12
Breda
Hallo collega's :+

Ik ben zojuist geheel terecht staande gehouden voor een snelheidsovertreding van 39 km/h te hard na correctie. En jawel, binnen bebouwde kom.

Dienstdoende agent was meer dan redelijk en zag een kleine powerwheelie dan ook nog zelfs door de vingers. O-)

Maar de hamvraag is, hoe hoog is die boete? Heb je hem recent gehad of ken je iemand die hem gehad heeft? Op de site van boetes is hij onvindbaar helaas... O-)

Voor diegene die t bewuste stukje op film willen zien; t.h.v. het stoplicht staat de bewuste bmw 1-serie naast me om me vervolgens heel dat stuk te klokken :( enjoy:

 
Ik denk dat je wel zeker mag rekenen op zo'n 500/600 euro, verder heb je geluk dat je niet op pieksnelheid bent gepakt. Was je je pasje kwijt geweest. ;)
 
Ik denk dat je wel zeker mag rekenen op zo'n 500/600 euro, verder heb je geluk dat je niet op pieksnelheid bent gepakt. Was je je pasje kwijt geweest. ;)
Zo'n bedrag zal het inderdaad worden, als je al een notitie achter je naam hebt bij de OvJ heb je ook nog eens kans dat je een bezoekje aan de rechtbank mag brengen.
 
Dat wordt even leven op water en droog brood de komende maand. Geluk dat ik nog een meevaller van de belastingdienst heb -O-
 
Zo'n bedrag zal het inderdaad worden, als je al een notitie achter je naam hebt bij de OvJ heb je ook nog eens kans dat je een bezoekje aan de rechtbank mag brengen.

Heb in het verleden weleens een boete gehad van 30 te hard op de snelweg, dit is meen ik wel iets van 2,5 jaar geleden. Hoop dat ze daar niet naar kijken cq. te zwaar aan tillen. Was wel met de auto overigens |(
 
Ik was voor 40 te hard binnen de bebouwde kom 440 euro kwijt. Exclusief administratiekosten
 
Ik was voor 40 te hard binnen de bebouwde kom 440 euro kwijt. Exclusief administratiekosten

Is dit recent gebeurd? 2016?. Ik las zojuist dat deze overtredingen niet binnen de wet mulder vallen en indien je binnen 1 jaar tijd op een soortgelijke overtreding wordt betrapt je gelijk mag voorkomen! :/ :/
 
2 maanden geleden 38 te hard op de snelweg en 315 EU mogen aftikken.
Binnen de bebouwde kom moet je op iets meer rekenen.
 
Vorig jaar januari heb ik 42km/H zonder correctie (38 geloof ik met correctie) gehad binnen bebouwde kom; 465 euro excl administratiekosten. De agent zei toen tegen me, reken op €11-12 per kilometer dus dat klopt wel aardig.
 
Laatst bewerkt:
Heb in het verleden weleens een boete gehad van 30 te hard op de snelweg, dit is meen ik wel iets van 2,5 jaar geleden. Hoop dat ze daar niet naar kijken cq. te zwaar aan tillen. Was wel met de auto overigens |(

Binnen 2 jaar wordt je gezien als recidive en daarna wordt wel voor de hoogte van de boete gekeken of je eerder overtredingen hebt begaan. Die van jou zal dus wel meegenomen worden in de bepaling van de boete ben ik bang...
 
We gaan het meemaken, ik zal voorlopig wel 3 keer nadenken voordat de gaskraan weer opengaat. Had ik een leuk weekendje Eiffel voor kunnen rijden denk ik |(
 
Binnen 2 jaar wordt je gezien als recidive en daarna wordt wel voor de hoogte van de boete gekeken of je eerder overtredingen hebt begaan. Die van jou zal dus wel meegenomen worden in de bepaling van de boete ben ik bang...

Die notitie geldt bij 30 te hard binnen bewoonde kom en op de snelweg wordt 40 te hard als grens gehanteerd.
 
Boven de 30 is strafrecht (behalve op autosnelweg, daar is het vanaf 40 pas strafrecht). Mulders tellen niet mee in je verleden, dus als je de afgelopen 5 jaar geen strafrechtboetes hebt gehad krijg je alleen een geldboete. Scoor je binnen 5 jaar een tweede keer 30+ (of 40+ autosnelweg) dan geldt de recidiveregeling en komt er 20% bovenop het normale bedrag en kan er een (voorwaardelijke) rijontzegging geëist gaan worden door de OvJ.
 
Laatst bewerkt:
64km bbk = €800 +€7 adm..

Echter had het 2 jaar geduurd voordat ik eindelijk eens langs mocht komen.(overtreding maart 2014, langs OM april 2016)

€800 accepteren of voor de rechter laten komen?

En zoja rechter, komen hier dan nog extra proceskosten bij?
 
@mastertommy

Hoe kom je aan deze info? Spreek je uit ervaring of ben je zelf werkzaam bij politie/justitie?

Thanks
 
@Pedrovich: Nee het strafrecht is "gratis" :)
@GSR-Freak Sterkte ermee, het wordt nu inderdaad noodzaak om alleen max. een "Muldertje"te scoren anders ben je echt het haasje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan