Boete aanvechten?

Ik dacht dat je er overeen had gelezen dat hij niet heeft stilgestaan. Dus je bedoelt dat hij de agent moet tegenspreken door te zeggen dat hij wel heeft stilgestaan.
Ik weet niet hoe dat werkt met beroep aantekenen en of de agent dan ook het een en ander wordt gevraagd, zo ja dan heeft dat beroep aantekenen denk ik geen zin omdat de agent toch altijd gelijk heeft.

Nee, dat had ik wel begrepen. Waar het me om ging is dat een flitsfoto keihard iets vastlegt, terwijl een visuale waarnemeing zonder getuigen in mijn optiek altijd aanvechtbaar is (zou moet zijn). In het eerste geval opvragen die foto's, in het tweede geval proberen een gezonde dosis twijfel aan de dag leggen mbt de waarneming. Dat is in een notedop wat ik probeerde te zeggen.
 
Het licht voor groen rechtdoor zal best kloppen, maar jij haalde links in.
Waarschijnlijk toch op de rijbaan voor linksaf.
Waarschijnlijk stond het verkeerlicht voor linksaf op ROOD.
En rij je dus door ROOD.

Je had er naar mijn idee nog 1 kunnen krijgen.
Namelijk het NIET VOLGEN VAN DE AANGEGEVEN RIJRICHTING.

:^

Dus voor al die mensen die zeggen dat ze 2 bekeuringen lullig vinden.
TS is nog gematst, je mag er namelijk maximaal 3 krijgen en dat had hier dus ook gekund
 
:^

Dus voor al die mensen die zeggen dat ze 2 bekeuringen lullig vinden.
TS is nog gematst, je mag er namelijk maximaal 3 krijgen en dat had hier dus ook gekund
:^

En verder kan ik nog iets melden over billen branden en zo...

Leermoment: opletten op flitskasten en overijverige ambtenaren :+
 
:^

Dus voor al die mensen die zeggen dat ze 2 bekeuringen lullig vinden.
TS is nog gematst, je mag er namelijk maximaal 3 krijgen en dat had hier dus ook gekund
TS heeft er twee gekregen: eentje voor door rood licht rijden en eentje voor verkeerd voorsorteren. Dat laatste is hetzelfde als het niet volgen van de aangegeven rijrichting, dus een derde bekeuring zat er sowieso niet in.
 
Los van het feit dat het asociaal is, heb ik toch een vraag: Hij krijgt een boete voor verkeerd voorsorteren en door rood licht rijden.

Het is toch het één of het ander? Dat kan toch niet? :?

Uiterst omslachtige uitleg:
- Als ik een boete krijg voor verkeerd voorsorteren, dan was de bedoeling dus volgens ome agent om gebruik te maken van de baan waar dat verkeerslicht op groen stond, dan kan je toch niet vervolgens nog eens een boete krijgen voor 'door het rode licht te rijden'?

Ik ben effe de kluts kwijt, WHEEEEEEEEEEEEEEEEEELP (Bertje Visscher..) :+
 
Los van het feit dat het asociaal is, heb ik toch een vraag: Hij krijgt een boete voor verkeerd voorsorteren en door rood licht rijden.

Het is toch het één of het ander? Dat kan toch niet? :?

Uiterst omslachtige uitleg:
- Als ik een boete krijg voor verkeerd voorsorteren, dan was de bedoeling dus volgens ome agent om gebruik te maken van de baan waar dat verkeerslicht op groen stond, dan kan je toch niet vervolgens nog eens een boete krijgen voor 'door het rode licht te rijden'?

Ik ben effe de kluts kwijt, WHEEEEEEEEEEEEEEEEEELP (Bertje Visscher..) :+
Nou, wel dus. Het voorsorteervak waar TS op reed was voor linksaf. Die richting volgt ie niet voor 95 euri maar linksaf was ook nog rood, ook 95 euri. Hij rijdt dan wel rechtdoor maar dat maakt dan niet uit.

Ik zou proberen door rood aan te vechten aangezien de rijrichting die uiteindelijk gevolgd werd op groen stond.
 
Een rij auto's inhalen, of dat nou voor een stoplicht is of op de snelweg, is toegestaan (en dus niet gedoogd :X ), maar je moet daarvoor wel de juiste rijstrook gebruiken. Dus één van de twee boetes is terecht.
Voor die van rood licht zou ik wel een beroep aantekenen, als ik jou was.


Nu nog een keer: filerijden tussen de voertuigen door is gedoogd
(tijdje terug nog een heel topic over geweest)


en wat betreft inhalen bij een stoplicht

Vekabest Theorieboek pagina 59
Opstellen:
"Wachten op beide [in geval van 2] rijstroken meerdere personenauto's,
blijf dan in uw rijstrook en sluit achter in de rij aan
Het is niet de bedoeling dat u tussen de rijen wachtende auto's doorrijdt tot
aan de stopstreep"


het "op de linkerbaan opstellen om rechtdoor te gaan naast een wachtende auto"
ben ik nergens tegengekomen, dus vermoed ik dat ik dat fout heb
 
Nog een keertje. Er is geen sprake van filerijden. Linker baanvak was leeg,zoals de verkeerszondaar al in zijn eerste betoog opmerkt.Blijft gewoon een actie die heel verleidelijk is maar gewoon niet mag.
 
Toen ik bijna vooraan was sprong het licht op groen, een dot gas en ik was de laatste paar auto's voorbij en ik vervolgde mijn weg. Toen ik thuis kwam lag er een envelop in de bus met twee bekeuringen, een voor door rood licht rijden (95 euro) en een voor verkeerd voorsorteren (95 euro).
Wel snel die boete trouwens.... je kan van het CJIB niet zeggen dat ze niet klantvriendelijk werken :P
 
Bedankt voor alle reakties, ik heb weer een hoop geleerd. Voor de volledigheid, vermoedelijk heeft er een agent in een gewone auto in de rij gestaan. Het was nl. een eitje geweest om mij staande te houden want ik reed 50 (echt waar) de bebouwde kom in en moest ook nog een paar bochtjes over klinkers nemen... Hij (zij?) heeft de bekeuring gewoon in mijn bus gegooid (soms is het hier net een dorp). De beschikking zal pas over een tijdje komen.
Het verbaasd me wel dat veel motorrijders O-) op dit forum het asociaal gedrag noemen. Netjes was het niet maar niemand werd erdoor benadeeld of in gevaar gebracht... en het is een Ducati, dat rijd voor geen meter als je overal langzaam achteraan hobbelt.
Weet trouwens nog steeds niet of ik in beroep moet gaan...
 
Weet trouwens nog steeds niet of ik in beroep moet gaan...
Dat moet je wel, maar alleen voor het door rood licht rijden.

De Hoge Raad heeft bepaald dat voor het door rood licht rijden de gevolgde richting van belang is en niet of het vkl voor de andere richting dan gevolgde op rood stond. Als het vkl voor de gevolgde richting op groen stond dan reed je niet door rood.

Weer een agent die de regels niet kent. Is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste zijn (sorry Baksteen en c.s.).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt er in je bezwaarschrift aan de OvJ gewoon naar verwijzen. Een OvJ kent zijn zaakjes meestal wel. Die vindt het niet zo leuk als je hem de les leest.
 
Panrider heeft ( weer eens..) gelijk. De "correcte" overtreding is inderdaad het niet volgen van een teken op het wegdek. Rijden door rood licht is in dit geval niet van toepassing. Ik zou dus zeker in bezwaar gaan. Wacht eerst de beschikking af, je hebt kans dat er dan al iets gecorrigeerd is.....

Oh.... en het inhalen van de file tussen twee rijstroken wordt niet gedoogd, maar al sinds de invoering van het nieuwe RVV, een paar jaar geleden, wettelijk toegestaan.....
 
Hoezo trouwens door rood? Je gaat toch niet linksaf maar rechtdoor? Rechtdoor mag, want het is groen, linksaf mag niet want dat is rood. Rood geeft toch niet aan dat je niet op dat rijvlak mag rijden? Rood geeft aan dat je niet linksaf mag, en dat deed hij ook niet.
...


Dat moet je wel, maar alleen voor het door rood licht rijden.

De Hoge Raad heeft bepaald dat voor het door rood licht rijden de gevolgde richting van belang is en niet of het vkl voor de andere richting dan gevolgde op rood stond. Als het vkl voor de gevolgde richting op groen stond dan reed je niet door rood.

Weer een agent die de regels niet kent. Is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste zijn (sorry Baksteen en c.s.).

*D
 
Laatste nieuws!

Een van de twee bekeuringen (rood licht) is geschrapt, scheelt 95 euro. Het verkeerd voorsorteren resulteert wel in een onvrijwillige bijdrage aan de staatskas, 95 euro. Nooooit meer doen dus!
 
zie je wel aanvechten, met goede argumenten, kan altijd weer iets opleveren.
En met de tijd die ze er mee bezig zijn geweest hebben ze uiteindelijk ook weer niets verdiend..


( ja ja ik weet het :o :o :o )
 
Sinds kort heb ik (oudere jongere) mijn motorrijbewijs. Ik ben nu de dingen aan het leren die niet in de rijlessen worden geoefend, zoals file inhalen! De volgende situatie: Er staan 10 a 15 auto's in het "rechtdoor" vak te wachten voor het verkeerslicht. Het "linksafvak" is leeg... Ik heb dat rijtje langzaam links ingehaald, aan de rechtererkant van het linksaf vak. Toen ik bijna vooraan was sprong het licht op groen, een dot gas en ik was de laatste paar auto's voorbij en ik vervolgde mijn weg. Toen ik thuis kwam lag er een envelop in de bus met twee bekeuringen, een voor door rood licht rijden (95 euro) en een voor verkeerd voorsorteren (95 euro).
Tja, de boetes spreken elkaar zowieso tegen. Voor rechtdoor stond het licht op groen, daar ging ik naartoe. Heeft iemand een idee hoe het afloopt als ik bezwaar aanteken? Mijn gedachtengang voor het vergrijp was dat als de linksaf baan ook vol stond dat ik wel tussen de twee rijen mocht rijden (langzaam). Dat er maar een rij was maakte het alleen eenvoudiger en veiliger!

Die dot gas zal het gedaan hebben, als een idioot erlangs ipv netjes invoegen.

Gaatjes zoeken om voor te dringen doen we allemaal, maar zodra er weer beweging in de rij is proppen we hem er weer tussen ipv stug doorgassend op de verkeerde baan door te gaan. Kom ze vaak genoeg tegen motorrijders die niet verder kijken dan hun voorwiel en er dus zwabberend vandoor gaan. Ziet er niet prettig uit, man kijk eens verder dan je voorwiel en die motor is echt geen 2 meter breed en 5 meter lang })

Poep gebeurd, schoolgeld betaald en nu weer op het overige verkeer letten!
 
Sinds kort heb ik (oudere jongere) mijn motorrijbewijs. Ik ben nu de dingen aan het leren die niet in de rijlessen worden geoefend, zoals file inhalen! De volgende situatie: Er staan 10 a 15 auto's in het "rechtdoor" vak te wachten voor het verkeerslicht. Het "linksafvak" is leeg... Ik heb dat rijtje langzaam links ingehaald, aan de rechtererkant van het linksaf vak. Toen ik bijna vooraan was sprong het licht op groen, een dot gas en ik was de laatste paar auto's voorbij en ik vervolgde mijn weg. Toen ik thuis kwam lag er een envelop in de bus met twee bekeuringen, een voor door rood licht rijden (95 euro) en een voor verkeerd voorsorteren (95 euro).
Tja, de boetes spreken elkaar zowieso tegen. Voor rechtdoor stond het licht op groen, daar ging ik naartoe. Heeft iemand een idee hoe het afloopt als ik bezwaar aanteken? Mijn gedachtengang voor het vergrijp was dat als de linksaf baan ook vol stond dat ik wel tussen de twee rijen mocht rijden (langzaam). Dat er maar een rij was maakte het alleen eenvoudiger en veiliger!
Dit is wel heel erg snel gewerkt van Leeuwarden. je begaat een overtreding,komt thuis en de boete's liggen al op de mat :?
Het betreft hier het niet volgen van de aangegeven rijrichting. 95 euro
Die rood licht is niet correct. vecht die aan en betaal die andere gewoon.
Wettelijk is die namelijk terecht en dat is het enige wat wordt beoordeeld door Justitie. regeltjes,regeltjes,regeltjes.
 
Het betreft hier het niet volgen van de aangegeven rijrichting. 95 euro
Die rood licht is niet correct. vecht die aan en betaal die andere gewoon.
Wettelijk is die namelijk terecht en dat is het enige wat wordt beoordeeld door Justitie. regeltjes,regeltjes,regeltjes.
Er zijn meer regeltjes dan je denkt. Als je nou alle regels van het topic had gelezen, had je geweten dat het dus al met succes is aangevochten:
Laatste nieuws!

Een van de twee bekeuringen (rood licht) is geschrapt, scheelt 95 euro. Het verkeerd voorsorteren resulteert wel in een onvrijwillige bijdrage aan de staatskas, 95 euro. Nooooit meer doen dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan