boete, 500 euro

Yam R6

MF'er
9 jan 2003
69
0
Holwierde
Gister moest ik eindelijk voorkomen na bijna een jaar geleden te zijn aangehouden voor het met 171 km rijden op een 80 km weg.
Er is beslist dat ik 3 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een jaar proeftijd krijg en een onvoorwaardelijke ontzegging voor de 2 weken dat ik mijn motor en rijbewijs kwijt was,plus 500 eurootjes boete.
Het viel me eigenlijk wel mee,ik had een hogere boete verwacht en die proeftijd gaat toch in vanaf het moment van de overtreding?
 
Het viel me eigenlijk wel mee,ik had een hogere boete verwacht en die proeftijd gaat toch in vanaf het moment van de overtreding?

Zo ver ik weet wel ja..

Jij bent er trouwens HEEL netjes vanaf gekomen, waarschijnlijk je eerste grote overtreding?
 
Ik heb zelf gelukkig nog geen hoge boetes gehad,
Ik kan me wel voorstellen dat je zo'n snelheid haalt op zo'n weg. Ik ken zelf ook zo'n stuk... gewoon 2 baans enz.

Heeft cascas nog zwaardere boete's gehad dan??? :?
 
Je hebt iid geluk gehad! :} Zorg er maar voor dat ze je in je proeftijd nergens op pakken anders ben je pas echt de L#L ;)
 
Gister moest ik eindelijk voorkomen na bijna een jaar geleden te zijn aangehouden voor het met 171 km rijden op een 80 km weg.
Er is beslist dat ik 3 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een jaar proeftijd krijg en een onvoorwaardelijke ontzegging voor de 2 weken dat ik mijn motor en rijbewijs kwijt was,plus 500 eurootjes boete.
Het viel me eigenlijk wel mee,ik had een hogere boete verwacht en die proeftijd gaat toch in vanaf het moment van de overtreding?

ik ken mensen met een soortgelijke overtreding die er een stuk slechter vanaf waren.
 
Misschien is de boete niet nog hoger omdat de snelheidsmeting niet erg zuiver was,ze zaten met de auto op bijna een km achter me,ik werd pas aangehouden toen ik rustig binnen de bebouwde kom reed.
De rechter achtte de overtreding trouwens wel bewezen en ik ben er ook niet tegen in gegaan.
 
MMm, niet gek. Mijn pa is een paar weken geleden betrapt op de motor met 131 op een 80 km/u weg en dat kost hem al 327 PlEuro :( .
Helaas is hij een week later op de Westfriese zeedijk gaan liggen in het grind, dat wordt een veel duurder geintje ...

Afijn, voor hem dit jaar geen vrijrijden op Zandvoort, ik mag volgende week nog wel even buiten spelen als het mooi weer is :]
 
Heb net bericht van justitie, de proeftijd gaat dus in op 1 oktober van dit jaar en dus niet op het moment van overtreding! Wat een eikels!
Had gehoopt er bijna vanaf te zijn.
 
verwachtte al dat de proeftijd later in zou gaan ,pas na de veroordeling dus ,
da's k*t.nou is het winterseizoen aangebroken de ellende valt wat dat betreft nog mee .ff drie maandjes voorzichtig met je rechterhand en veeeeel spiegels kijken .
sterkte .



[moraalriddermodus O-) ]je mag ook helemaal niet zo hard rijden /moraalriddermodus O-) ]


het is 3 maanden voorwaardelijk met een proeftijd van een jaar.. dus ff 12 maandjes rustig doen met je rechterhand ;)
 
Je moet niet zeuren, je hebt ongeloofelijk veel mazzel gehad!

Metalant heeft een jaar niet mogen rijden (onvoorwaardelijk dus) met een proeftijd van twee jaar + een boete van toen nog FL2800,- (in vier termijnen mocht ook) en die reed maar negen km's harder dan jou op een 80 weg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan